اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

4 محصول کشاورزی پردرآمد

آلوئه ورا
حتما تا به حال نام آلوئه ورا را به دفعات شنیده اید. آلوئه ورا نوعی کاکتوس است. این گیاه آبدار بدون ریشه و یا با ریشه ای کوتاه وجود دارد. برگ های گیاه آلوئه ورا بلند، دندانه ای و ضخیم است. دلیل این ضخامت وجود ژل در این برگ ها می باشد. افراد معمولا از این گیاه برای تقویت پوست، مو و البته خواص درمانی آن استفاده می کنند. همچنین این گیاه در تولید محصولات مرتبط با پوست و مو، لوسیون ها، کرم ها، مکمل های غذایی و … کاربرد دارد. از دیگر مزایای آلوئه ورا می توانیم به بهبود هضم غذا و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کنیم. علاوه بر این موارد، آلوئه ورا نیاز کمی به آب دارد، شرایط نگهداری آن آسان است و قابلیت برداشت بیست ساله دارد، مجموع این دلایل موجب شده است که این محصول به یکی از پرطرفدارترین و پردرآمدترین محصولات کشاورزی تبدیل شود.

کشاورزی

گیاهان دارویی
گیاهان دارویی تنوع بالایی دارند و افراد می توانند متناسب با اقلیم جغرافیایی، زمین کشاورزی و امکانات خود، گیاهان دارویی مناسب برای کشت را انتخاب نمایند. همانطور که می دانید امروزه استفاده از گیاهان دارویی رونق زیادی یافته است، بنابراین زراعت این محصولات می تواند برای کشاورزان آن ها درآمد قابل توجهی را به دنبال داشته باشد.

کشاورزی

به لیمو
گیاه به لیمو بومی آمریکای جنوبی است و به طور طبیعی در آرژانتین، پرو و شیلی می روید و از این مناطق به سایر نقاط جهان از جمله ایران منتقل شده و کشت می شود. ارتفاع درختچه ی این گیاه 1.5 الی 2 متر است اما گاهی ارتفاع آن به 3 متر هم می رسد. هر چند بوته ی به لیمو در برابر سرما مقاوم است، اما در برابر یخ زدگی باید از آن محافطت شود. برای این کار می توان از یک کاور پلاستیکی کمک گرفت و یا در صورت امکان گیاه را به محلی گرم منتقل کرد. برای تکثیر گیاه به لیمو می توانید از روش قلمه زدن و یا خوابانیدن گیاه استفاده کنید. قلمه ها معمولا پس از حدود 15 روز از در آب قرار گرفتن، ریشه زده و بعد از رشد ریشه به اندازه ی 5 سانتی متر، برای زراعت آماده می شوند.

کشاورزی

کشت به لیمو از نظر اقتصادی به صرفه است. بر خلاف بعضی از گیاهان که در سال اول هیچ محصولی نمی دهند و در سال های اولیه پس از کاشت هم ممکن است محصول کمی دهند، به لیمو در اولین سال پس از کاشت، دو بار چیده می شود و از سال دوم به بعد، بیش از سه بار برداشت محصول در سال خواهید داشت. همین موضوع از مهم ترین دلایلی است که این گیاه را به یک محصول کشاورزی پردرآمد تبدیل کرده است.

کشت درختان و درختچه ها
بعضی از درختان زینتی طرفداران زیادی دارند. به همین دلیل کاشت این درختان می تواند یک زراعت پردرآمد را رقم بزند. فقط باید در انتخاب درخت ها و درختچه ها برخی موارد مانند شرایط نگهداری، میزان استقامت و امکانات مورد نیاز برای پرورش، در نظر گرفته شود.

کشاورزی

سخن پایانی…
محصولات کشاورزی زیادی وجود دارند که کشت آن ها در یک مکان و زمان خاص می تواند به صورت مقطعی یا دائمی سودآور و پردرآمد باشد. در اینجا محصول کشاورزی پردرآمد و رایج را معرفی کردیم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>