اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع نبشی و کاربرد آن ها

نبشی از مقاطع پرکاربرد فولادی در پروژه های صنعتی و ساختمانی می باشند. نبشی علاوه بر استفاده در پروژه های صنعتی و عمرانی در ساخت وسایل روزمره زندگی نیز کاربرد فراوان دارد. فرآیند تولید نبشی طبق کاربردی که در سازه دارد متفاوت است باید به این نکته توجه کنید که فرآیند تولید نبشی در قیمت نبشی تأثیر مسقتیم می گذارد.

نبشی چیست؟

نبشی پروفیلی پرکاربرد در ساختمان سازی است که اضلاع آن برهم عمود هستند و به شکل L طراحی می شود. به ضلع های عمو شده بر هم بال میگویند. نبشی ها از لحاظ شکل ظاهری به دو دسته نبشی بال مساوی و بال نامساوی تقسیم می شوند و همانطور که از نام آن مشخص است اگر بال های نبشی مساوی باشند نبشی بال مساوی میگویند و اگر نامساوی باشند نبشی بال نامساوی میگویند. کاربرد نبشی در اسکلت های فلزی، خرپا، ستون، ساختن سازه های فلزی، اتصالات ستون ها، آسانسورها و... می باشد.

فرایند تولید نبشی

نبشی از لحاظ روش ساخت به دو دسته نبشی پرسی و نبشی فابریک تقسیم می شوند که مراحل تولید این دوسته بسیار با یکدیگر متفاوت است.

نبشی پرسی

در تولید نبشی به روش پرسی، ابتدا ورق سیاه که معمولا با گرید ST37 می باشند را برش داده سپس با استفاده از دستگاه رول فرمینگ آنها را پرس کرده و سرانجام نبشی پرسی تولید می شود. نبشی پرسی براساس استاندارد آلمانی DIN 1022 ساخته می شود. اصولا نبشی پرسی دارای بال های مساوی می باشند به علت اینکه خطوط تولید این نوع نبشی به صورتی است که ورق نواربری شده از وسط خم می شود.

نبشی پرسی برای مواردی که ابعاد مد نظر است استفاده می شود. ضخامت در نبشی پرسی محدودیت بیشتری دارد به علت اینکه دستگاه های قالب پرسی نهایت تا ضخامت 6 میلیمتر را فرم دهی می کنند. این نبشی عموما برای مصارف ساختمانی کاربرد دارد.

نبشی فابریک

نبشی فابریک از حرارت دادن شمش فولادی در کوره شروع می شود. بعد از رسیدن به درجه حرارت مشخص به تدریج از ضخامت آن کاسته و به طول آن افزوده می شود سپس در مرحله آخر نورد قطعه به شکل نبشی درخواهد آمد و در نهایت محصول پس از برش آماده ارائه در بازار می شود.

نبشی فابریک بر اساس استاندارد GOST8510 تولید می گردد. این استاندارد برای تولید نبشی با بال نامساوری کاربرد دارد. در نبشی فابریک تنوع متریال بیشتری را شاهد هستیم. نبشی فابریک عموما برای مصارف صنعتی کاربرد دارد. قیمت نبشی فابریک در مقایسه با نبشی پرسی بالاتر است.

نبشی لقمه چیست؟

در بعضی از سازه ها مانند آسانسور نیاز به نبشی های خرده شده دارند که لازم است نبشی را در سایز های مختلف خرد کنند. به این نوع نبشی ها، نبشی لقمه میگویند.

نبشی اسپیرال چیست؟

نبشی اسپیرال نوعی از نبشی بال مساوی سبک میگویند که به صورت گرم نورد دیده تولید می شود به همین دلیل در بازار با نام نبشی اسپیرال نورد گرم دیده معروف است. نبشی اسپیرال به عنوان با کیفیت ترین نبشی در سایز 20*20*2 تا 50*50*5 از بهترین ترکیبات شیمیایی و شمش عیار بالا در بازار موجود می باشد. نبشی اسپیرال به دلیل انعطاف پذیری بالا در ساخت ماشین آلا صنعتی کاربرد فراوانی دارد چرا که انعطاف پذیری بالا امکان انجام سوراخکاری و سایر عملیات مشابه را بدون آسیب دیدگی فراهم می کند.

نبشی ضد زنگ چیست؟

نبشی ضد زنگ فولادی در دو نوع 304 و304L از یک نوع فولاد خاص با ترکیب آهن، نیکل، کروم و کربن تولید می شود. در صد ترکیب استفاده از این مواد در کارخانجات مختلف متمایز است. فراوان ترین نوع فولاد ضد زنگ شامل 18 درصد کروم، 8 درصد نیکل و کمتر از 0.8 کربن دارد.

نبشی ضد زنگ در برابر سایر نبشی ها مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد. کاربرد نبشی های ضد زنگ در پروژه های عمرانی که در معرض عناصر شیمیایی، مواد اسیدی، آب شور و... قرار دارند است. از دیگر کاربرد های نبشی های ضد زنگ در مستحکم سازی، تعمیرات، ساخت چهارچوب ها و در صنایعی مانند صنایع غذایی است.

نبشی ضد زنگ 304 و 304L دارای یک ورق گرم ضد زنگ با گوشه های داخلی گرد است. نبشی های ضد زنگ برای تمامی کاربردهای ساختمانی که نیاز به استحکام و مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد ایده آل است. نبشی ضد زنگ 304 دارای ساختاری بادوام و دانه ای است که این ویژگی این امکان را می دهد که در معرض عناصر شیمیایی، اسیدی، آب شیرین و آب نمک واکنش نشان ندهد.

نبشی گالوانیزه چیست؟

نبشی گالوانیزه با انجام فرآینده گالوانیزاسیون بروی نبشی آهنی پرسی تولید می شود. تولید این نوع نبشی به دو روش گالوانیزسیون گرم و یا الکترولیز انجام می شود. در اصل نبشی گالوانیزه از ورق گالوانیزه تهیه می شود. عملیات گالوانیزه سازی به دو روش حرارتی و روش آبکاری سرد انجام می شود. قیمت نبشی گالوانیزه به دلیل استفاده از عایق درآن، نسبت به سایر نبشی ها بیشتر است.

نبشی T316 چیست؟

نبشی T316 دارای یک پوشش نیکل کروم حاوی مولیبدن است که از جنس فولاد ضد زنگ می باشد و دارای مقاومت بالایی در برابر خودرگی است. این نبشی مقاومت در دمای بالا را در مقایسه با نبشی فولادی ضد زنگ 304 افزایش می دهد. نبشی T316 به طور گسترده به عنوان قفسه یا پاسه ضد زنگ در صنایع غذایی و دریایی مورد استفاده قرار می گیرد.

نبشی A36 چیست؟

نبشی A36 از محصولات محبوب کم کربن است که دارای قابلیت های خمکاری، جوشکاری و ماشین کاری است و در ساخت و ساز و صنعت کاربرد دارد. این نوع نبشی شامل 2 فوت، 4 فوت، 6 فوت، 8 فوت می باشد که قابلیت برش به ابعاد دلخواه را دارد. از جمله ویژگی های بارز مکانیکی این نوع نبشی می توان به استحکام کششی 78 psi نام برد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>