اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


انواع میلگرد مورد استفاده در ساختمان به لحاظ شکل


میلگرد ساده یا A1

بر اساس آیین نامه این میلگرد S240 نام دارد. تولید این میلگرد در ذوب آهن اصفهان بر اساس استاندارد روسی Gost2590 تولید شده و به میلگرد A1 شناخته می شود. این نوع میلگرد با توجه به رده ی مقاومتی آن میلگرد نرم به حساب می آید. یکی از موارد اصلی کاربرد این نوع میلگرد تولید همین میلگرد حرارتی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

میلگرد آجدار A2

دونوع آج در میلگرد آجدار مشاهده می گردد:

  •  آج طولی که در راستای میلگرد واقع شده است و درصورت برش عرضی در دو طرف میلگرد قابل مشاهده است.
  • آج عرضی که در محیط مقطع میلگرد به صورت متناوب کارشده و انواع گوناگون دارد.

بر اساس آیین نامه میلگرد آجدار A2 در دو نوع میلگرد آجدار یکنواخت و میلگرد آجدار جناقی یا دوکی تولید می شود. نوع یکنواخت این میلگرد S340 و نوع دوکی آن S350 نامیده می شود. این نوع میلگرد در رده ی مقاومتی نیمه سخت محسوب می شود. کاربردهای عمده این نوع میلگرد ساخت خاموت و کمر کش دیوار می باشد.

شکل آج عرضی در میلگرد آجدار A2 یکنواخت به طوری است که راستای آج در دو نیم دایره در امتداد هم قرار می گیرد. زاویه آجها با آج طولی 45 درجه می باشد. در تصویر شماره 1 مشاهده می گردد که آج های یک میلگرد آجدار A2 در امتداد همدیگر قرار گرفته اند.

در عوض آج های میلگرد آجدار A2 جناقی یا دوکی در خلاف جهت هم دیگر واقع شده اند. به این معنی که اگر میلگرد را طوری قرار دهیم که آج طولی آن در مقابل ما قرار گیرد، آج های عرضی میلگرد به صورت عدد هشت، مشاهده می شوند. زاویه بین آج های عرضی از 40 درجه تا 70 درجه متغیر است.

میلگرد آجدار A3

همانند میلگرد آجدار A2، این میلگرد نیز از لحاظ آج به دو صورت یکنواخت و دوکی تولید می گردد. نوع آج دوکی شکل میلگرد آجدار A3 را در آیین نامه با S400 و آج یکنواخت آن را با S420 نمایش می دهند. میلگرد A3 نیز همانند A2 میلگرد نیمه سخت به حساب می آید اما با توجه به استحکام کششی آن مقاومت بیشتری را تحمل می نماید.از این رو کاربرد آن بیشتر در میلگردهای کارشده در تیرها و ستونهای ساختمان می باشد. همچنین از این میلگرد در ساخت خاموت به عنوان میلگردهای شاخه ای استفاده می گردند.

میلگرد آجدار A4

میلگرد آجدار A4 به لحاظ شکل آج با دو نوع میلگرد آجدار قبلی متفاوت است. این نوع میلگرد دارای آج مرکب می باشد به این معنی که آج ها هم در راستای یکدیگر و هم به صورت دوکی و هم گاهی به صورت محیطی تعبیه شده اند. تصویر شماره 2 نشان دهنده ی سه نوع آج ذکر شده می باشد. میلگرد آجدار رده ی مقاومتی سخت به حساب می آید و در آیین نامه با توجه به استحکام کششی آن به دو طریق S500 و S520 نمایش داده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>