اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ایده های کم هزینه و سودآور از طریق کشاورزی در شهر یا روستا

1 - کشاورزی و یا کشت و زراعت شهری

کشاورزی شهری عمل کشت، پردازش و توزیع مواد غذایی در محدوده یا اطراف یک روستا، شهر و یا یک شهرستان می باشد. علاوه بر این، همراه با کشاورزی شهری می توان کارهای دیگری مثل دامپروری، پرورش موجودات آبزی و باغ داری نیز انجام داد. کشاورزی شهری به دو روش منجر به امنیت و ایمنی مواد غذایی می شود: اول باعث افزایش مواد غذایی موجود و در دسترس برای مردم ساکن شهر می شود و دوم باعث می شود که تا سبزیجات و میوه های تازه به سرعت در دسترس مصرف کنندگان شهری قرار بگیرد. کشاورزی شهری و برون شهری به طور کلی به عنوان کشاورزی پایدار در نظر گرفته می شود.

کشاورزی

2 - پرورش خرگوش

هیچ قانونی پرورش و نگه داری خرگوش ها در شهرها و شهرستان ها را منع نمی کند. حتی در یک حیاط خلوت هم می توان این کار را انجام داد، این کار می تواند یک منبع خوب درآمد و یک راه برای کاهش فقر و بیکاری شود. مواد غذایی که خرگوش مصرف می کند هزینه زیادی ندارد و می توان باقی مانده های وعده های غذایی و یا حتی چمن را به عنوان مواد غذایی به خرگوش داد. پرورش و نگهداری خرگوش به سرمایه زیادی نیاز ندارد و مهم تر از آن به فضای کمی هم نیاز دارد و می توان آن ها را در حیات خلوت و یا سایبان ها نگه داشت.

3 - فروش میوه های تازه

بدون شک، این کار یک راه درآمد بسیار خوب است. با داشتن مهارت کم و رعایت تمیزی و بهداشت می توان پول زیادی را از این راه به دست آورد. زیرا بسیاری از افراد مصرف میوه های تازه و تر و تمیز را دوست دارند. بسیاری از مردم نیز خوردن آب میوه ها را ترجیح می دهند، بنابراین اگر شما وسایل و امکانات این کار را دارید، می توانید از این طریق پول زیادی به دست آورید. بسیاری از مردم از آب میوه های مصنوعی در بازار خسته شده اند و مطمئناً پول زیادی برای مصرف منابع طبیعی ویتامین ها به جای مصرف فست فودها و مواد غذایی مصنوعی صرف می کنند.

4 - خرده فروشی مواد غذایی و یا خدمات ارائه مواد غذایی

در دنیای پر مشغله و پیچیده امروز، به راحتی می توان یک کسب و کار واقعی به دست آورد. محصولات غذایی مانند برنج، لوبیا، سیب زمینی، پیاز، فلفل و... را می توان به صورت فله خریداری کرد و آن ها را تمیز و بسته بندی کرد و در فروشگاه های خاص به فروش رساند. بسیاری از افرادی که وقت انجام این کارها را ندارند فقط با یک تماس تلفنی به فروشگاه ها، این مواد غذایی بسته بندی شده را تحویل می گیرند. می توانید یک لیست از چنین افرادی را تهیه کنید و به جای این که مواد غذایی را به فروشگاه ها تحویل دهید خودتان این مواد را به مصرف کنندگان تحویل دهید.

5 - پرورش ماهی

در طول سال، افراد زیادی از طریق این کار درآمدهای خوبی به دست می آورند. همزمان با افزایش و تورم جمعیت، نیاز به مواد غذایی و پروتئین ها بیشتر می شود، در صورتی که مواد غذایی مانند ماهی که سرشار از پروتئین می باشد دور از دسترس است. تهیه و فروش مواد غذایی همیشه در هر کشوری یک کار برنده است. پرورش ماهی یک کسب و کار مطمئن است، در صورتی که در یک مکان مناسب انجام شود. اکثر مردم به دلیل این که ماهی دارای کلسترول کم و پروتئین زیادی است، طرفدار آن می باشند. انواع زیادی از ماهی برای پرورش وجود دارد (گربه ماهی، تیلاپیا، ماهی قزل آلا، و غیره).

