اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چه نهال هایی را می توان در مناطق سردسیر ایران کشت کرد ؟
یکی از عواملی که انسان در مورد احداث باغ یا نگهداری نهال در فضای باز چندان دخالتی در آن نمی تواند داشته باشد شرایط اقلیمی و ارتفاع از سطح دریاهای آزاد در آن منطقه است. پس بهتر است اگر در مناطق سردسیری زندگی می کنیم یا تصمیم به نگهداری و کاشت درخت داریم به این مهم توجه کنیم.

یکی از بهترین اقدامات جهت این مناطق استفاده از ارقام دیر گل است که نهالستان فردین کشت در این راستا سعی نموده نهال های اصلاحی و دیر گل که مقاومت بیشتری به سرما برای مناطق سردسیری دارند را تولید نماید.

کشاورزی

بلوبری:

یکی از گیاهان بسیار جذاب برای مناطق سردسیر و معتدله نهال بلوبری می باشد که با گل های زیبا و میوه های خاص و همینطور زیبایی بصری که برای شما به ارمغان می آورد بدون شک می تواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد. این نهال زیبا را در مناطق گرم تر می توان در سایه نگهداری کرد و حتی ارقام آپارتمانی آن نظیر سان شاین نیز در سایت موچود می باشد که نیاز سرمایی کمتری دارد.

شرایط نگهداری:

دمای مناسب برای رشد نهال بلوبری 22 تا 29 درجه سانتی گراد می باشد.در طی زمستان به حدود 600-150 ساعت دمای زیر 7 درجه نیاز دارند تا نیاز سرمایی آنان برطرف شود و سال آینده بتوانند گلدهی داشته باشند. بلوبری برای رشد نیاز به خاک اسیدی دارد و حتما باید در خاک های اسیدی یا جنگلی نگهداری شود. خاک اسیدی شامل پیت ماس یا خاک برگ پوسیده می باشد.

نهال بلوبری را می توانید به راحتی در سایت ثبت سفارش نمایید. انواع رزبری، گوجی بری، لوگان بری رانیز تقریبا با شرایط مشابه بلوبری می توان کشت نمود.

سیب:

یکی از درختان که در مناطق سردسیری بسیار مقاومت خوبی دارد سیب است. سیب از درختان مناطق معتدل سرد بشمار می رود و می تواند سرمای 35-الی 40- درجه سانتی گراد را تحمل کند.نیاز سرمایی سیب درحدود 1000-1600 ساعت زیر 7 درجه سانتیگراد می باشد و در مناطقی که دارای زمستان های گرم باشد خوب عمل نمی آید. در دو ماه آخر رسیدن این میوه شب های خنک مناسب بوده و درغیراینصورت میوه ها از رنگ کدر و بافت سست برخوردار می شوند و طعم و مزه مطلوب حاصل نخواهد شد.

کشاورزی

دونوع سیب داریم: سیب زود رس و سیب دیر رس

انواع سیب زود رس: این ارقام در حوالی خرداد و تیر محصول می دهند و در اکثر مناطق سردسیری به راحتی کشت می شوند مانند سیب گلاب قندک کاشان، سیب گلاب اصفهان، سیب تابستانه اهر، سیب شفیع آبادی

سیب های پاییزه ایرانی مانند سیب شمیرانی، سیب دریان، سیب مرند و…

ما انواع درخت سیب هم در سایت موجود داریم که شامل نهال سیب دورنگ پربار زودرس، سیب گران اسمیت و … می باشد.

گیلاس:

گیلاس نیز مانند سیب از خانواده گلسرخیان بوده و در مناطقی که زمستان معتدل و تابستان خشک داشته باشند کاشت گیلاس مناسب است. کاشت گیلاس در مناطق مرطوب و شرجی احتمال بروز بیماری هایی مانند بیماری شانکر را بالا می برد.

مقاومت جوانه های درخت گیلاس به سرما بیشتر از هلو و کمتر از گلابی و آلو می باشد. نیاز سرمایی اکثر رقام گیلاس 1000 تا 1500 ساعت می باشد.

کشاورزی

آلو:

این درخت زمستان های سرد و تابستان های گرم و خشک می پسندد. نیاز سرمایی این درخت بین 500 تا 1800 ساعت دمای زیر 7 درجه می باشد. انواع آلو و گوجه سبز نیز شرایط مشابهی دارند و نهال های سردسیری محسوب می شوند.

گردو:

ارتفاع 700 تا 2500 متری از سطح دریا بهترین ارتفاع برای گردو کاری است. سرمای زیاد اول فصل باعث کوچک ماندن مغز می شود. نیاز سرمایی ارقام این درخت 600 الی 800 ساعت می باشد. دمای بالای 37 درجه موقع رسیدن میوه نیز باعث سوختگی و سیاه شدگی مغز می شود.

گردو را بهتر است در خاک های رسی کشت نکنید. زیرا موجب ریزش گل، میوه و برگ می شود.

یکی از ارقام گردو که دیرگل و مقاوم به سرما می باشد نهال گردو چندلر می باشد.

کشاورزی

به:

یکی از دیر گل ترین نهال های سردسیری در فصل بهار به می باشد. ریشه های به به اکسیژن زیادی نیاز دارند. پس بهتر است در خاک هایی با درصد شن بالا کشت شوند. به دلیل حساسیت به بیماری آتشک باید در مناطقی کشت شود که تابستان آن ها نسبتا خشک است مانند اصفهان و کاشان.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
کیوان ظفری:
باسلام خدمت شما ممنون از مطالب زیباتون بنده شهرهای اطراف سنندج هستم وامسال به امید خدا میخوام نهال پاییزه کاشت کنم شما نهالستانتون کجاهستش واینکه راهنمای میخوام در مورد کاشت درخت پاییزه ممنون میشم به شماره ای که گذاشتم پیام بدیدباتشکر
محمود نقی لو :
سلام و عرض ادب و احترام من شهرستان ابهر استان زنجان مزاحمتان شدم میخواستم بدونم در منطقه ما چه نوع نهال میوه مقاومت و بارده مناسبی دارد. من میخوام با راهنمایی های شما در مزرعه کوچک خود از هر نوع میوه مناسب منطقه پنج تا نهال بکارم. لطفا ًمنو راهنمایی فرمائید. ممنون و متشکراز لطفتان
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

محمدرضا سولقانی :
با سلام و عرض ادب می خواستم بدونم نهال بلو بری سردسیری ببری فروش دارید
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

مختار لطیفی :
سلام عرض ادب درخت بلوبری سمت تبریز یا شهرستان اطراف قابل رشت هست
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>