اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


انواع میلگرد در ساختمان سازی

میلگرد فولادی نرم

سطح میلگرد های فولادی نرم به شکل گرد و ساده است که در سایزهای مختلف از 6 الی 50 میلیمتر تولید می شوند. میلگرد های فولادی نرم در بتن برای اهداف خاصی، مانند رولپلاک ها در اتصالات انبساطی، جایی که میلگرد ها باید در یک پوشش کاغذی یا فلزی قرار داده شوند، برای درزهای انقباضی در جاده ها و باند فرودگاه ها، و برای ستون های مارپیچ استفاده می شوند.

بدون هرگونه آسیبی، ایجاد برش و خم در آن ها آسان است. میلگرد فولادی نرم برای سازه های بزرگ مانند پل و دیگر سازه های سنگین، به دلیل لغزش و عدم استحکام موجود در پیوند بین فولاد و بتن، توصیه نمی شود.

میلگرد فولادی دفرمه

میلگرد فولادی دفرمه دارای دنده ها، لبه ها و تورفتگی در سطح میلگرد هستند که مشکلات اصلی ناشی از لغزش در میلگرد فولادی نرم را کاهش می دهد و در عین حال باعث اتصال مناسب بین بتن و میلگرد می شود. میلگرد فولادی دفرمه خاصیت کششی بیشتری در مقایسه با سایر میلگرد ها دارند. این میلگرد ها در ضخامت هایی به قطر 6 الی 50 میلیمتر تولید می شود.

میلگرد های TMT 

میلگرد های ترمومکانیکی، میلگرد های گرم و دارای مقاومت بالایی هستند که در کار با بتن های سیمانی تقویت شده، استفاده می شوند. استانداردهای کیفیت بین المللی برای میلگرد های فولادی بر اساس ویژگی های استحکام، انعطاف پذیری، توانایی جوشکاری، قابلیت خم شدن، تعیین می شود.

مشخصات میلگردهای TMT

  • کشش و چکش خواری بهتر
  • استحکام و سختی بالا
  • استحکام پیوند بیشتر
  • مقاوم در برابر زلزله
  • مقاومت دربرابر خوردگی
  • مقاوم در برابر حرارت بالا
  • مقرون به صرفه و بی خطر در برابر استفاده
  • بدون از دست دادن استحکام در اتصالات جوش داده شده9. الکترودهای ساده که برای جوشکاری اتصالات مورد استفاده قرار می گیرند

میلگرد های دفرمه با مقاومت بالا

میلگرد های دفرمه با مقاومت بالا، میلگرد های فولادی پیچ خورده سردی هستند که در سطح شان لبه، دنده، برجستگی یا تغییر شکل وجود دارد. میلگرد های دفرمه با مقاومت بالا به طور گسترده در صنعت ساخت و ساز استفاده می شود. این میلگرد ها در ضخامت هایی به قطر 4 الی 50 میلیمتر تولید می شوند.

میلگرد اروپایی

میلگرد اروپایی از منگنز که باعث می شود میلگردها به راحتی خم شوند، ساخته شده است. آنها برای استفاده در ناحیه های دارای شرایط شدید آب و هوایی یا اثرات جغرافیایی مانند زلزله، طوفان شدید یا گردباد، مناسب نیستند، همچنین قیمت این میلگردها پایین است.

میلگرد فولادی کربن

همانطور که از نام آن مشخص است این نوع میلگرد از فولاد کربن ساخته شده و معمولا به دلیل رنگ کربن، به عنوان میلگرد سیاه شناخته می شود. مشکل اصلی این میلگرد عدم داشتن ویژگی ضدزنگ است، که بر روی بتن و سازه اثر منفی می گذارد، هرچند که به دلیل ویژگی نرخ مقاومت کششی، میلگرد سیاه همچنان یکی از بهترین گزینه ها می باشد.

میلگرد با روکش اپوکسی

این نوع از میلگرد، همان میلگرد سیاه با یک روکش اپوکسی است که با آن مقاومت کششی یکسانی دارد اما از 70 تا 1700 برابر در مقابل خوردگی مقاوم تر است. هرچند که میلگرد های اپوکسی اندود ضخامت بسیار باریکی دارد. هرچه صدمه به پوشش بیشتر باشد، در برابر خوردگی مقاومت کمتری خواهد داشت.

میلگرد گالوانیزه

میلگرد گالوانیزه چهل برابر نسبت به میلگرد سیاه در برابر خوردگی مقاوم می باشد، اما آسیب رساندن به پوشش میلگرد گالوانیزه دشوارتر است. از این نظر، ارزش میلگرد گالوانیزه بیشتر از میلگرد روکش شده با اپوکسی است. با این حال، میلگرد گالوانیزه حدود 40٪ گرانتر از میلگرد روکش شده با اپوکسی است.

پلیمر تقویت شده با الیاف شیشه ای (GFRP)

GFRP از فیبر کربن ساخته شده است. از آنجا که از فیبر ساخته شده است، قابلیت خم شدگی ندارد. در برابر خوردگی بسیار مقاوم است و در مقایسه با سایر میلگردها مقرون به صرفه است.

میلگرد استنلس استیل

میلگرد استنلس استیل گرانترین میلگرد تقویت کننده موجود است و قیمت آن حدود 8 برابر قیمت میلگرد روکش شده با اپوکسی است. همچنین این میلگرد به منظور استفاده در اکثر پروژه ها، مناسب می باشد.

هرچند که استنلس استیل در بیشتر پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد اما در موارد خاص معمولا نامناسب و یا مخرب است. برای کسانی که دلیل استفاده از این میلگرد را دارند، میلگرد استنلس استیل 1500 برابر در مقابل خوردگی نسبت به میلگرد سیاه مقاوم تر است، همچنین نسبت به انواع دیگر میلگردها در برابر خوردگی و صدمه مقاوم است و به راحتی قابل خم است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>