اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انگورها در سه مرحله به دمای سرد حساس هستند. مرحله اول که اصطلاحاً «سازگاری با آب و هوای تازه» گفته می شود. این مرحله پس از رسیدن انگور و توقف رشد آنها شروع می ­شود. انگورها باید سخت شوند و این روند در اواخر تابستان آغاز می شود و در پاییز ادامه می یابد. مرحله دوم «خواب زمستانی» است که به سختی زمستان و توانایی انگور در مقاومت در برابر سرما بستگی دارد. مرحله سوم «ناسازگاری با آب و هوای تازه» است که وقتی انگورها از خواب بیدار می شوند و با دمای گرم تر سازگار می شوند، اتفاق می افتد. اینکه انگور می تواند در طی این مراحل دمای سرد را مدیریت کند یا خیر، به عوامل محیطی و ژنتیک انگور بستگی دارد. پیوند زنی، تعداد زیادی انگور مقاوم به سرما را ایجاد کرده است.

کشاورزی

اثرات آب و هوا
نوسان دما در حین سازگار شدن و قبل از به خواب رفتن می تواند به انگور آسیب برساند. آسیب در اواسط زمستان به علت سرمای شدید تا حد زیادی به پیش زمینه ی ژنتیکی یا تنوع انگور بستگی دارد. جوانه های انگور ممکن است در طی مرحله ناسازگاری توسط سرما آسیب ببینند. جوانه ها ممکن است از بین بروند و برداشت کلی انگور کاهش یابد. انگورهایی که جوانه زنی زودرس دارند بیشتر مستعد آسیب هستند.

انگورهای ترکیبی مقاوم به سرما
انگورها در ژن های ایجادکننده ی مقاومت به سرما متفاوت هستند. ترکیب انگورهای اروپایی و آمریکایی انگوری را تولید کرده که به هوای سرد شدید نیز مقاوم است که برخی از آن ها دارای خواص مفید دیگری نیز هستند. ترکیب های تولیدشده برای رشد در مناطق سرد، در مناطق گرم تر مانند کالیفرنیا نیز به خوبی رشد می کنند. دانشگاه مینه سوتا با تمرکز بر روی پرورش انگور مقاوم به سرما، چهار نوع هیبرید مقاوم به سرما تولید کرده است. هیبریدهای La Crescent، Frontenac gris، Marquette، Frontenac.

این انگورها نه تنها تحمل در برابر سرما (درجه حرارت را تا حدود منفی 30 درجه فارنهایت تحمل می کنند)، بلکه در مقابل بیماری نیز مقاوم هستند. انگورهای Marquette و Frontenac در برابر کپک های پودری، کپک های کرک دار و پوسیدگی سیاه مقاوم هستند. درحالی که گاهی اوقات La Crescent ممکن است باعث ایجاد کپک های کرک دار بشود. دپارتمان باغبانی دانشگاه ایالت آیووا فهرستی جامع از انگورهای مقاوم به سرما، ازجمله آن چهار ترکیب را جمع آوری کرده است.

موقعیت
ارتفاع محل تاکستان نیز بر مقاوم بودن به سرمازدگی انگور تأثیر دارد. ارتفاع و شیب قرارگیری، هوای سرد و قابلیت زهکشی آب را تایین می کند. انگورها به حداقل 3 فوت خاک زهکشی نیز احتیاج دارند. دامنه های شمالی فصل رشد را کوتاه می کنند و دامنه های جنوبی فصل رشد را طولانی تر می کنند. مناطق کم ارتفاع بیشتر مستعد سرمازدگی هستند.

کشاورزی

مقاومت انگور در برابر آفات و بیماری ها
انگورهایی که در فصل رشد قبلی مورد حمله ی آفات یا بیماری ها قرارگرفته اند، بیشتر در معرض آسیب یا مرگ ناشی از دمای سرد قرار دارند. بیماری ها و آفات انگورها را تضعیف می کنند و همچنین می توانند مانع از سازگاری با دمای تازه شوند. کود دهی خوب، اما نه بیش ازحد، انگورها را تقویت می کند و باعث می شود آن ها در برابر آفات، بیماری ها و صدمات ناشی از سرما بیشتر مقاوم باشند.

