اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صادرات و واردات ورق های فولادی:
امروزه بسیاری از محصولات فلزی از ورق های فولادی تولید شده که با این حال مشاهده می شود انواع این ورق‌ها دارای مشخصات مختلفی بوده و برای اهداف خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. در خصوص واردات و صادرات این ورق‌ها باید بدانید از آنجایی که کشور ایران یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این ورق هاست، از این رو از جمله صادر‌کنندگان ورق فولادی نیز به شمار می رود.

ورق های فولادی:
یکی از پرکاربردترین انواع ورق های فولادی بوده که به طور کلی سطح آن از فولاد، آهن یا هر فلز دیگری مسطح تر می باشد. این فلز از نورد گرم فلز فولاد به دست آمده و به صورت رول و کلاف در کارخانه ها تولید می شود.

از جمله مهم ترین مزیت های استفاده از ورق‌های فولادی انواع مختلف این ورق ها بوده که می توان متناسب با شرایط استفاده، نوع خاصی از آن را تهیه کرد. لازم است بدانید این ورق ها بر اساس استانداردهای کشور آلمان، آمریکا و روسیه در ایران تولید می شود. حالا اگر شما هم می خواهید با انواع ورق‌های فولادی بیشتر آشنا شوید و در خصوص صادرات و واردات این ورقه ها اطلاعاتی به دست آورید بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

ورق فولادی سیاه

ورق سیاه یکی از ورق های فولادی:
همانطور که گفته شد ورق های فولادی دارای انواع مختلفی بوده که یکی از انواع آن ورق سیاه یا ورق گرم می باشد.

این ورق ها در دو نوع صنعتی و معمولی تقسیم شده و در استاندارد های مختلف تولید و روانه بازار می گردد. با این حال باید بدانید از جمله مهم ترین کاربرد های ورق گرم سیاه می توان به استفاده در صنایع مختلفی چون صنعت ساختمان سازی، خودرو سازی، کشتی سازی، صنایع سنگین فلزی، مخازن خاص و غیره اشاره کرد.

یکی از پرکاربردترین و رایج ترین انواع این ورق ها، ورق st37 می باشد که از نظر منعطف بودن و سختی در حد متوسطی قرار داشته و از آن در مصارف ساختمانی همچون اسکلت سازی و سوله سازی بسیار استفاده می شود. همچنین ورق های سیاه صنعتی در مصارفی چون پروژه های پتروشیمی سد سازی و موارد این چنین کاربرد دارد. توجه داشته باشید این نوع ورق های فولادی به دو صورت رول و شیت در بازار موجود است که هر دو شکل این ورق ها قابل برش به سایز های مختلف است.

نکته جالب توجه این بوده که تنها تا ضخامت 15 میل می توان این ورق ها را در دو شکل رول و شیت روانه بازار کرد و اگر نیاز به ورق هایی با سایز 15 میل به بالا باشد تنها امکان ساخت آن به صورت شیت خام وجود دارد.

این نوع ورقه فولادی یکی از ورق های صادراتی کشور ایران بوده که بزرگ ترین تولیدی های آن در شهر اصفهان قرار دارد. از جمله بزرگ ترین خریداران این ورقه فولادی کشور آمریکا و آلمان می باشند. همچنین لازم است بدانید کشور چین نیز از جمله بزرگ ترین تولید کنندگان ورق سیاه است.

ورق فولادی روغنی

معرفی ورق روغنی:
یکی دیگر از انواع ورق های فولادی ورق روغنی می باشد که به آن ورق نورد سرد نیز گفته می شود، زیرا این ورق ها تحت فشار و نورد به ضخامت کمتر و عرض بیش تر تبدیل می شود. در واقع باید بدانید در تولید ورق های روغنی از تکنولوژی خاصی استفاده شده که به همین دلیل به آن ورق نورد سرد گفته می شود.

همچنین ظاهر این ورق ها نیز موجب شده است که اصطلاح عامیانه آن تغییر کند زیرا این ورق ها دارای ظاهری روغنی و زیبا می باشند. در فرایند تولید ورق های روغنی همان طور که گفته شد از نورد سرد استفاده شده که همین امر موجب می شود این ورق ها دارای ظاهری بسیار عالی باشد و بیشترین کاربردی که ورق روغنی دارد به عنوان پایه تولید ورق گالوانیزه یا ورق سفید می باشد.

اگرچه کشور ایران تولیدی های زیادی در خصوص تولید ورق های روغنی دارد اما لازم است بدانید شرکت‌هایی چون فولاد مبارکه اصفهان، شرکت فولاد غرب و شرکت هفت الماس از جمله بهترین شرکت‌های تولید‌کننده این ورق ها در ضخامت‌‌های استاندارد می‌باشد.

ورق اسید شویی شده

ورق اسید شویی شده چیست؟
دیگر نوع ورق های فولادی، ورق اسید شویی شده بود که از ورق های گرم تولید شده و در پروسه تولید به صورت اسید شویی شده در می آید. در این فرایند مقداری از ناخالصی آن گرفته می شود که این امر موجب براق شدن و رفع کدری آن شده و تا اندازه ای ظاهر آن به ورق های روغنی نزدیک می شود.

