اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

وضعیت تجارت کاشی و سرامیک سال 2019: 
وضعیت تجارت کاشی و سرامیک در سال 2019 رو به رشد بوده و می توان از شرایط فراهم شده در این حوزه به شدت سود برده و ثروت زیادی به دست آورد.

یک سری از کشورها هستند که قدرت تولید ندارند، کارخانه ندارند یا کارخانه هایشان تخریب شده است، پس در واقع یک بازار بسیار مناسبی است برای اینکه روی این کشورها کار کرد و می شود این ها را هدف‌گیری کرد.

کاشی و سرامیک

کشورهایی که از لحاظ زیر ساختی خیلی کار می کنند:
ضمن اینکه ما الان کشورهایی داریم در آسیای میانه، نزدیک و هم مرز خودمان که این ها به خاطر آن مسائل اقتصادی و استراتژی هایی که در حوزه کلان دارند، دارند از لحاظ زیر ساختی خیلی کار می کنند مثلاً مثل آذربایجان و گرجستان.

ساخت و سازهایی که در این کشورها می شود در واقع نیاز به محصولات این چنینی (کاشی و سرامیک) را برای آن ها افزایش می دهد، یا همین کشور امارات که همچنان در حال توسعه است، حالا 7 منطقه ای که دارد که اکثراً فقط دوبی آن را می شناسند همه شان در حال توسعه هستند.

یا قطر، کویت یا حتی عربستان این ها چون در مسیر ایجاد زیر ساخت های مختلف و در مسیر رشد اقتصادی هستند نیازشان به چنین مواردی افزایش پیدا می کند و شما می توانید روی این حوزه کار کنید.

بیشترین رشد سهم صادراتی ایران:
بیشترین رشد سهم صادراتی ایران را در چهار سال گذشته اگر بررسی کنیم می بینیم یک کشور به اسم کنیا داشتیم که سهمی معادل با 368 درصد داشته است حالا جز 10 تا 15 اولویت اول ما نیست و خیلی با کشوری مثل آذربایجان و گرجستان فاصله دارد اما این رشد نشانه این است که در کنیا هم دارد یک سری اتفاق هایی می افتد.

کنیا هم یک سری برنامه های اقتصادی کلان پیاده کرده است که نیاز به ساخت و ساز خیلی گسترده دارد و در واقع وارداتش بازار خیلی عالی است، یعنی شما علاوه بر اینکه هم می توانید این سهم فعلی را حفظ کنید در واقع می توانید به این سهم اضافه هم بکنید.

کاشی و سرامیک

دلیل واردات کاشی و سرامیک ایتالیا:
قطر 161 درصد و ایتالیا هم 103 درصد رشد داشته است، یکی از دلایل واردات کاشی و سرامیک در ایتالیا بحث خود تنوع محصول است، حالا طرح های خاصی که تولید کنندگان ما می توانند آن جا از طراح های حرفه ای که تسلط دارند به خصوص روی طرح های اصیل ایرانی استفاده کنند.

دلیل دیگر، بحث کیفیت بالای محصول خود ایتالیا است یعنی ایتالیا به خاطر اینکه بر روی کاشی و سرامیک‌های لوکس کار می کند برای خود مردم ایتالیا (مردم متوسط به پایین ایتالیا) یک کالای گران محسوب می شود و آنها برای استفاده از کالای ارزان تر باید تولیدات کشورهای دیگر که با قیمت پایین تر تولید می کنند را خریداری کنند.

مثل اینکه مثلا من نمی توانم الان بروم لوازم خانگی آلمانی خریداری کنم برای همین سراغ لوازم خانگی چینی می روم، در ایتالیا ما یک بازار مناسبی داریم، البته در بخشی از اروپا هم به همین شکل است حالا آن‌هایی که در واقع زندگی بهتری در اروپا دارند و درآمد سالانه شان بالاتر است، به هر حال یک بخشی از جمعیت، به محصولات ارزان تر نیاز دارند و می شود به این شکل به بازار نگاه کرد.

توجه به بخش لوکس کار:
اما به نظر ما آرادی‌ها، باید حتی به آن بخشی که بخش لوکس کار هم هست توجه کرد و قطعاً ما با یک برندینگ درست و بازاریابی صحیح و پیدا کردن یک محصولی که در واقع خاص باشد و یا یک مزیتی در طرح، ابعاد، ویژگی های خاص خود محصول داشته باشد قطعاً می شود بازارهای اروپا را هم نشانه گرفت و آنجا هم هدف گذاری کرد.

وضعیت وارداتی ایران:
در عین حالی که ما وضعیت صادراتی مان این بوده است اما یک وضعیت وارداتی هم داشتیم، ما بیشتر از 160 میلیون دلار واردات در سال 2019 داشتیم که اول از همه این واردات از چین بوده است که البته بخش لوکسش را ما از ایتالیا و آلمان وارد کردیم.

واردات

دلیل واردات از چین:
اما اینکه بیشترین واردات از چین بوده است قطعا دلایل مختلفی داشته است که یکی از این دلایل همان نوع تفکر مردم است که بیشتر روی واردات سوار شده است و فکر می کنند که سود در واردات است و می‌خواهند هر چیزی را وارد کنند، به جای اینکه روی یک محصول بومی که ما خودمان داریم و به راحتی می‌توانیم روی صادرات آن کار کنیم و علاوه بر اینکه ما خودمان سود هنگفتی به دست می آوریم به نفع جامعه و کشور خودمان هم کار می کنیم و با برند کشور خودمان در این حوزه هم پیشرفت کنیم، این یکی از معضلاتی بوده است که حالا در بخش های مختلف هم وجود دارد اما اینجا بیشتر به چشم می آید.

دلیل اختلاف بین صادرات و واردات کاشی ایران:
البته این اختلافی که الان ایجاد شده است بین مثلاً تقریباً 100 میلیون دلار صادرات و 160 میلیون دلار واردات، بیشتر به خاطر همان افت صادرات ما است یعنی به خاطر معضلاتی که در تولید به وجود آمده است، مشکلاتی که در حوزه تولید است باعث شده است که تولید‌کننده نا امید شود و وقتی که بازار را خالی می‌گذارد خود به خود نیاز در بازار به وجود می آید برای همین به دنبال واردات محصول می رود و سعی می‌کند که از یک کشور دیگری مثل مثلاً چین وارداتش را انجام دهد، که امیدواریم با یک تفکر درست این مسئله بالعکس شود.

در سال اخیر 69 درصد سهم واردات چین بوده است، یعنی بیشتری واردات ما از چین بوده است که 10 درصد سهم ایتالیا بوده و 7 درصد هم برای آلمان بوده است حالا اینجا امارات، هند و ترکیه هم سهم اندکی دارند اما امارات تولید کننده نیست و بیشتر مبدا صادراتی است.

صادرات

استفاده از امارات به عنوان یک پایگاه برای صادرات محصول:
به جای اینکه ما برعکس فکر کنیم یعنی بگوییم امارات به عنوان یک کشوری که می تواند مبدا صادرات کالای ما باشد مبداء واردات کالای ما شده است که این خودش یک نوع پتانسیل است و با پورت‌ها و بنادر پیشرفته‌ای که در امارات است امارات ارتباطات بزرگی به عنوان یک مرکز بیزینس جهانی و مرکز تجارت است و فرصت‌های بسیار زیادی را فراهم می کند تا با ارتباط گیری با شرکت‌هایی که خیلی از آن‌ها در امارات شعبه دارند ما می توانیم محصول خودمان را معرفی کنیم و از امارات به عنوان یک پایگاه برای صادرات محصولات خودمان استفاده کنیم.



کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>