انگورهایی که در آب وهوای سرد رشد می کنند
مقاله ی زیر حاوی اطلاعات و توصیه هایی برای رشد انگور در آب وهوای سرد است. پرورش دهندگان انگور متوجه شده اند که یک انگور بومی وجود دارد که در امتداد ساحل رودخانه ها در بیشتر قسمت های شرقی آمریکای شمالی رشد می کند. این انگور بومی(Vitis riparia)، گرچه کوچک و بدون طعم است، برای نژادهای جدید انگورهای مقاوم به سرما تبدیل به پایه شده است. پرورش دهندگان هم شروع به ترکیب سایر گونه های مقاوم به سرمای شمال چین و روسیه کردند. ادامه ی آزمایش منجر به بهبود گونه ها شده است. ازاین رو، اکنون ما تعداد زیادی انگور داریم که می توان در منطقه سرد، از آن ها استفاده کرد.

مثال­ ها
آتکان [atcan] ترکیبی از انگور گل رز [rose grape] است که در اروپای شرقی توسعه یافته است. این میوه برای آب انگور سفید، کوچک و خوب است یا اگر به اندازه کافی رسیده باشد، می تواند به صورت تازه خورده شود. یافتن این ترکیب دشوار است و به حفاظت در زمستان احتیاج دارد. بتا [beta] یک انگور مقاوم به سرمای ابتکاری است. یک ترکیب بین Concord و Vitis riparia بومی، این انگور بسیار پرمحصول است. این میوه به صورت تازه یا برای استفاده در مربا، ژله و آب میوه بسیار عالی است. بلوبل [blue bell] یک انگور دانه دار خوراکی خوب است که می تواند برای آب میوه و تهیه مربا نیز مورداستفاده قرار گیرد.

کشاورزی

پادشاه شمال از مقاومت خوبی در برابر بیماری برخوردار است. پادشاه شمال [king of the north] در اواسط ماه سپتامبر می رسد و آب بسیار خوبی دارد. برای همه چیز خوب است. این انگور نیز تا حدودی مقاوم به بیماری است. موردن [morden] یک ترکیب جدید از اروپای شرقی است. این انگور تقریباً قوی ترین نوع انگور سبز خوراکی در آنجا است. خوشه های بزرگ انگور سبز برای خوردن به صورت تازه، تمام عیار هستند. یافتن این نوع نیز دشوار است اما ارزش جستجو را دارد. این انگور به حفاظت زمستانی نیاز دارد.

بهترین انگور مقاوم به سرما
یکی از انواع انگور در مناطق سردسیر می توان به انگور والیانت [valiant] اشاره کرد. این بهترین انگور مقاوم به سرما است و برای همه چیز به جز تهیه شراب مفید است. اگر شک دارید که کدام انگور را در منطقه سرد امتحان کنید، این همان است. عیب این نوع این است که این انگور بسیار مستعد ابتلا به بیماری های کپکی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
بهروزقاسمزاده:
سلام انگوربیدانه کاشتم تو زمستون خشک میشه کامل ولی بهار دوباره جوانه میزنه ورشت میکنه می خواستم بدونم چیکار کنم تو آبسرد دماوند هستیم
پاسخ زینگ:
سلام.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

وحید قنبری:
سلام من میخوام در سرما انگور بکارم تقریبا چهار تا پنج ماه زیر برف میمونه چ نژادی باید بکارم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

خسرو بهامیریان:
سلام انگور والیانت را از کجا باید خربد
مریم انیسی:
ی انگور بی دانه ی مقاوم به سرما می خواهم،از کجا تهیه کنم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>