اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در سال های اخیر روند رو به رشد استفاده از انرژی های فسیلی، بشر را با کمبود این منابع طبیعی رو به رو کرده است. از این رو این روزها صرفه جویی در منابع انرژی یکی از اصول مهم در ساختمان سازی محسوب می شود و سازندگان به منظور کاهش مصرف انرژی و پرهیز از هدررفت آن سعی می کنند ساختمان ها را عایق بندی کنند.

عایق بندی راهکاری بسیار ایده آل برای کاهش هزینه های گرمایشی و سرمایشی است و مصرف انرژی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. عایق ها در انواع عایق های رطوبتی، حرارتی، صوتی و آتش دسته بندی می شوند و با توجه به نیاز در ساختمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در این نوشته به بررسی این عایق ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

حرارتی

دسته بندی عایق ها
عایق ها به چهار دسته عایق های صوتی، حرارتی، رطوبتی و آتش تقسیم بندی می شوند. در ذیل به تعریف معانی هرکدام می پردازیم.

  1. عایق صوتی: باعث جذب یا دفع صدا می شود.
  2. عایق حرارتی: از عبور و انتقال انرژی حرارتی از یک محیط به محیط دیگر جلوگیری می کند.
  3. عایق رطوبتی: در برابر انتقال رطوبت مقاوم است و از جذب آن جلوگیری می کند.
  4. عایق اتش: در برابر آتش مقاومت بالایی دارد و از انتشار آن به جاهای دیگر جلوگیری می کند.

انواع عایق

  • پشم شیشه

پشم شیشه از جمله قدیمی ترین عایق های صوتی و حرارتی است که مقاومت بالایی در برابر حرارت و آتش دارد و در صورتی که در معرض آن قرار گیرد، گاز سمی تولید نکرده و منجر به گسترش آتش نخواهد شد. این عایق معدنی بسیار سبک است و استفاده از آن برای عایق بندی سقف، دیوارها و یا لوله ها، بار اضافی بر سازه وارد نمی کند.

عایق پشم شیشه علاوه بر اینکه به عنوان عایق حرارتی از انتقال سرما و یا گرما به داخل ساختمان جلوگیری می کند، تا حد زیادی مانع از انتشار صوت شده و آسایش را برای ساکنین به ارمغان می آورد. در کنار این مزایا، عدم مقاومت در برابر نم و رطوبت یکی از عیوب این عایق محسوب می شود، زیرا در صورت نفوذ آب به این الیاف، قارچ و باکتری در آن ها رشد خواهد نمود.

علاوه بر آن ممکن است الیاف پشم شیشه حساسیت ایجاد کنند، به همین دلیل هنگام عایق کاری سطوح باید از ماسک و دستکش استفاده شود. عایق صوتی و حرارتی پشم شیشه به منظور عایق کاری لوله ها، سقف، دیوارها، مخازن و کانال های هوایی استفاده می گردد.

حرارتی

  • پشم سنگ

پشم سنگ نوعی عایق حرارتی است که می تواند دما را تا 1200 درجه سانتی گراد تحمل کند. این عایق از سنگ بازالت که نوعی سنگ آتش فشانی است تهیه می شود. پشم سنگ به عنوان عایق آتش، نقش مهمی در پیشگیری از توسعه حریق دارد و مقاومت آن در برابر حرارت مستقیم آتش بسیار بالا است، به همین دلیل از این عایق در صنایع نفت و گاز، پالایشگاه ها و عایق کاری کانال ها و لوله ها به کار می رود.

عایق پشم سنگ علاوه بر اینکه یک عایق حرارتی است، از انتقال سر و صدا در ساختمان نیز جلوگیری می کند. این عایق در اشکال تخته ای، رولی، لحافی و پتویی به مصرف کنندگان عرضه می شود که عایق تخته ای برای سقف و دیوارها، عایق لحافی برای کف و عایق پتویی برای موتورخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

لازم به ذکر است که امکان دارد الیاف پشم سنگ حساسیت پوستی و تنفسی ایجاد کند، از این رو در هنگام نصب آن ها باید از ماسک و دستکش استفاده شود. برای اطلاع از قیمت این محصول می توانید به بخش قیمت پشم سنگ مراجعه کنید.

  • فوم الاستومری

عایق الاستومری خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد که نه تنها به عنوان عایق حرارتی، بلکه به عنوان عایق رطوبتی و صوتی نیز شناخته می شود. این عایق از نیتریل فوم ساخته می شود و برای عایق کاری سوله ها، بویلرها و مخزن ها کاربرد دارد.

انعطاف پذیری بالای عایق الاستومری، آن را برای پوشش کلیه سطوح مناسب کرده و ساختار سلول بسته آن، مقاومت این عایق را در برابر آب، حرارت و صوت بالا برده است. قابلیت جذب آب توسط عایق الاستومری بسیار پایین می باشد، به همین دلیل این عایق دچار خوردگی نمی شود.

فوم الاستومری به صورت رولی با ضخامت 6 الی 50 میلی متر و لوله ای به قطر 6 الی 114 و طول 2 متر در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. ایزوله سازی یا عایق کاری انواع چیلرها، بویلرها، تأسیسات ساختمانی، لوله پالایشگاه ها، مخزن ها وصنایع ساخت خودرو با این عایق ها انجام می شود.

