اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجارت الکترونیک

تجارت داخلی در ایران چگونه است:
اگر شما تجارت داخلی در ایران کار می کنید و برایتان سوال شده که این کار چگونه است باید توجه داشته باشید که اولین مرحله سئو کردن سایت هایتان است تا تعداد مشتری های بسیاری داشته باشید که بتوانید از بین آن‌ها پول هنگفتی به دست بیاورید.

آموزش سئو 2020 ویژه افزایش مشتری:
موضوع برنامه امروز ما در رابطه با سئو 2020 است، اینکه سئو چیست؟ چه قابلیت هایی دارد؟ نکته اصلی بحث امروز ما خواهد بود، مقدمه ای را خواهیم گفت و در ادامه در رابطه با تمامی تغییراتی که برای محتوای سئو اهمیت دارد صحبت خواهیم کرد.

سئو چیست؟
در هر ثانیه چیزی حدود 51 هزار جستجو در موتور جستجوگر گوگل اتفاق می افتد، یعنی هر ثانیه ای که ما صحبت می کنیم، در جهان 51 هزار جستجو توسط کاربرهای مختلف در گوگل رقم می خورد و این عدد فوق‌العاده زیاد است و باید یک فرد حرفه ای باشید تا بتوانید این حجم از مشتری ها را برای خودتان تصاحب کنید و خیلی خوب بتوانید از پس مشتری هایتان بر بیایید و پول هم به دست بیاورید.

ما در تکنیک های فروش و مذاکره به خصوص در بخش بازاریابی، چیزی به اسم قیف فروش داریم که قبلا هم در مورد آن صحبت کردیم، یک قیف را در نظر بگیرید که این قیف تمام مشتری هایی که به آن ارجاع داده می‌شوند را جمع می کند و بعد از آن یک سری فرآیندها اینجا اتفاق می افتد و پس از فرآیندها افرادی که به ما پول بدهند اینجا جمع می شوند.

مثلا اگر 100 تا مشتری وارد قیف شوند یعنی 100 نفر با شما آشنا شوند چند نفر از این 100 نفر در انتها به شما پول خواهند داد؟ که در واقع این یک عددی به صورت درصد می شود و در اینجا عددها برای افراد مختلف متفاوت می باشند.

همه در تجارت قوی می شوند:
ما آرادی ها یک نسخه برای همه نمی پیچیم که بگوییم همه شما با این نسخه آماده ما جلو بروید، بلکه این نسخه برای هر کدام از شما متفاوت می باشد، یعنی کسی که می گوید یک درصد از مشتری هایم را پول می کنم شخصیت ضعیف تری در مذاکره کردن دارد نسبت به کسی که مثلاً 80 یا 90 درصد از مشتری‌هایش را پول می کند.

این اعتقاد قلبی ما است که همه شما قوی می شوید یعنی کسی که امروز می گوید من 5 درصد از مشتری هایم را پول می کنم این عدد امروزش است و قرار نیست که در آینده هم فقط همین 5 درصد باقی بماند بلکه این فرد توان و انرژی این را دارد که بتواند حجم بیشتری از مشتری هایش را تبدیل به پول کند.

کسب پول بیشتر با توان و انرژی که دارید:
اما نکته اصلی و بحث اصلی ما این است که شما امروز با هر توان و انرژی که دارید با آن توان و انرژی تان باید پول بیشتری به دست بیاورد این یعنی اگر بگویید توان من این است که هر روز 10 درصد از مشتری‌هایم را پول کنم و سود ماهیانه ام مثلا چیزی حدود 5 یا 20 میلیون تومان می شود.

این سوال را برای خودتان در ذهنتان طراحی کنید و بگویید که من ماهیانه مثلا 30 یا 50 درصد از مشتری‌هایم را تبدیل به پول می کنم، چه کار کنم که امروز با همین توان 30 یا 50 درصدی ام پول بیشتری به دست بیاورم؟ یعنی اگر توان من مثلا 30 درصد است و در طی یک ماه سود من 10 میلیون تومان باشد، چه کار کنم که با همین توان 30 درصد، 10 میلیون تومان پول من 20 میلیون تومان شود؟

راهکار افزایش سود با توان موجود:
یک تکنیک این است که ما حجم مشتری هایمان را بیشتر کنیم، وقتی می گوییم حجم مشتری را بیشتر کنیم منظورمان این است که دریچه قیف را بزرگ تر کنیم و اگر در روز مثلا 100 تا مشتری داریم این عدد را به 200 تا برسانیم تا مشتری های بیشتری به دست بیاوریم، حالا که می خواهیم مشتری بیشتری به دست بیاوریم پس باید بیشتر هم پول خرج کنیم و ساختارهای برند سازیمان هم بیشتر شود.

