اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پروفیل استیل چیست؟

پروفیل استیل محصولی از جنس استیل است که سطح مقطع یکسانی دارند و در قسمت های درب و پنجره دیده می شوند. این قطعات در شکل های ثابت و اندازه های متفاوت تولید می شوند. آلیاژ های پایه این محصول از آهن تشکیل شده و کمتر از 0.2 کربن دارد. این محصول در گروه فولاد های ضد زنگ یا استنلس استیل قرار دارد.

از کاربردهای مهم پروفیل های استیل اتصال دو قطعه به یکدیگر است. میزان کروم موجود در استیل باعث ایجاد یک سطح سخت در برابر زنگ زدگی می شود هرچقدر میزان کروم موجود در این مقطع بیشتر باشد مقاومت بیشتری در برابر زنگ زدگی پیدا خواهد کرد.

ویژگی پروفیل استیل

  • مقاوم در برابر حرارت
  • قابلیت بازیافت
  • در قیاس با هزینه آن طول عمر مطلوب
  • ظاهر جذاب
  • مقاومت در برابر خوردگی

پروفیل استیل دکوراتیو

پروفیل استیل دکوراتیو پروفیلی از جنس ورق استنلس استیل درآلیاژ های مختلف بر اساس استاندارد AISI تولید می شود.این پروفیل ها به پروفیل استیل سبک یا پروفیل استیل دراز دار نیز معرفند.پروفیل استیل دکوراتیو معمولا از آلیاژ های 201، 304، 310، 316، 321 ساخته می شوند. از مهم ترین خصوصیات پروفیل استیل دکوراتیو می توان به قابلیت جوش پذیری، مقاومت در برابر خوردگی، تنوع ابعاد و... اشاره کرد.

کاربرد پروفیل استیل

پروفلی استیل کاربرد های فراوان در صنعت ساخت و ساز و صنایع دارد:

پروفیل های استیل مربع و مستطیل با ابعاد کوچک به عنوان نرده فلزی برای درب و پنجره منازل، کناره راه پله ها و همچنین نرده کشی و.. استفاده می شود.به علت ظاهر جذاب پروفیل استیل از این پروفیل در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده می کنند.

پروفیل استیل به دلیل ضد زنگ بودن و مقاومت بالایی که دارند در ساخت اسکلت های فلزی، ساخت میز و صندلی و... نقش دارد.از برخی پروفیل های استیل به شکل های متفاوتی همانند پروفیل Z استفاده می کنند از کاربرد این پروفیل پوشانندگی سقف کارگاه های بزرگ و سوله ها می باشند.پروفیل های استیل مستطیلی در ابعاد بزرگ برای ستون در ساختمان و صنعت خودرو سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع پروفیل استیل

پروفیل استیل در مقاطع مربع و مستطیل در اندازه های متفاوت تولید می شوند. جنس استیل و خاصیت هایی که دارد از جمله ضد زنگ بودن آن، سختی و مقاومت آن باعث شده محبوبیت ویژه در بین دیگر مقاطع پیدا کند.

طبقه بندی پروفیل استیل

پروفیل استیل باز

پروفیل استیل باز در مقاطع Z و U در ضخمت های مختلف تولید می شوند. اضلاع این نوع پروفیل به صورت باز از یکدیگر می باشند مانند تسمه، میلگرد و...

پروفیل استیل بسته

اضلاع این پروفیل به صورت بسته از یکدیگر می باشند و در اندازه و ضخامت مختلف ساخته می شوند مانند لوله، قوطی و...

پروفیل استیل 201

پروفیل استیل 201 خاصیت ضد زنگ دارد و در ضخامت 1 و 2 میلیمتر موجود است. این استیل جز ضعیف ترین استیل ها است و بیتشر در محیط هایی مقاومت و خوردگی خیلی مبحث مهمی نیست بکار برده می شود.

پروفیل استیل 304

پروفیل استیل 304 خاصیت مغناطیسی نداشته و جذب آهنربا نمی شود اصطلاحا به آن استیل نگیر می گویند. گرید 304 به دلیل فرم دهی و قابلیت جوش پذیری بالا جز پرکاربرترین گریدهای استیل می باشد.

پروفیل استیل 316

پروفیل استیل 316 در تولیدات آب معدنی و صنایع غذایی کاربرد دارد.

فرآیند تولید پروفیل استیل

پروفیل استیل از ورق استیل به روش نورد سرد تولید می شود. به این صورت که ابتدا رول ورق توسط دستگاه رول باز کن باز می شود سپس در ابعاد مشخص برش داده می شود و سرانجام توسط دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک که شامل گیوتین، فرمینگ، تغذیه نوار، انباره و جوش به شکل نهایی تبدیل می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>