کشاورزی

6 - پرورش گیاهان و گل ها

با قدم زدن در یک فروشگاه مواد غذایی، یک فروشگاه گیاهان دارویی، یک فروشگاه مواد غذایی بهداشتی، گیاهان در اشکال خشک شده را می بینید که توسط بسیاری از افراد مصرف می شوند. با استفاده از تجهیزات مناسب در گاراژ خانه خود و یا ساخت یک مکان مخصوص، شما می توانید گیاهان را پرورش دهید و آن ها را خشک شده یا خشک نشده به صورت بسته بندی شده، به مصرف کنندگان و یا فروشگاه های بزرگ بفروشید.

همچنین می توانید دانه های گیاهان را تهیه کنید و گیاهان را تا مرحله نهال پرورش دهید و سپس آن ها را به فروش برسانید. هر چه قدر فضای بیشتری داشته باشید این کار را می توانید بهتر انجام دهید. اگر شما فضای بازی داشته باشید می توانید انواع گل ها را پرورش دهید و آن ها را به صورت خشک شده به فروش برسانید. شما می توانید از طریق فروش گل های خشک شده به خرده فروشان، عمده فروشان و حتی به گل فروشان پول زیادی به دست آورید.

7 - تولید خوراک دام ها

بسیاری از مردم دارای مزارع پرورش گاو و گوسفند، پرورش مرغ، پرورش ماهی و... می باشند. به عنوان یک سرمایه گذار هوشمند، شما می توانید شروع به تولید خوراک برای تغذیه حیوانات پرورشی کنید. با این حال، باید تحقیقات زیادی انجام دهید تا یک محصول خوب و سالم و سرشار از مواد مغذی که از رشد سریع و سالم حیوانات حمایت می کند، تولید کنید.

شما برای شروع تولید خوراک دام به یک ماشین سنگ زنی، یک ماشین مخلوط کن، ماشین توزین، کیسه های بسته بندی و مواد اولیه نیاز دارید. هزینه مواد اولیه حدود 1000 دلار و هزینه خریداری ماشین ها تقریبا 9000 دلار می شود.

فرآیند تولید خوراک دام چندان دشوار نیست. به طور کلی مواد مورد نیاز شامل ذرت، سویا، استخوان ماهی، ذرت خوشه ای، بادام زمینی، گندم، برنج، مواد افزودنی و... می باشد. همه این مواد را می توان از منبع آن ها در بازار تهیه کرد. هر حیوان خوراک مخصوصی دارد و بنابراین برای تهیه خوراک باید از قبل اطلاعات به دست آورد یا می توان از مکان های فروش مواد اولیه این اطلاعات را به دست آورد.

8 - راه اندازی یک مزرعه کوچک پرورش مرغ

با تکنولوژی امروز، راه انداختن یک مرغ داری کوچک کار سختی نیست. شما می توانید در ابتدا از تعداد کمی شروع کنید. مثلا در ابتدا 50 تا 500 مرغ تهیه کنید و بعد آن را گسترش دهید. تعداد مرغ هایی که در ابتدا تهیه می کنید بستگی به پول نقد شما دارد. شما می توانید این کار را حتی در یک پارکینگ ماشین هم انجام دهید.