در این صورت ما به قسمت میانی قیف می رسیم یعنی ما در قسمت میانی قیف، فرآیندهایی که انجام می‌دهیم یک فرایندهای دیگری است، کارهای دیگری را انجام می دهیم که آنجا درصد مشتریمان فقط بیشتر می شود یعنی کسی که می گفت 30 درصد، این 30 تبدیل به 50 درصد می شود یعنی 50 درصد را می‌تواند تبدیل به پول کند.

اما اینکه آیا قسمت ابتدایی قیف را هم بزرگ تر کرده است یا نکرده است یک بحث دیگری است پس نگاه کنید شما دو تا تکنیک دارید یا اینکه تعداد مشتری‌هایتان را بیشتر کنید و یا اینکه بگویید من تعداد مشتری‌هایم ثابت هستند ولی اگر تا دیروز 30 درصد از مشتری هایم را تبدیل به پول می کردم الان 50 درصد شده است یا 50 درصد من 70 درصد شده است، پس یک سری از مشکلاتم را در واقع حل کرده ام و 30 درصدم را 50 درصد و 50 درصدم را 70 درصد کرده ام، یک سری از مشکلات را فهمیدم، شناسایی کردم و آن‌ها را حل کردم.

حالا سوال اینجا است که آیا خدا از آسمان پایین می آید و این نکته را به شما می گوید؟ خیر، بلکه یک راهنما یا استادی باید این راه را به شما بگوید که برای حل مشکلتان چه کار باید انجام دهید، یک آدمی باید باشد که این جمله را به شما بگوید و مشکلتان را درمان کند.

پس ما امروز یک سری تکنیک ها یاد گرفتیم که اگر بخواهیم درآمد بیشتری کسب کنیم و پول بیشتری داشته باشیم دو حالت دارد یا باید توانمان را بیشتر کنیم یا باید تعداد مشتری هایمان را افزایش دهیم.

افزایش حجم مشتری:
حالا سوال اینجا است که ما امروز می خواهیم در رابطه با تکنیک سئو 2020 به قسمت ابتدایی بحثمان بپردازیم که چگونه می شود حجم مشتری ها را بیشتر کرد و امروز نمی خواهیم در مورد توان، مثلا اینکه 30 درصد مشتری ها 50 درصد شوند صحبت کنیم و فقط بحث امروز ما در رابطه با افزایش حجم مشتری است.

ما تا اینجای کار متوجه شدیم که در هر ثانیه 51 هزار جستجو دارد اتفاق می افتد و حالا من می خواهم از بین این همه جستجو، مشتری های خودم را به دست بیاورم و حجم مشتری هایم بیشتر شود.

طبقه بندی کارها برای افزایش مشتری به دو طریق:
هر کدام از شما در یک حوزه ای کار می کنید به عنوان مثال یکی در حوزه پسته کار می کند، یکی کاشی سرامیک، دیگری تنقلات، آن یکی سوغاتی ها را کار می کند، یک سری از شما صنایع چوبی را کار می کنید، کیف، کفش و پوشاک مختلف را دارید کار می کنید.

پس هر کدام از شما در یک صنف یا محصول خاصی در حال تجارت هستید و می خواهید در کسب و کار و محصول خودتان حجم مشتری هایتان را زیادتر کنید، تکنیکش کجاست؟ از کجا باید این اتفاق رقم بخورد و چه کارهایی نیاز است که انجام شود؟

افزایش حجم مشتری با دو راهکار:
به ازای هر کلمه و هر واژه ای که در اینترنت توسط مشتری ها سرچ می شود شما می توانید درآمد کسب کنید و پول به دست بیارید، نکته اصلی همین جا است، پس به ازای هر واژه ای شما می توانید پول به دست بیاورید امروزه اگر کسی بگوید من مثلاً 50 تا مشتری داشتم، دیگری بگوید 10 تا مشتری و کسی بگوید 100 تا مشتری داشتم شما در هر حالتی می توانید حجم مشتری هایتان را بیشتر کنید.

تنها دو تا راهکار دارد، اگر سایت فارسی دارید یک راهکار دارد و اگر سایت انگلیسی دارید یک راهکار دیگری دارد، آنهایی که سایت فارسی دارند تنها راهکارشان فقط و فقط سئو است در واقع این تنها راهکار، آسان‌ترین راهکار، کم خرج ترین و ماندگارترین راهکار است، آن‌هایی که سایت های انگلیسی دارند باید از طرح شتاب بهره بگیرند تا خیلی سریعتر مشتری های صادراتی خودشان را پیدا کنند.

پس دو تا حالت دارد یا می خواهید داخلی کار کنید و یا صادراتی کار کنید، اگر بخواهید داخلی کنید سئو برای شما مهم می شود و اگر بخواهید صادراتی کار کنید موضوع طرح شتاب اهمیت پیدا می کند.

اما امروز می خواهیم در رابطه با کسب و کار داخلی یعنی تجارت داخل ایران صحبت کنیم، برای طرح شتاب ما یک جلسه دیگری صحبت خواهیم کرد.

