اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تیرآهن

صادرات تیرآهن:
تیرآهن یکی از مقاطعی است که کاربرد زیادی در ساخت و ساز دارد به همین دلیل هم صادرات این مقطع می تواند باعث تحول زیادی در اقتصاد کشور و ارزآوری در کشور شود.

طبیعتا همه تولیدکنندگان محصولات پس از مدتی که به تولیدات مطلوب دست پیدا می‌کنند، به فکر صادرات می افتند.  ذوب آهن به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان این مقاطع در ایران است که به بسیاری از کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی در ارتباط هستند.

اما متاسفانه در سال اخیر به دلیل مشکلات کرونا و اقتصاد ایران، صادرات مقاطع فولادی با افت شدیدی مواجه بوده است، و تقریبا می توان گفت در شش ماهه آغازین سال جاری در مقایسه با سال گذشته کاهش 30 درصدی داشته ایم.

عوامل موثر بر صادرات تیرآهن:
برای اینکه بتوانیم عوامل موثر بر صادرات تیرآهن را ارزیابی کنیم در ابتدا باید، عوامل موثر بر صادرات را بشناسیم و با آنها آشنایی داشته باشیم.

به طور کلی عوامل موثر بر صادرات هر کالایی موارد زیر هستند:

  • عوامل سیاسی.
  • قیمت کالا.
  • عوامل اقتصادی.
  • کالاهای جانشین.

در سال های اخیر تحریم های کشورها ایران را تحت تأثیر قرار داده است و به واسطه ی این موضوع مشکلات زیادی برای بازارهای مختلف ایجاد شده است، و باعث از دست رفتن بسیاری از بازارهای هدف شده است.

همچنین با پیدایش ویروس کرونا و تغییرات سبک زندگی و همینطور محدودیت های عبور مرور باعث کاهش صادارت شده است. و همین کاهش، باعث افزایش قیمت تیرآهن به دلیل عرضه کالا تنها در بازارهای داخلی و عرضه های غیر منطقی کالاها در بازار بورس شده است.

اهمیت صادرات تیرآهن:
صادرات کالاها یکی از اصلی ترین عناصر پیشرفت اقتصادی هر کشور است، در حقیقت می توانیم بگویم که کشورها با پا گذاشتن به این عرصه به حد مقبولی از کیفیت دست یافته اند که محصولاتشان در بازارهای بین‌المللی عرضه می‌شود.

همچین با استفاده از صادرات می توان ارزآوری قابل توجه ی داشت و دست یابی به ثروت از این راه بسیار سودمند است و می تواند روش مناسبی برای دست یابی به زندگی مطلوب برای افراد فراهم کند، و به رونق اقتصادی کشور هم کمک شایانی کند.

از نکات دیگری که در صادرات و خصوصا مقاطع فولادی به آن توجه زیادی می‌شود در کشور ایران مقابله با صادرات تک محصولی است، به این دلیل که کالای صادراتی کشور ما نفت است و در صورتی که کالاهای دیگری از جمله، میلگرد، تیرآهن، پروفیل، نبشی و... را برای مقابله با این مشکل در دستور کار خود قرار دهند.

مراحل صادرات مقاطع فولادی:
صادارت تمام کالاها نیاز به طی مراحل مختلفی است، یعنی تولید کنندگان محصولات باید پس از تولید محصولات با کیفیت مراحلی از دریافت سفارش تا اخد گواهی های مختلف و.. را طی کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>