اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مراحل تولید ورق اسید شویی

به طور کلی فرآیند اسید شویی ورق آهن به فرآیندی گفته می شود که پس از تولید ورق گرم، به منظور زدودن اکسید شدگی ها و لایه های کربنی انجام می گردد. ورق فولادی در یک وان بزرگ محتوی مایع اسیدی به همراه محلول اسیدکلرید هیدروژن فروبرده می شود تا کلیه ناخالصی های سطح آن کاملا بر طرف شود.

فرآیند اسیدشویی تنها برای ورق فولادی انجام نمی گردد، برخی دیگر از انواع محصولات فولادی نظیر مفتول های کششی نیز مورد اسید شویی قرار می گیرند. به عنوان مثال می توان به مفتول با گرید های SAE 1006 و SAE 1008 که برای کاربردهای کششی مورد استفاده قرار می گیرد.

مراحل انجام اسیدشویی ورق

بارگیری ورق: در ابتدا ورق ها بر روی حمل کننده ورق بارگیری می گردد. این حمل کننده معمولا یک یا چند رول ورق را بارگیری نموده و به ابتدای خط تولید ورق اسید شویی منتقل می کنند.

باز شدن کلاف: پس از قرار گرفتن رول ورق در مقابل خط تولید ورق اسید شویی، تسمه بسته بندی رول ورق باز می گردد و ورق توسط جک های هیدرولک و اتوماتیک مهار می گردد.

صاف کردن ورق: پس از باز شدن کلاف ورق، عبور ورق از میان غلتک های صاف کننده صورت می گیرد و هر گونه اعوجاج و موج در ورق کاملا برطرف می گردد. غلتک های به کار رفته در این مرحله به اندازه غلتک های نورد سرد نیرو وارد نمی کنند ولی به هر حال این عمل به نوعی نورد سرد در نظر گرفته می شود.

لبه گیری ورق: پس از عبور ورق از غلتک های صاف کننده و موج گیر، قسمت لبه گیری ورق که اصولا هیدرولیک هستند انجام می گیرد. این عمل در مواردی انجام می شود که ورق پس از صاف شدن و عبور از غلتک ها دارای لبه شده و یکنواختی ورق از بین رفته باشد. لبه ها بریده شده و ورق کاملا در ابعاد نهایی قرار می گیرد.

شستشوی ورق: در بخش بعدی ورق آهنی مورد شستشو قرار می گیرد. این بخش که شستشوی اولیه نامیده می شود در یک مرحله انجام می گیرد و آلودگی های بسیار سطحی نظیر خاک، چربی های سطحی و دیگر چسبندگی ها را به طور کامل از سطح ورق می زدایند. ماده شوینده معمولا محلول حاوی هیدروکسید سدیم می باشد.

آغشته کردن به اسید اولیه: در مرحله بعدی ورق از وان هایی محتوی کلرید آهن به صورت رفت و برگشتی عبور می نماید. این مرحله تا زمانی ادامه می یابد تا کلیه بافت ورق به این ماده به طور کامل آغشته گردد.

اسید شویی: در نهایت ورق از وان هایی که محتوی اسید هیدروکلریک یا کلرید هیدروژن عبور نموده و ورق به طور کامل اسید شویی می گردد. مرحله اسیدشویی تا زمانی انجام می پذیرد که کلیه اکسیدها و لایه های زنگ و کربن از سطح فولاد زدوده شود و فولاد براق به نظر برسد. البته پس از آن بلافاصله اسید شستشو می شود که این کار با ماده شیمیایی قلیایی صورت می گیرد.

خشک کردن ورق: پس از اینکه عملیات اسید شویی انجام شد کلیه رطوبت سطح ورق می بایست گرفته شود و ورق کاملا خشک گردد. در این مرحله پس از اینکه مواد اسیدی و آب موجود بر روی ورق به طور کامل از طریق سیستم تخلیه کاملا رفع می گردند، یک سیستم دمش هوا بر روی ورق فعال شده و ورق را از رطوبت عاری می نماید.

روغن کاری: آخرین مرحله در فرآیند اسید شویی اعمال روغن بر روی سطح ورق است. انجام این عمل برای کلیه ورق های اسیدشویی کاملا الزامی است چه آنکه پس از اسیدشوی سطح ورق آماده اکسیداسیون مجدد قرار گرفته و ورق به آسانی زنگ می زند لذا با روغن کاری از طریق تجهیزات روغن کاری هیدروستاتیک سطح ورق کاملا با روغن آغشته می شود.

کلاف مجدد: پس از اعمال روغن بر روی سطح ورق، دستگاه کلاف ورق را مجددا به صورت رول ورق بسته بندی می نماید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>