اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد میلگرد آجدار

به طور کلی میلگرد در انواع گوناگون تولید می شود. این محصولات در چهار گروه A1 تا A4 شناخته می شوند. میلگردهای گروه A1 آجدار نیست و از آن ها با عنوان میلگرد ساده یاد می کنند که معمولا برای جوشکاری و خمکاری مناسب می باشد. میلگرد آجدار یکی از مهم ترین مصالح مورد نیاز در صنعت ساختمان سازی است. تصویر شماره 1 به صورت گرافیکی استفاده از میلگرد آجدار در تقویت بتن را نشان می دهد. قیمت میلگرد آجدار نقش به سزائی در هزینه های تمام شده ی پروژه های ساختمانی دارد.

در مورد میلگرد آجدار منابع مختلفی مورد استناد قرار می گیرد. با توجه به اینکه میلگردهای تولید شده توسط کارخانه ذوب آهن بر اساس استانداردهای روسیه هستند استاندارد 2590 GOST از مهم ترین منابع محسوب می گردد. جدول وزنی ذکر شده در استاندارد گوست روسیه دقیقا همان جدول وزنی میلگردهای ذوب آهن می باشد.

یکی دیگر از استاندارد های مرجع در تولید میلگردهای آجدار استاندارد اروپایی BS EN ISO 15630 می باشد. در این استاندارد نیز در مورد روش های تست می گردهایی که برای فولادهای مسلح کننده بتن صحبت شده است. اما در میان منابع داخلی نیز دو استاندارد مهم مورد استناد قرار می گیرند.

برای کسانی که در صنعت و ساختمان سازی فعالیت می نمایند و به نوعی با میلگرد آجدار سر و کار دارند این استانداردها بسیار آشنا هستند. لازم به ذکر است قیمت میلگرد به نوعی تابع استاندارد آن نیز می باشد. قیمت میلگرد تولید شده بر اساس استاندارد های قابل قبول بیش از قیمت میلگرد متفرقه اعلام می شود. استاندارد های ملی مورد استناد برای میلگرد آجدار عبارتند از:

  • استاندارد ملی 3132 (ویرایش دوم تیرماه 92) با عنوان: میلگرد های فولادی گرم نوردیده برای تسلیح بتن - ویژگی ها و آزمون ها
  •  استاندارد ملی 8103 -1 (تجدید نظر اول 1392) با عنوان: فولاد برای تسلیح و پیش تنیدن بتن - روش های آزمون - قسمت اول، میلگرد، مفتول و سیم های تسلیح کننده.

موارد مصرف و کاربرد میلگرد آجدار

بیشترین مورد مصرف این میلگردها معمولا در صنعت ساختمان سازی و است. از کاربردهای میلگرد آجدار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش نیروی برشی
  • استفاده در بتن ریزی کف سازه ها
  • کاربرد در بتن ریزی دیوارها
  • تقویت فونداسیون و افزایش مقاومت بتن

از میلگرد آجدار چندین نوع محصول میانی تولید می گردد و از این محصولات در مراحل مختلف مسلح کردن بتن کاربرد دارند. از جمله این محصولات می توان به محصولات زیر اشاره نمود:

  • خاموت
  • سنجاقی
  • رکابی
  • عصایی

کارخانجات تولیدکننده میلگرد آجدار در ایران

ذوب آهن اصفهان

شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان اولین و بزرگ ترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی در ایران است. همچنین ذوب آهن اصفهان، بزرگ ترین شرکت فولاد در ایران است که با ظرفیت 2٫8 میلیون تن محصول پایانی، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می کند. در سال 1344 طبق موافقت نامه ای که بین ایران و شوروی بسته شد، روس ها متعهد شدند درازای صادرات گاز به آن کشور، شرکت ذوب آهن اصفهان و ماشین سازی اراک را تأسیس کنند.

این کارخانه در جنوب غربی استان اصفهان و در شمال مرکز شهرستان لنجان قرار گرفته است. کارخانه ی ذوب آهن اصفهان دارای 4 کارگاه بزرگ نورد به نام های کارگاه نورد 300، نورد 350، نورد 500 و نورد 600 می باشد. ظرفیت تولید کارگاه 300، نزدیک به 700 هزارتن در سال و کارگاه 350 چیزی بیش از 300 هزار تن در سال است. این دو کارگاه وظیفه ی تولید میلگرد ساده و آجدار استاندارد از سایز 12 تا 40 در طول استاندارد 12 متر و یا طول های نرمال و میلگرد کلاف در سایزهای 5 و نیم تا 12 می باشد.

کارخانه سیادن ابهر

در سال 1385 با هدف تولید مقاطع فولادی و به منظور کاهش نرخ بیکاری در منطقه و افزایش اشتعال زایی در استان های زنجان و قزوین، کارخانه تولیدی فولاد ابهر بنا نهاده شد. ظرفیت پیش بینی شده برای این کارخانه در حدود 288 هزارتن در سال در نظر گرفته شده بود که پس از مدت کمی با تمرکز بر تولید میلگرد به بخش اعظمی از ظرفیت خود دست یافت. کارخانه فولاد ابهر، میلگرد خود را با برند میلگرد سیادن ابهر وارد بازار می نماید.

میلگرد تولید شده در کارخانه سیادن ابهر همانند میلگردهای تولیدی دیگر از جمله میلگرد ابرکوه، میلگرد بافق یزد، میلگرد نیشابور، میلگرد زاگرس و دیگر انواع میلگرد از استاندارد روسی تبعیت می کند.

کارخانه میلگرد بافق یزد

مجموعه صنعتی بافق در سال 1390 بر اساس طرح فولاد بافق یزد به عنوان یکی از مگاپروژه های صنعت فولاد کشورمان تعریف و جهت اجرا به بخش خصوصی محول گردید. موقعیت مکانی در نظر گرفته شده برای این مجموعه طوری انتخاب شد که به معدن سنگ آهن مرکزی ایران و چغارت نزدیک باشد. علاوه بر نزدیک بودن به منابع معدنی مزیت دیگری در موقعیت مجموعه صنعتی بافق یزد وجود دارد.

قرار گرفتن در مرکز کشور به لحاظ همجواری با جاده ترانزیت و شبکه ریلی از نقاط مثبت این موقعیت جغرافیایی می باشد. حمل و نقل محصولات این مجموعه می تواند از طریق حمل و نقل جاده ای و حمل نقل ریلی صورت گیرد. مرکزیت این محل باعث می گردد تنوع متقاضیان محصول در سراسر کشور پراکنده باشند و این نقطه قوتی در جهت معرفی بیشتر میلگرد بافق یزد به اقصی نقاط کشور خواهد شد.

همان گونه که گفته شد ذوب آهن اصفهان به عنوان برترین تولید کننده ی میلگرد در ایران شناخته می شود. علاوه بر آن میلگرد با برندهای میلگرد سرمد ابرکوه یزد، میلگرد نیشابور، میلگرد زاگرس، میلگرد قائم شهرضا، میلگرد ظفر بناب، میلگرد میانه، میلگرد حسن رود گیلان، میلگرد امیرکبیر، میلگرد آتیه خلیج فارس و میلگرد کوثر را می توان نام برد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>