اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


میلگرد ترمکس چیست؟

ترمکس

ترمکس نام کمپانی مشهوری است که از سال 1949 در صنایع فعالیت دارد. گستره ی فعالیت این برند صنعتی از ایتالیا آغاز شده و تا سراسر جهان از جمله روسیه، چین و دیگر کشورها پراکنده شده است. دستگاه های صنعتی ترمکس در زمینه های مختلفی تولید شده اند.

از جمله دستگاه های مورد استفاده در تولید میلگرد TMT یعنی میلگردی که از روش عملیات ترمومکانیکال تولید می گردد. در حال حاضر نمونه ی دستگاه های ترمکس در ایران نیز ساخته می شود. کشور هند نیز یکی از کشورهایی است که دارای خطوط تولید تجهیزات صنعتی برند ترمکس می باشد.

میلگرد ترمکس

میلگرد ترمکس. همان گونه که گفته شد میلگرد تولید شده با استفاده از دستگاه های برند ترمکس را میلگرد ترمکس می گویند. این دستگاه ها با افزودن عملیات خنک کاری آبی، پس از نورد میلگرد به روش معمولی، باعث افزایش سختی سطحی و در عین حال استحکام میلگرد آجدار می شوند. میلگرد ترمکس به مراتب خواص بهتری نسبت به میلگرد معمولی داشته و مورد نظر مهندسان سیویل قرار می گیرد.

مزیت های میلگرد ترمکس

  • سختی سطحی
  • نرمی در بخش مرکزی میلگرد

میلگرد ترمکس که با روش ترمو مکانیکی تولید می گردد دارای سطحی به مراتب سخت تر از میلگرد معمولی بوده و بخش مرکزی آن از نرمی بیشتری برخوردار است. خواص مکانیکی آن بهبود یافته و برای استفاده در صنعت ساختمان سازی بسیار مناسب می باشد.

خواص فیزیکی میلگرد ترمکس Thermax

میلگرد تولید شده به روش ترمکس دارای خواص زیر می باشد:

  • حداقل درصد ازدیاد طول: 16 درصد
  • قابلیت جوشکاری با توجه به نیازهای صنعتی
  • نسبت تنش (TS/YS (12/1
  • حداقل استحکام تسلیم 500 نیوتن بر متر مربع می باشد
  • سختی در جداره بیشتر از 260 یکرز و سختی در مرکز حدود 150 الی 160 یکرز

تفاوت میلگرد ترمکس با میلگرد TMT

میلگرد TMT و میلگرد ترمکس در اصل هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. میلگرد TMT طی فرآیند (QST (Quenched and self-Tempered به معنای کوئنچ و خود تمپری تولید می شود و تحت لایسنس Thermax نیست و مورد تایید و استاندارد این برند نمی باشد.

اما از نظر کلی هیچ تفاوتی بین فرآیند میلگرد ترمکس و میلگرد تی ام تی وجود ندارد. در نظر داشته باشید که میلگرد ترمکس کاملا تحت استاندارد و روش مهندسی تولید می شود و میلگرد تی ام تی بدون استاندارد این برند می باشند و از نظر کیفیت و خواص فیزیکی با میلگرد ترمکس برابر نیستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>