اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پروفیل آلومینیوم

پرکاربردترین مواد اولیه در تولید پروفیل، آلومینیوم است. پروفیل آلومینیوم به دلیل سبک وزن بودن، انعطاف پذیری بالا، مقاومت در برابر خوردگی، دارا بودن خاصیت تبادل دمایی و... محبوبیت ویژه ای در برابر دیگر پروفیل ها دارد. پروفیل آلومینیومی دارای طول مقطع متغیر، سطح معین و اوزان متفاوت است و در بازار به صورت صنعتی، ساختمانی و اختصاصی عرضه می شود.

پنجره آلومینیومی ساده

این نوع پروفیل در ایران در دو نوع ST و Coronet تولید می شوند. پنجره ST به دلیل عایق هوا، حرارت و دما و نیز دارای قفل مناسب نبست به coronet در بازار اهمیت بیشتری دارد. پنجره coronet عایق بندی و یراق آلات ضعیفی دارد و در برابر ورود گردو غبار، دود به داخل ساختمان عایق مناسبی نیست.

پنجره آلومینیومی ترمال بریک

پنجره آلومینیومی ترمال بریک عایق بسیار خوبی در برابر حرارت است این پنجره به دلیل استفاده از تسمه ای با جنس پلی آمید قدرت تحمل حرارت آن تا 220 درجه سانتی گراد است. در این نوع پروفیل لایه بیرونی چارچوب و لنگه از لایه داخلی آن جدا است.

پنجره چوب آلومینیومی

پنجره چوب آلومینیومی یک پروفیل ترکیبی است که لایه داخلی آن از جنس چوب و لایه بیرونی آن از جنس آلومینیوم است.

کاربرد پروفیل آلومینیوم

پروفیل آلومینیوم کاربردهای وسیعی در صنعت ساخت و ساز دارد. سایر کاربرد های پروفیل آلومینیوم به شرح زیر است:

  • برای ساخت قوطی کنسرو، بسته بندی نیمه مقاوم غذا
  • در صنایع پزشکی و داروسازی
  • استفاده صنعت برق
  • ساخت ماشین آلات و تجهیزات
  • استفاده در ساخت لوازم بادوام و استقامت بالا

خط تولید پروفیل آلومینیوم

در این روش شکل دهی به فلز آلومینیوم توسط دستگاه پرس اکستروژن آلومینیوم انجام می شود. فرآیند اکستروژن آلومینیوم روشی برای تبدیل بیلت آلومینیوم به پروفیل با سطح مقطع مشخص است. این روش در صنایع نظامی و ساختمانی بکار برده می شود.

اکسترود آلومینیوم فرآیندی است که در ساخت پروفیل آلومینیوم اختصاصی و صنعتی از آن استفاده می شود. آلومینیوم فلزی انعطاف پذیر است و این امر باعث می شود محصولات تولید شده توسط آلومینیوم دارای چگالی پایین و سختی بالا باشند همین امر در مقاومت و پایداری پروفیل آلومینیومی دخیل است.

کارخانه های تولید پروفیل آلومینیوم

بزرگ ترین کارخانه تولید کننده این محصول پروفیل ساوه و نیکان است که پروفیل ساختمانی، صنعتی و لوله تولید می کند. آلومینیوم پیمان، پروفیل آلومینیوم آکپا، صنایع آلومینیوم آبسکون و رول نوین از برنده های مطرح در این حوزه می باشند. البته تولید این محصول منحصر به این کارخانه ها نیست و تولید یهای بسیاری در این زمینه در حال فعالیت می باشند.

ضخامت پروفیل آلومینیوم

قوطی پروفیل آلومینیوم با ضخامت 3 تا 10 میلیمتر در ابعاد 5*5 الی 120*120 میلمتر مربع و در طول 3، 4، 6 متر با آلیاژ 6 و 7 هزار در بازار به فروش می رسد.

استانداردهای پروفیل آلومینیوم

نکته حائز اهمیت در پروفیل های آلومینیوم، آلیاژهای بکار رفته در پروفیل است که بسته به نوع استفاده آن متفاوت است. این آلیاژ ها تأثیر مستقیمی بر انعطاف پذیری، مستحکم بودن، عدم واکنش با هوا، کیفیت سطحی محصول می گذارد. بارزترین نوع آلیاژ مورد استفاده 6063 می باشد که سختی آن بعد از روند حرارتی و کیفیت سحطیش پس از تولید پروفیل آلومینیوم مناسب است. در جدول زیر عناصر سازنده آلیاژ6063 آورده شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>