اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

میلگرد A2 چیست؟

انواع میلگرد فولادی کاربرد زیادی در صنعت و ساختمان سازی دارند. میلگرد آجدار به نوبه خود بخش عظیمی از کاربردهای صنعتی و خصوصا ساختمانی را پوشش می دهد. میلگرد آجدار به چند دسته تقسیم می شود. پرکاربردترین میلگرد آجدار، میلگردA2 و میلگرد A3 هستند که در این مقاله می خواهیم در مورد خواص متالورژیکی این محصولات بحث کنیم.

همچنین با توجه به اهمیت تنش تسلیم این میلگردها، رابطه این مقوله را با کیفیت آنها بررسی می کنیم. در استاندارد تنش تسلیم برای میلگرد A2 و A3 حداقل 340 و حداکثر 550 مگاپاسکال می باشد. در مجموع شناخت بیشتر از مشخصات میلگرد می تواند در طراحی و انتخاب میلگرد مناسب برای پروژه به طور مفید وموثری تأثیر گذار باشد. انتخاب میلگرد قیمت مناسب می تواند در مجموع هزینه های پروژه را به طور کلی کاهش دهد.

تست میلگرد

برای تشخیص کیفیت میلگرد و اطمینان از مشخصات فنی میلگرد، آزمون هایی طراحی شده است. این آزمونها به وسیله روش های اجرایی انجام شده توسط تولید کنندگان فولاد مسلح (بتن آرمه) تعیین شده اند.

آزمایش تست کشش میلگرد

برای انجام این آزمون اندازه مشخصی از میلگرد تعیین می گردد. روش انجام تست مطابق با استاندارد ISO 6892-1 می باشد. هدف اصلی از انجام تست کشش، مشخص کردن درصد ازدیاد طول میلگرد در اثر کشش معرفی شده است. برای این منظور نشانه هایی بر روی میلگرد مشخص می گردد و آن را در معرض کشش قرار می دهند.

فاصله بین دو نقطه پس از گسست میلگرد نسبت به فاصله اولیه دو نقطه، درصد ازدیاد طول را به دست می دهد. در صورتیکه بخواهیم استحکام تسلیم را محاسبه کنیم می بایست از میزان تغییرات در سطح مقطع میلگرد با توجه به مقدار نیرویی که برای گسست میلگرد به کار رفته است استفاده کنیم.

البته امروزه دستگاه های اتوماتیک با انجام تست کلیه مقادیر را محاسبه کرده و به صورت دیجیتال ارائه می دهند. این بدان معنی است که بر خلاف گذشته که نیاز بود همه ی مقادیر ثبت Record شده و سپس در جداول محاسباتی قرار گیرد و در نهایت اعداد به دست آمده به عنوان نتایج تست ارائه گردد، کلیه این امور به طور دیجیتال محاسبه شده و بر روی صفحه نقش می بندد. برخی از دستگاه ها نیز امکان انجام پرینت نتایج به طور مستقیم را به ما می دهند.

مشخصات ظاهری میلگرد

مشخصات ظاهری میلگرد با در نظر گرفتن رواداری های مجاز آن مفهوم پیدا می نماید. به عنوان مثال برای اندازه گیری ارتفاع آج های طولی و یا آج های عرضی در میلگرد و عمق تو رفتگی آنها در جاهایی که یک میلیمتر و کمتر مورد ارزیابی قرار می گیرد رواداری آن بخش می بایست 0.01 میلیمتر در نظر گرفته شود.

همچنین در جاهایی که مشخصه مورد اندازه گیری بیش از 1 میلیمتر است، رواداری تا 0.02 میلیمتر، برای اندازه گیری فاصله بین آج عرضی یا تورفتگی از دو ردیف آج یا تورفتگی عرضی مجاور هم رواداری 0.05 میلیمتر و در نهایت اندازه گیری فاصله های بین آج عرضی یا تورفتگی ها وقتی تعیین گام بلند باشند این رواداری می تواند تا میان 0.5 میلیمتر نیز لحاظ گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>