وزن عایق الاستومری بسیار سبک است و برای عایق کاری سیستم های گوناگون ایده آل می باشد. همچنین مقاومت آن در برابر سرما و گرما بالاست و به دلیل عدم نفوذ آب در آن، امکان رشد قارچ و باکتری وجود ندارد. قیمت عایق الاستومری در مقایسه با عایق های حرارتی نظیر پشم سنگ یا پشم شیشه بیشتر است، اما دیگر نیازی به پوشش ندارند.

نصب این عایق چندمنظوره بسیار آسان است و به سرعت و با صرف اندک هزینه انجام می گیرد. یکی دیگر از ویژگی های بارز عایق حرارتی و برودتی الاستومری قابلیت رنگ آمیزی آن است، از این رو در مکان هایی که در معرض دید هستند، می توان این عایق را رنگ کرد.

حرارتی

  • فوم پلی استایرن یا XPS

فوم XPS از پلی استایرن اکسترود شده ساخته می شود و ساختار آن به صورت سلول بسته است. این عایق دارای ویژگی های منحصر بفردی می باشد که آن را به عایقی بسیار مناسب و چند منظوره در حوزه ساختمان سازی تبدیل نموده است. این عایق به دلیل وزن سبک به آسانی قابل نصب بوده و مزایای آن باعث شده جایگزین مناسبی برای دیگر عایق ها محسوب شود.

XPS به منظور عایق بندی دیوارها نظیر دیوار فونداسیون و دیوارهای دوجداره، انواع سقف ها نظیر سقف تیرچه بلوک و سقف کامپوزیت، عایق کاری کف، نمای ساختمان، سردخانه ها و ساخت ساندویچ پانل ها مورد استفاده قرار می گیرد. مهم ترین ویژگی این عایق، مقاومت فشاری یکنواخت آن در تمام سطوح است، از این رو در برابر خزش و فشار بار تحمل بالایی در مقایسه با سایر عایق ها از خود نشان می دهد.

یکنواخت بودن چگالی این عایق در تمام ابعاد، به آن استحکام و مقاومت لازم بخشیده و می توان از آن برای ساخت دیوار در سازه های مختلف استفاده نمود. فوم عایق XPS یکی از بهترین عایق ها برای مکان های مرطوب با دمای پایین است، زیرا امکان نفوذ آب و رطوبت در آن وجود ندارد، در نتیجه قارچ و کپک ایجاد نمی گردد.

فوم XPS مناسب ترین و کاربردی ترین نوع عایق برای کاهش هزینه های گرمایشی و سرمایشی در ساختمان است، از این رو در ساخت سازه های جدید به دلیل کاهش مصرف انرژی و به حداقل رساندن میزان سر و صدای ورودی یا خروجی از آن استفاده می شود.

این عایق دوستدار محیط زیست است و می توان آن را بازیافت نمود و مجدداً استفاده کرد. علاوه بر آن نصب فوم ایکس پی اس با ایجاد حساسیت پوستی یا تنفسی همراه نمی باشد. مقاومت این عایق ها در برابر آب، مقاومت حرارتی آن ها را نیز بالا برده، در نتیجه با گذشت زمان، تمام ویژگی های خود را حفظ کرده و تغییر شکل نخواهد داد.

  • فوم پلی یورتان

عایق پلی یورتان یک ماده شیمیایی است که به صورت فوم بر روی سطوح اجرا می شود. این عایق در ابتدای تزریق به صورت کف مانند است، اما پس از چند دقیقه به جسمی سخت تبدیل می گردد.

این فوم به شکل دستی و یا با دستگاه تزریق می شود و در تمام حفره ها نفوذ کرده و آن ها را عایق بندی می کند. پلی یورتان سبک وزن است و در برابر نفوذ مواد شیمیایی و اسیدی و آب مقاومت بالایی داشته و کاملاً نفوذناپذیر می باشد.

علاوه بر آن، تغییرات آب و هوایی و یا ضربه آسیبی به این عایق وارد نمی کنند. انعطاف پذیری این فوم به حدی بالاست که برای درزگیری شکاف های ساختمانی می توان از آن استفاده نمود. برای دیدن قیمت های این محصول به بخش قیمت عایق پلی یورتان مراجعه فرمایید.

حرارتی

  • ایزوگام

ایزوگام یکی از رایج ترین عایق های رطوبتی در ساختمان است که به صورت رولی تولید شده و با چسب های مخصوص و یا با استفاده از حرارت به سطوح مختلف چسبانده می شود. وزن عایق ایزوگام سبک است و انعطاف پذیری آن بالا می باشد. عمر مفید آن حدود 10 سال است و در برابر تغییرات آب و هوایی مقاومت لازم را داشته و پوسیده نمی شود.

ایزوگام لایه ای یکنواخت و بدون ترک خوردگی بر روی سطح ایجاد می کند، از این رو آب به هیچ عنوان به لایه زیرین نفوذ نمی کند. این عایق برای عایق کاری سقف و یا کف مکان های مرطوب مانند حمام و سرویس بهداشتی استفاده می شود. نصب ایزوگام آسان است و در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد.

ایزوگام بر اساس مواد اولیه در انواع ایزوگام پلیمری و ایزوگام دمیده، بر اساس تعداد لایه به ایزوگام تک لایه و دو لایه و با توجه به روکش به انواع ایزوگام فویل دار، پودری، رنگی و سنگریزه ای تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>