جالب است بدانید فرآیندی که برای این ورقه ها مورد استفاده قرار می گیرد با استفاده از اسید کلریدریک بوده که طی این فرایند چربی ها از روی ورقه زدوده می شود. از جمله مهم ترین دلایل اسید شویی ورق سیاه بهبود کیفیت سطح ورق است به طوری که این امر موجب می شود ورق های اسید شویی مستقیم وارد بازار مصرف شود.

همچنین باید بدانید اگر ورق ها بدون اسید شویی و اکسیژن زدایی نورد سرد شوند موجب خراب شدن سطح صیقلی غلتک های نورد سرد شده و در نتیجه فرآیند نورد سرد با دشواری روبرو خواهد شد.

ورق قلع اندود

ورق قلع اندود از دیگر ورق های فولادی:
ورق های قلع اندود نیز همان ورق های روغنی بوده که بر روی آن یک لایه قلع روی قرار می گیرد. توجه داشته باشید که به طور کلی می توان گفت این ورق ها نیز همان ورق های گرم نورد سیاه هستند. همچنین در بعضی از موارد مختلف و خاص برای این ورق ها می توان از روکش دهی پلیمری برای محافظت بیشتر فلز استفاده کرد.

از جمله مهم ترین کاربردهای این ورق های فولادی می توان برای جلوگیری از زنگ زدگی اشاره نمود و بیشترین استفاده این ورق ها برای تولید قوطی های کنسروی است. در گذشته برای تولید گلدان و سینی نیز ورق های قلع اندود مورد استفاده قرار می گرفته است. باید بدانید این ورق ها همچنین در ساخت قطعات خودرو سازی چون فیلترهای روغن، واشر ها و قطعات الکتریکی ماشین آلات نیز استفاده هایی دارد.

در ساختمان سازی نیز برای نرده های سقف کاذب، پره های رادیاتور، شیر های تقویت شده، پوشش بام و پوشش نمای صنعتی و تجاری و همچنین دیگر لوازم جانبی ساختمان استفاده می شود. از طرفی ورق قلع اندود در لوازم منزل نیز کاربرد زیادی دارد که از جمله مهم ترین آنها می توان به قالب های کیک، قطعات سازنده کپسول گاز، اسپری ها، بطری مواد نوشیدنی، سر بطری و بسته بندی مواد غذایی اشاره کرد و اما آخرین کاربرد آن در تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی برای ساخت قطعات الکتریکی و باتری ها می باشد.

ورق فولادی رنگی

ورق رنگی را بشناسید:
دسته دیگری از انواع ورق های فولادی، ورق رنگی می باشد که نحوه تولید آن به گونه ای است که این ورق‌ها که همان ورق های گالوانیزه هستند در کوره های خاص به صورت رنگ پاشی تولید می شود. توجه داشته باشید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ورق‌های رنگی این بوده که رنگ استفاده شده در آن در برابر خوردگی و اکسایش مقاومت زیادی دارد از این رو استفاده از این ورق ها در محیط های قلیایی، اسیدی و یا با رطوبت بالا مناسب است و از طرفی برای مصارفی که نیاز به ظاهر زیبای ورق باشد، ورقهای رنگی کاربرد دارد.

مثلاً در تولید انواع ماشین لباسشویی، بدنه انبار ها و کارگاهها، سقف کارگاهها سقف کاذب، نمای داخلی و خارجی ساختمان، آبگرمکن، سردخانه ها، کاروان های ثابت و متحرک، تجهیزات اداری، اجاق گاز و مواردی بسیار دیگر از این ورق ها استفاده می شود. از جمله مهم ترین رنگهایی که برای تولید این ورق ها مورد استفاده قرار می گیرد می توان به رنگ های آبی کاربنی، آبی نیسانی، نارنجی، زرد، زرد لیمویی، بنفش، سبز چمنی، سبز تیره، صورتی، قهوه ای رنگ سفال، قهوه ای سوخته، قرمز، قرمز گوجه ای، کرم و سفید یخچالی اشاره کرد.

ورق تین پلیت

ورق تین پلیت فولادی:
ورق های تین پلیت که نوع دیگر ورق های فولادی است از دسته ورقهای قلع اندود می باشد که در ضخامت‌های مختلفی تولید و روانه بازار می شود. بیشترین کاربردی که این ورق ها دارد در مواد غذایی، قوطی‌های چای و روغن‌های نباتی است. همچنین این ورقها در تولید کنسرت کاربرد زیادی دارد و لازم است بدانید در هنگام استفاده از ورق های تین پلیت برای بسته بندی مواد غذایی بر روی ورق های یک لایه قلع پوشیده می شود.

 ورق کرکره

معرفی ورق کرکره:
ورق کرکره که دیگر ورق فولادی است همان ورق گالوانیزه و رنگی است که به صورت طراحی شده روانه بازار می شود. با این حال طبیعتاً این ورق ها از نظر طول، عرض و ضخامت با ورق های رنگی و گالوانیزه تفاوتی ندارد.

