اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع ساندویچ پانل

پانل ساندویچی یا ساندویچ پانل یک متریال پیش ساخته در زمینه ساخت و ساز است که وظیفه اصلی آن مقاومت در برابر حرارت می باشد. این محصول دارای وزنی نسبتا سبک است که در بعضی موارد خاص برای ساخت دیوار یا سقف از آن استفاده می شود.لایه میانی این صفحات از ماده عایق و سبک وزنی ساخته شده است. جنس این لایه از موادی مانند پلی استایرن، پشم سنگ، پشم و شیشه، پلی اورتان یا XPS می باشد.

دو طرف این لایه میانی را ورق هایی از جنس ورق گالوانیزه، ورق رنگی، ورق آلومینیوم پیش رنگ شده و یا ورق آلوزینگ پیش رنگ شده می پوشانند. ساندویچ پنل در دو نوع سقفی و دیواری تولید می شود.مواد عایق بندی پایه در ساندویچ پانل پلی اورتان می باشد. علاوه بر پلی اورتان از سنگ مصنوعی و پلی استایرن نیز استفاده می شود. این مواد مقاومت در برابر نیروهای برشی و عایق سازی را فراهم می کند.

انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل دارای انواع و کاربرد های فراوانی می باشد. انواع ساندویچ پنل به شرح زیر است:

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پنل دیواری برای نصب در دیواره های گارکاه ها و سوله ها، منازل مسکونی و همچنین سردخانه ها کاربرد دارد. لایه میانی ساندویچ پنل دیواری معمولا از جنس فوم پلی اورتان، پلی استایرن و فوم xps می باشد. برای ساخت دیواره سردخانه ها و ساخت پارتیشن از ساندویچ پانل دیواری از ضخامت 2 الی 10 سانتی متر استفاده می کنند.

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پنل سقفی برای نصب در سقف های سوله مورد استفاده قرار می گیرد و در ضخامت های 4 الی 10 سانتی متر تولید می شود. این نوع ساندویچ پنل در شرایط جوی کاربرد فراوانی دارد به گونه ای که با داشتن همپوشانی از ورود آب به داخل جلوگیری می کند. پانل سقفی در برابر پانل دیواری از گام های بلندتری برخوردار استو تنها تفاوت این دو پامل در نوع طراحی آن ها می باشد. لایه میانی این ساندویچ پنل از فوم پلی اورتان که عایق در برابر حرارت بوده تشکیل شده و لایه بیرونی از ورق آلوزینگ و ورق گالوانیزه ساخته می شود.

ساندویچ پانل سردخانه ای

در ساندویچ پانل سردخانه ای برای ساخت لایه بیرونی باید از ورق گالوانیزه، ورق آلومینیوم و ورق آلوزینگ به دلخواه مشتری استفاده کرد. در ساندویچ پانل غیر سردخانه ای لایه بیرونی می تواند از انواع ورق های رنگی، ورق گالوانیزه و یا نایلون باشد. هسته یا عایق بکار رفته در ساندویپچ پنل سردخانه معمولا از پلی اورتان بوده و در موارد دیگری پلی استایرن، پشم سنگ، پشم شیشه و یا چوب بکار گرفته می شود. تعدادی از تولیدکنندگان مطرح ساندویچ پنل سردخانه ای عبارتند از:

  • ساندویچ پانل ماموت
  • ساندویچ پانل کبیر پانل
  • ساندویچ پانل نبوغ سرمایش
  • ساندویچ پنل مهران پانل
  • ساندویچ پانل صابکول

کاربرد ساندویچ پانل

پانل ساندویچی به دلیل کاهش وزن و مقاومت بالایی که دارند استفاده از آن ها به طور روز افزون در حال رشد و گسترش می باشد.برخی از کابرد های ساندویچ پنل به شرح زیر است:

  • ساخت انواع کانکس و خانه های پیش ساخته
  • ساخت دیواره و سقف سوله و انبارها
  • ساخت بیمارستان های سیار و اتاق های ایزوله
  • ساخت اتاقا سردخانه سیار و یا متحرک
  • ساخت سرویس های بهداشتی و درمانگاه ها، لابراتوار
  • ساخت جایگاه سوخت، کیوسک مطبوعات
  • ساخت انواع سالن ورزشی و سازه های صنعتی
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>