اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


ورق اسید شویی چیست؟


فرآیند اسیدشویی

به طور کلی فرآیند اسید شویی ورق آهن به فرآیندی گفته می شود که پس از تولید ورق گرم، به منظور زدودن اکسید شدگی ها و لایه های کربنی انجام می گردد. ورق فولادی در یک وان بزرگ محتوی مایع اسیدی به همراه محلول اسیدکلرید هیدروژن فروبرده می شود تا کلیه ناخالصی های سطح آن کاملا بر طرف شود.

فرآیند اسیدشویی تنها برای ورق فولادی انجام نمی گردد، برخی دیگر از انواع محصولات فولادی نظیر مفتول های کششی نیز مورد اسید شویی قرار می گیرند. به عنوان مثال می توان به مفتول با گرید های SAE 1006 و SAE 1008 که برای کاربردهای کششی مورد استفاده قرار می گیرد.بر اساس استاندارد DIN 1614 ورق های اسید شویی به چهار گرید اصلی تقسیم بندی شده اند:

  • ورق اسید شویی StW22
  • ورق اسید شویی USt23
  • ورق اسید شویی RRStW23
  • ورق اسید شویی StW24

بر اساس استاندارد BS EN 10111 ورق های اسید شویی به چهار گرید تقسیم می گردند:

  • ورق اسید شویی DD11
  • ورق اسید شویی DD12
  • ورق اسید شویی DD13
  • ورق اسید شویی DD14

دلایل اسید شویی ورق فولادی

همان گونه که می دانیم ورق سیاه تولید شده طی فرآیند نورد گرم بیشترین نوع فولاد کربنی تولیدی در جهان می باشد. با این حال لایه اکسیدی که روی آن تشکیل می گردد برای اغلب تولید کنندگان پایین دستی که مصرف کننده ورق سیاه می باشند امری نا مطلوب می باشد.

به منظور مقابله با مضرات این لایه اکسیدی خط تولید ورق اسید شویی با استفاده از غلتک های هیدرولیک و همچنین وان های مملو از مواد اسیدی بنا شده اند. نتیجه ی این خط تولید ورق سیاهی با کیفیت مطلوب بدون لایه های اکسیدی و آماده برای انجام عملیات نورد سرد، فرم دهی، قالب گیری و برش کاری خواهد بود.

به این ورق ورق سیاه اسید شویی یا به لاتین HOT ROLLED PICKLED AND OILED یا HRPO گفته می شود. اگرچه ورق اسید شویی عاری از لایه اکسیدی سیاه رنگ می باشد باز هم در صنعت و در بازار آهن به آن ورق سیاه نیز گفته می شود.

کاربردهای ورق اسید شویی

ورق های اسید شویی برای تولید قطعات کربنی ساده و غیر آلیاژی به کار می روند. از آن جمله می توان کاربرد ورق اسید شویی در صنایع تولید خودرو را مثال زد. همچنین در بعضی موارد از ورق های اسید شویی برای تولید لوازم خانگی استفاده می گردد.

در صورتیکه گرید فولاد ورق اسید شویی شده متناسب باشد از ورق اسید شویی برای تولید لوله نیز بهره می گیرند البته لوله تولید شده معمولا برای مصارف صنعتی می باشد و درز آنها حتما مورد تست قرار خواهد گرفت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>