در خصوص قیمت ورق های کرکره نسبت به ورق های رنگی و گالوانیزه طبیعتاً این نوع ورق قیمت بیشتری دارد. مهم ترین کاربرد ورق های کرکره برای پوشش سقف های شیروانی است که در دسته های مختلفی چون ورق کرکره سینوسی، و ورق کرکره ای شادولاین، ورق کرکره طرح سفال و ورق کرکره ذوزنقه قرار می‌گیرد.

صادرات انواع ورق فولادی:

در خصوص صادرات و واردات ورق های فولادی باید بدانید این ورق ها جزو پر تقاضا ترین محصولات صادراتی ایران به شمار می رود. البته کشور هایی هستند که ورق ها را با کیفیت بالاتری تولید کرده و به ایران صادر می کند.

اما به طور کلی باید بدانید که صادرات آن از ایران به کشورهایی چون قطر، ترکیه، عراق، گرجستان، ترکمنستان، ارمنستان، افغانستان، پاکستان، سوریه، قبرس شمالی، کویت و موارد این چنین انجام می شود. از مهم ترین محصولات صادراتی در بین ورق های از جنس فولاد می توان به ورق های گالوانیزه و ورق‌های نورد سرد و گرم اشاره کرد.

جالب است بدانید بیشترین حجم صادرات ورق گالوانیزه در کشور در سال های 1390 تا 1393 انجام گرفته است و بیشترین خریداران ورق های گالوانیزه ایران کشورهای افغانستان و عراق می باشند. همچنین لازم است بدانید یکی از بزرگ ترین وارد کنندگان ورق گالوانیزه در جهان کشور آلمان بوده و پس از آن کشور آمریکا قرار دارد که مهم ترین صادرکنندگان این ورقه ها به کشورهای آلمان و آمریکا کشورهای چین و کره جنوبی هستند.

صادرات و واردات ورق گالوانیزه:
معمولا ورق های روغنی طی مراحلی به ورق گالوانیزه تبدیل می شود. با این حال این ورق ها که نوع دیگر ورق های فولادی است در یک پروسه طولانی تولید شده به طوری که در تمام سطح ورق روغنی مقدار میکرون فلز روی را می نشاند که این امر موجب می شود ورق های فولادی در مقابل زنگ زدگی مقاومت بالایی داشته باشد که در نتیجه این ورق ها ورق گالوانیزه گفته می شود.

توجه داشته باشید که پوشش روی در سطح ورق گالوانیزه را کوتینگ می گویند که هر چه این مقدار فلز روی بیشتر باشد اصطلاحا می گویند کوتینگ ورق بالاتر است و در نتیجه این ورق از کیفیت بهتری برخوردار می باشد. همانطور که می دانید واردات ورق های گالوانیزه از کشورهای چین، ژاپن و هند و کره بسیار صورت می‌گیرد.

به طوری که ورق های چینی کوتینگی بین 100 تا 120 داشته و ورق های گالوانیزه ژاپنی، هندی و کره ای تا 180 کوتینگ کیفیت دارد از این رو طبیعتا از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. از جمله مهم ترین کاربرد ورق گالوانیزه می توان در صنعت اتومبیل سازی، کشاورزی، حمل و نقل، تابلو های تبلیغاتی، ساخت لوازمی مثل لوله بخاری، کاغذ و لوله، کابینت آشپزخانه، کانال کولر و لوله های آب و قسمت های دیگری که امکان خوردگی آهن وجود دارد اشاره کرد.

توجه داشته باشید امروز عمده تولید ورق های گالوانیزه در قاره آسیا صورت گرفته که دو کشور چین و کره جنوبی بزرگ ترین صادرکنندگان این ورقه ها هستند. در سال 2016 آمار صادرات چین 27 و کره 10 درصد بوده است. ایران نیز یکی از کشورهای مهم در تولید انواع ورق گالوانیزه بوده که آمار صادرات این ورق ها در سال 2013 بیش از 53 هزار تن به ثبت رسیده بود.

قیمت ورق های فولادی:
در خصوص قیمت ورق های گالوانیزه باید بدانید این قیمت به موارد متعددی چون روش تولید، ضخامت، وارداتی یا داخلی بودن، رنگ و کارخانه تولید کننده بستگی دارد؛ زیرا همانطور که گفته شد در کشور ایران نیز در حال حاضر ورق های فولادی در انواع مختلف تولید شده و البته هنوز هم واردات آن از کشورهایی چون چین، کره، هند و ژاپن انجام می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
حسین عثمانی:
2000تن ورق رولی جهت صادرات احتیاج دارم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

ahmad:
پروسه صادرات ورق فولادی مراحل مختلفی دارد و با چالش‌هایی روبرو است. این چالش‌ها شامل مشکلات ایران با برخی کشورها و تحریم‌هایی است که برای ایران وضع شده است.
علی حمادی:
سلام آیا امکان واردات ورق فولادی سیاه از چین وجود دارد یا فقط ورقهای خاص و استیل ؟
مهدی رحمتی :
سلام 2000تن ورق موجود است لطفاً تماس بگیرین
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>