اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صادرات

کدام کشور بیشترین صادرات را دارد:
کدام کشور بیشترین صادرات را دارد و جزو بهترین صادرکننده های لیست جهانی به شمار می رود؟ همه می‌دانند رقابت اصلی بین آمریکا و چین است. صادرات نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشورها دارد. چرا که بر رشد اقتصادی، ثروت، رفاه و حتی اشتغال زایی آن کشور تأثیر گذار است.

کشورهای بزرگ دنیا و ذخایر نفت و گاز:
در بین صادرکنندگان بزرگ دنیا کشورهای بسیار کمی از ذخایر نفت و گاز برخوردار هستند. حتی کشور بزرگی مانند ژاپن خیلی از منابع زیر زمینی و معدنی چندانی برخوردار نیست.

کشورهای غنی از معادن و ناتوان در استفاده از آن ها:
اگر کشورهایی که از نظر منابع طبیعی غنی هستند را بررسی کنید می بینید که آن ها هم خیلی نمی‌توانند نسبت به آنچه که در اختیار دارند و خدا به آن ها داده است استفاده های لازم را ببرند.

مثالی برای منابع غنی:
مانند کشورهای آفریقایی با این که منابع خیلی زیادی در اختیار آن ها است اما حتی در اداره کشور خود نیز دچار مشکل هستند.

افزایش سهم کشوری در بازارهای بین المللی:
برای بزرگ شدن اقتصاد یک کشور در بازارهای جهانی و افزایش سهم آن در اقتصاد بین المللی باید نقاط ضعف و قدرت، ویژگی های خود را بشناسد تا بتواند از آن ها به بهترین شکل استفاده کند.

گسترش صادرات با چه ترفندی قابل اجرا است؟
برای گسترش صادرات یک کشور می تواند تولید صادرات محور داشته باشد. یعنی به هدف صادرات تولید کند. سیاستی که خیلی از کشورها در این چند دهه اخیر اجرا کرده اند و جواب های خیلی خوبی هم از این سیاست و روش گرفته اند.

بزرگ ترین صادرکننده نفت در دنیا چه کشوری است؟
کشورهای خیلی زیادی هم هستند که با داشتن یک منبع خیلی مهم به نام نفت اقتصاد کشور خود را پیش می برند. کشور عربستان سعودی بزرگ ترین صادرکننده نفت در دنیا است و دومین تولیدکننده نفت در جهان است.

کشورهای بزرگ صادر کننده نفت:
کشورهایی مانند روسیه، عراق، کانادا، امارات متحده عربی کشورهای بعدی هستند که در جایگاه های صادرکنندگان نفت قرار دارند.

آیا بزرگی اقتصاد با حجم تجارت ارتباط دارد؟
بین حجم تجارت با بزرگی و ثروت اقتصادی یک کشور رابطه مستقیمی وجود دارد. اگر بخواهید چند کشور بزرگ دنیا را از نظر اقتصادی بررسی کنید همیشه به یک لیست ثابتی برمی خورید.

ممکن است در این لیست گاها اسامی کشورها جا به جا شوند و از نظر ترتیبی بالا و پایین شوند. آمریکا از سال هزار و هشتصد و هفتاد و یک بزرگ ترین اقتصاد دنیا بوده است.

مدعی جدید برای جایگاه اول اقتصاد دنیاک
اما امروز کشور چین ادعا می کند که می تواند در چند سال آینده که این جایگاه را از آمریکا بگیرد.

ایران با چه ترفندی خواهان سهم بیشتری در بازار جهانی است؟
کشور ایران هم سعی می کند در این بین روابط خود را با دیگر کشورها بهتر سازد تا بتواند سهم بیشتری را از این بازار جهانی به دست آورد.

کشور قطر یکی از کشورهایی که ایران دنبال سرمایه گذاری و جذب سرمایه های آن کشور است. قطر کشوری است که در سال های اخیر پیشرفت های بسیار چشمگیری از نظر اقتصادی داشته و سرمایه‌گذارهای زیادی از سراسر دنیا در این کشور سرمایه گذاری کرده اند.

غول جهان در صادرات گاز:
می توان کشور قطر را یکی از غول های جهان در زمینه صادرات گاز دانست. در چند سال اخیر از طریق گردشگری هم توانسته پیشرفت های بسیار خوبی داشته باشد و سرمایه های زیادی را جذب کند.

بزرگ ترین صادرکننده دنیا در تجارت برای ایران چه حکمی دارد؟
بازارها و کشورهای زیادی که ایران به آن ها صادرات انجام می دهد کشورهای خیلی زیادی هستند چین یکی از بزرگ ترین کشورهایی است که به آن صادرات خیلی زیادی انجام می دهد.

با این که چین خود تولیدکننده و بزرگ ترین صادرکننده دنیا است اما برای کشور ایران یکی از بزرگ‌ترین واردکننده‌ها است و ایران محصولات خیلی زیادی را به چین صادر می کند.

ایران علاوه بر چین به چه کشورهایی صادرات می کند؟
کشورهای دیگری مانند امارات، عراق، ترکیه، هند و کره کشورهای بعدی هستند که ایران به آن ها صادرات بسیار زیادی را انجام می دهد.

می توان با آمار و گزارشاتی که به دست می آید این کشورها را مورد بررسی قرار داد و متوجه شد که بیشتر خواهان چه محصولی از کشور ایران هستند تا بتوان وارد تجارت و صادرات با این کشورها شد و از بازار بزرگ جهانی سهمی هم برای خود برداشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>