اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بستنی


صادرات بستنی از ایران: 
امروزه بستنی‌ها جزو محبوب ترین خوراک‌ها در سرتاسر دنیا هستند که در میان همه ی اقشار به ویژه کودکان جایگاه ویژه ای دارند و صادرات بستنی از سری محصولات پرسود است و در ایران نیز بعد از پسته رتبه‌ی دوم صادرات غیرنفتی را دارد.

بستنی‌ها نوعی دسر منجمد هستند که به آن‌ها خامه‌ی سرد هم می‌گویند که از مواد لبنی با شکر و یا مواد شیرین‌کننده و طعم‌دهنده ساخته می شوند. معمولا بستنی‌ها دارای 10 تا 16 درصد چربی شیر هستند. اولین کارخانه ی بستنی سازی در مریلند کار خود را آغاز کرد.

درست شدن بستنی به احتمال زیاد به امپراتوری هخامنشی حدود 500 سال قبل از میلاد باز می‌گردد. ایرانیان در زمان هخامنشیان تابستان‌ها بستنی با طعم‌های زعفرانی، میوه ای و طعم‌های دیگر مصرف می‌کردند. بر اساس شواهد همچنین حدود 400 سال قبل از میلاد ایرانیان چیزی شبیه فالوده‌های امروزی داشته‌اند که با گلاب مصرف می‌کردند.

بستنی دارای تنوع های گوناگونی است مانند بستنی های سنتی، بستنی های ایتالیایی یا میوه ای، میلک شیک ها و بستنی های یخی.

بستنی (Ice Cream) در گمرک جهانی با کد تعرفه (HS Code) به شماره 210500 شناخته می شود.

آمار صادرات بستنی:

  • رقم کل صادرات: 4,419,462,000 دلار.
  • میزان رشد پنج ساله ارزش هر واحد: 5 درصد.
  • میزان رشد یکساله ارزش هر واحد: 18 درصد.
  • میانگین فاصله از کشور وارد کننده: 2,100 KM.

آمار واردات بستنی:

  • رقم کل واردات: 4,448,457,000 دلار.
  • میزان رشد پنج ساله ارزش هر واحد: 5 درصد.
  • میزان رشد یکساله ارزش هر واحد: 16 درصد.
  • میانگین فاصله از کشور صادر کننده: 2,158 KM.

کشورهای صادرکننده بستنی:
صادرات بستنی در بازار جهانی دارای نمودار تقریبا متعادلی می باشد. فرانسه با در دست داشتن سهم 13 درصدی بیشترین میزان صادرات در جهان را داراست. بعد از آن کشورهای آلمان با 12 درصد و بلژیک با 10 درصد بیشترین صادرات را دارند.

ایران نیز در رتبه ی یازدهم صادرات بستنی با 138,643 هزار دلار در سال 2018 قرار دارد.
در مقابل کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه بیشترین وارد کننده ی این دسر خوشمزه می باشند.

کشورهای دارای رشد در واردات بستنی:
بازار صادراتی این محصول در کشورهای انگلیس، آلمان، هلند، استرالیا، عراق، پرتغال، بلژیک و اسپانیا دارای رشد مثبت طی پنج و یک سال گذشته بوده است. فرانسه نیز دارای رشد مثبت در یکسال گذشته می‌باشد.

در مورد مواد اولیه یک بستنی می توان گفت سلامت و بهداشتی بودن مهم‌ترین نکته است. این مواد اولیه نباید به مدت طولانی و به روش نادرست در انبار نگهداری شده باشند. از آنجا که قند موجود در شیر لاکتوز است و موجب می‌شود که بستنی در دمای بالاتری منجمد شود و افزودن شیرین کننده به آن موجب می‌گردد تا بستنی در دمای کمتر نیز یخ ببندد.

یک بستنی خوب نباید زیادی سرد یا زیادی گرم باشد؛ حرارت بستنی باید طوری باشد که وقتی آن را در دهان می‌گذارید، بتوانید طعم آن را تشخیص دهید. توجه داشته باشید هر چقدر ظرف بستنی سنگین‌تر باشد، هوای کمتری درون بستنی وجود دارد. برای درست کردن بستنی هوا جز اصلی آن است که باعث نرمی آن می ‌شود.

عراق دارای بیشترین پتانسیل برای صادرات بستنی از ایران می‌باشد. چین، امارات، اندونزی، کویت، تایلند، قزاقستان، عمان، هند، قطر، گرجستان و عربستان و بحرین در آسیا و روسیه، ایتالیا، آلمان و اسپانیا در اروپا نیز دارای ظرفیت صادراتی مناسبی هستند.

قرارداشتن بستنی در میان اقلام برتر صادراتی غذایی کشور با وجود حساسیت بالای این محصول از حیث ایجاد شرایط لازم حین حمل و نقل و فسادپذیری آن‌ها از موفقیت‌های مهم صنعت غذا محسوب می‌شوند.

از نکات مثبت صادرات بستنی نداشتن بازار اشباع شده است و این به این معناست که می‌توان همه‌ی کشورهای وارد کننده‌ی این محصول را به عنوان مقصد صادراتی انتخاب کرد.

عراق، چین و امارات دارای بیشترین پتانسیل صادراتی باقیمانده می‌باشند.

بهترین مقصدهای صادرات بستنی از ایران با توجه به میزان پتانسیل صادراتی و آسان بودن روابط تجاری دو کشور را کشور عراق، چین و امارات دارا هستند.

ایران نزدیکترین ارتباط صادراتی را با آذربایجان دارد. بازار عراق بیشترین ظرفیت تقاضا را برای صادرات بستنی دارد.

عراق بیشترین تفاوت بین پتانسیل صادرات و صادرات واقعی را از نظر ارزش نشان می دهد، ظرفیت باقیمانده صادرات به ارزش 42٫5 میلیون دلار است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>