اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مرز بازرگان

ترخیص کالا از مرز بازرگان:
بازرگان شهری مرزی در استان آذربایجان غربی می باشد. که با شهر ماکو کیلومتر فاصله دارد. شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو و در 15 کیلومتری شمال آن قرار گرفته است. بازرگان به عنوان نقطه خروجی مرز ایران و ترکیه در دامنه کوه آرارات واقع شده است.

این مرز تنها مرز 24 ساعته و بین المللی مابین ایران و ترکیه می باشد. این مرز دارای دو ورودی جداگانه تریلر و اتوبوس و سواری می باشد و ظرفیت عبور روزانه 700 تریلر را دارد ولی به دلیل مشکل پارک و همچنین مشکلات گمرکی و طولانی بودن پروسه ترخیص تعداد تریلر عبوری روزانه بین 350 تا 500 تریلر در حال تغییر می باشد که این موضوع باعث ایجاد صف هایی به طول 20 کیلومتر در دو باند در دو طرف مرز می شود.

گمرک بازرگان:
گذرگاه مرزی بازرگان یا مرز بازرگان از مهم ترین نقاط گمرک ایران است و در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان واقع در شهرستان ماکو در استان استان آذربایجان غربی قرار دارد.

این گمرک در سال 1305 ساخته شده است که تنها مرز 24 ساعته و بین المللی مابین ایران و ترکیه می باشد. نام این گذرگاه از طرف کشور ترکیه مرز گوربولاغ می باشد.

گمرک بازرگان به منطقه ای در فاصله یک کیلومتری از شهر بازرگان گفته می شود. این مرز در سال 1305 ساخته شده و تنها مرز 24 ساعت ایران و ترکیه محسوب می شود، نام این مرز در ترکیه گوربولاغ می باشد.

جالب است بدانید در سال 1305 شهر بازرگان تنها 40 خانوار داشت و بنای اولیه این گمرک یک اتاق گلی با 5 نفر پرسنل بود. حتی مدتی نیز به دلیل کمبود امکانات به شهر ماکو انتقال داده شد؛ اما در سال 1314 دوباره به درخواست بازرگانان به محل قبلی انتقال داده شد و تا سال 1317 ساختمان آن تکمیل گردید.

در سازمان گمرکی سال 1317 دفاتر گمرکی مرز ایران و ترکیه من جمله بازرگان همگی تابع گمرک تبریز بودند. در ساختار سازمان گمرکی سال 1327 دفاتر گمرکی قطور، سیه چشمه و صوفیعلی از جمله گمرکات تابعه بازرگان به حساب آمدند.

سپس در سال 2018، این گمرک با موافقت ترکیه در نقطه صفر مرزی احداث گردید، که البته دوباره پس از جنگ جهانی دوم به علت وقوع جنگ جهانی دوم در سال 1320 ساختمان گمرک ایران که نیمه تمام باقی‌مانده بود در طی سال های 1325 - 1327 ساخته شده و گمرک بازرگان در همان محل شروع به کار کرد.

از سال 1327 به بعد تا سال های 1388 ساختمان های جدیدی به این گمرک افزوده شد، و در سال 1364 ساختمان های اداری گمرک بازرگان به مساحت 4418 مترمربع و در 4 طبقه با زیر بنای 9119 مترمربع ساخته شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>