9 - پرورش قارچ

قارچ یک پدیده طبیعی است که با پرورش آن می توان پول زیادی به دست آورد. قارچ ها سرشار از مواد معدنی، پروتئین ها ویتامین ها می باشند. با توجه به ارزش غذایی و پیامدهای بهداشتی، قارچ بیشتر از مرغ و گوشت و حتی ماهی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. دو دسته اصلی قارچ وجود دارد: خوراکی و غیر خوراکی (که سمی هستند). گاهی اوقات افرادی به اشتباه این قارچ های سمی را از طبیعت جمع آوری می کنند بنابراین پرورش قارچ برای جلوگیری از این اشتباه ضروری است. نیازهای راه اندازی پرورش قارچ به طور کلی شامل یک مکان تاریک، خاک مخصوص پرورش قارچ، کیسه های پلی اتیلن، بذر قارچ، کود نیتروژنی، آهک، آب، مقیاس توزین، یخچال می باشد.

پرورش قارچ شبیه پرورش تخم بلدرچین است و بسیاری از مردم می دانند که این کار سود زیادی دارد. شما می توانید پرورش قارچ را حتی در خانه خود نیز انجام دهید.

10 - تولید مرغ منجمد

برخی از افراد به دلیل ارزان تر بودن و ذخیره کردن راحت تر مرغ های منجمد، مصرف آن ها را ترجیح می دهند. مرغ های منجمد را می توان به هتل های کوچک و رستوران ها نیز ارائه داد.

11- خرید ذغال از مناطق روستایی و فروش در شهرها

آیا می دانید اگر شما ذغال چوب را از روستاها یا مزارع یا مکان های تولید ذغال خریداری کنید و سپس آن ها را در شهر بفروشید سود زیادی به دست خواهید آورد؟ تنها کاری که باید انجام دهید این است که ذغال چوب را به صورت عمده از کشاورزان و یا تولید کنندگان بخرید و آن ها را در شهر به خرده فروشان بفروشید.

12 - تولید نارگیل

نارگیل علاوه بر خوراکی بودن آب و گوشت آن، استفاده های زیادی دارد. از نارگیل در تولید کرم ها، پودرها و عطرها و دیگر لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. با پرورش نارگیل می توان گوشت آن را قطعه قطعه کرد و به صورت بسته بندی به فروشگاه ها عرضه نمود. همچنین می توان آب آن را هم به صورت جدا گانه فروخت.

شما می توانید پول خوبی از فروش نارگیل به خرده فروش ها و سوپر مارکت ها به دست آورید. بهتر است برای محصول خود یک مارک تعیین و آن را ثبت کنید. در این صورت فروش بهتری خواهید داشت.

13 - تولید علف کش

علف های هرز یکی از مشکلات اصلی هر کشاورز است که به صورت ناخواسته درمی آیند و باعث کاهش بازدهی محصولات اصلی می شوند، زیرا برای به دست آوردن مواد مغذی خاک با محصولات رقابت دارند. وجین کردن هزینه زیادی دارد اما راه بهتر استفاده از یک فرمولاسیون مواد شیمیایی است که به محصول اصلی و محیط زیست آسیبی نرساند.

14 - پرورش زنبور عسل و تولید عسل

عسل در یکی از کارامد ترین کارخانه های جهان یعنی کندوی عسل تولید می شود. زنبورهای عسل ممکن است تا 5 کیلوگرم پرواز کنند و شهد بیش از دو میلیون گل را جمع آوری کنند تا بتوانند فقط نیم کیلو عسل تولید کنند. عسل خالص ارزش زیادی دارد، شما می توانید عسل خود را به افرادی که می خواهند عسل خالص مصرف کنند بفروشید. برخی از فروشندگان عسل های ناخالص را با قیمتی پایین عرضه می کنند. بنابراین شما می توانید با فروش عسل خالص درآمد زیادی کسب کنید.

15 - تولید کاستارد

امروزه مواد غذایی مختلفی از ذرت تولید می شود. تولید کاستارد بسیار آسان است. شما می توانید با درست کردن کاستارد و بسته بندی آن یک راه کسب درآمد داشته باشید. کاستارد امروزه در شهرهای بزرگ و مدرن استفاده زیادی دارد.

16 - تولید سبد از شاخه درختان

از سبد در جمع آوری محصولات کشاورزی مانند بامیه، گوجه فرنگی، فلفل، پیاز، پرتقال و... استفاده می شود. قیمت سبد بر اساس اندازه آن است که می توان آن ها را در اندازه های مختلف تولید کرد و به کشاورزان عرضه نمود. البته درست کردن سبد از شاخه درختان نیاز به مهارت دارد و این مساله مهم است که چگونه شاخ و برگ درختان را به سبد تبدیل کرد به گونه ای که قابل فروش باشد.

17 - صادر کردن محصولات کشاورزی از مناطق روستایی

صادر کردن محصولاتی مانند زغال چوب، هسته خرما، شاخ گاو، قهوه تلخ، بادام زمینی، زنجبیل، فلفل، نارگیل، سیب زمینی شیرین و... بازده خوبی دارند و مورد مناسبی برای سرمایه گذاری است.

شما همچنین می توانید در صادرات محصولات یک واسطه باشید که این کار هم درآمد خوبی دارد و یک راه ساده هم می باشد. کسانی که برای شروع کار سرمایه ای ندارند می توانند از این قبیل کارها را انجام دهند.

18 - تامین مواد اولیه برای شرکت های پخش مواد غذایی

بسیاری از مواد خام که توسط مراکز صنعتی شهرها استفاده می شود از روستاها تامین می شود. شما می توانید محصولات مورد نیاز شرکت ها را تولید کنید و محصولات خود را به آن ها ارائه دهید.

کشاورزی

19 - برقراری ارتباط میان کشاورزان با صادر کنندگان از طریق اینترنت

در صورتی که کشاورزان بتوانند از اینترنت استفاده کنند می توانند از طریق چت آنلاین با صادر کنندگان ارتباط برقرار کنند و از این طریق می توانند درآمد خوبی به دست آورند. پیدا کردن بسیاری از صادر کنندگان دشوار است، از طریق جستجو کردن نام این صادر کنندگان در اینترنت می توان با آن ها ارتباط برقرار کرد.

20 - بسته بندی بادام زمینی

بادام زمینی یک میان وعده محبوب است که مورد علاقه بسیاری از افراد می باشد. بادام زمینی در اشکال مختلف در سوپر مارکت ها فروخته می شود. شما می توانید بادام زمینی را به صورت عمده تهیه کنید و آن ها را بو داده و بسته بندی کرده و به فروشگاه ها عرضه کنید. تهیه بادام زمینی از مزارع ارزان تر می شود. شما برای انجام این کار به فضای زیادی نیاز ندارید و حتی در خانه هم می توانید این کار را انجام دهید.

21 - بسته بندی آجیل

شما می توانید انواع دانه های آجیل را از مزارع به صورت عمده تهیه کنید و آن ها را به صورت بسته بندی های شیک درآورید و به فروشگاه ها با سود زیادی بفروشید.

22 - تولید ادویه جات

ادویه جاتی که در پخت و پز مواد غذایی استفاده می شوند شامل ادویه کاری، آویشن، پودر فلفل قرمز و سیاه و... هستند که تقاضای زیادی هم دارند و در اکثر فروشگاه ها و سوپر مارکت ها به فروش می رسند. شما می توانید مواد اولیه را تهیه و ادویه جات را خودتان تولید کنید.

23 - تولید جوجه های یک روزه

یکی از کسب و کارهای خوب و پر درآمد برای کارآفرینان جوان تبدیل تخم مرغ ها به جوجه های یک روزه و سپس فروش آن ها به مرغ داران می باشد.

24 - فروش گل

به تازگی مردم علاقه زیادی به گل ها برای دکوراسیون خانه نشان می دهند. شما می توانید گل های گلدانی را پرورش دهید و از این طریق پول زیادی به دست خواهید آورد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>