صادرات با سایت های فارسیک
خیلی‌ها می‌گویند که ما سایت فارسی داریم چطوری ممکن است که مشتری خارجی پیدا کنیم؟ این سوال خیلی جذاب و مهم است.

نکته اصلی اینجاست که ما سایت فارسی داریم یعنی تنها با سرچ های فارسی در گوگل دیده می شویم چگونه ممکن است یک نفر در یک کشور دیگری بتواند ما را پیدا کند؟

سایت های فارسی دو حالت هستند یا دامنه ir است یا دامنه com و پسوند‌های دیگر است، آن‌هایی که می‌خواهند سایت فارسی و مشتری های خارجی داشته باشند پیشنهاد می کنیم که از دامنه com استفاده کنند و آن‌هایی که اصلاً به مشتری صادراتی فکر نمی کنند دامنه ir به آنها کمک می کند.

سوال اینجا است که اگر ما دامنه ir داشته باشیم تحت هیچ شرایطی مشتری خارجی نداریم؟ چرا مشتری خارجی دارید ولی شانس دیده شدنتان کمتر می شود، در سایت فارسی com اگر داشته باشید شانس دیده شدن شما بیشتر خواهد شد، پس حواستان به این نکته باشد.

خرید مشتری خارجی از سایت فارسی:
اما سوال اینجا است که یک نفر در یک کشور دیگری با من که سایت فارسی دارم، می خواهد این سایت فارسی من را ببیند و از من خرید کند، چگونه ممکن است؟ یعنی باز هم همین حالت صادرات است؟ بله چنانچه شما مشتری در خارج از کشور داشته باشید (زبان مشتری مهم نیست که کجایی باشد) و محصولی را از شما بخواهد، حالا ممکن است مشتری شما به زبان چینی، انگلیسی، عربی، فارسی و … صحبت کند و این مهم نیست مهم این است که مشتری از خارج از ایران داشته باشید و شما محصولتان را به او بفروشید در واقع صادرات اتفاق افتاده است.

زبان مشتری و سایت شما:
اما خیلی از شما می خواهید که صرفا مشتری هایتان به زبان انگلیسی یا عربی مسلط باشد در این صورت طرح شتاب بهترین گزینه است، اما اگر بخواهید مشتری خارجی شما، مشتری که در ایران نیست بلکه در خارج از کشور است، به زبان فارسی مسلط باشد بایستی حتما سایت شما فارسی باشد و روی سئو کار کنید.

جذب ایرانی های خارج از کشور:
پس خوب دقت کنید آنهایی که سایت فارسی دارند صرفاً تجارت داخلی را انجام نمی دهد بلکه صادرات هم می‌توانند داشته باشند اما مشتری‌هایشان تقریباً ایرانی است، ایرانی هایی که مقیم خارج هستند، مثل ایرانی‌هایی که در هند، آلمان و غیره زندگی می کنند، ایرانی خارج از کشور زیاد داریم.

خیلی ها دانشجو هستند، در خارج از کشور زندگی می کنند و در حال تحصیل هستند، خیلی ها سرمایه دار هستند و در کشورهای دیگر دارند زندگی می کنند، خیلی ها به خاطر کار به خارج از کشور رفتند و ایرانی‌هایی که از کشور خارج شدند خیلی داریم و ما می توانیم از همه این ظرفیت ها استفاده کنیم.

خیلی از این ایرانی‌ها که به یک کشور دیگری رفتند به آن درآمدی ایده آلی که مد نظرشان بود نرسیدند و می دانند که مثلاً پسته ایران ارزان تر از پسته آلمان است، می دانند که خرمای ایران به تومان، ارزان تر است تا بخواهند خرمای آلمان را استفاده کنند.

یا خیلی از این افراد متوجه شدند که زعفران خیلی در ایران مهم است و کشورهای دیگر پول بیشتری بابت آن پرداخت می کنند و این افراد می‌گویند که من مثلا در آلمان یا در روسیه زندگی می کنم و می‌خواهم این زعفران را از ایران داشته باشم و نمی‌خواهم رفت و آمد کنم، ای کاش یک تاجر زعفران کار داشته باشم که ایرانی باشد و بتواند فارسی حرف بزند و من بتوانم با او کار کنم و زعفران را از او برای کشور دیگر بگیرم.

دامنه com برای جذب ایرانی های مقیم خارج:
نکته اصلی اش همین است، برای اینکه من بتوانم این گروه از مشتری ها، یعنی ایرانی های مقیم خارج را به دست بیارم بایستی حتماً سایت فارسی داشته باشم که بهتر است فارسی com باشد، ‏ir قیمتش کمتر است، ما آرادی ها الان قیمت دامنه ir مان مثلاً 5 هزار تومان می شود ولی com مان 190 هزار تومان می‌شود، با همین اختلاف شما می توانید مشتری بیشتری داشته باشید.

الان خیلی ها هستند که می گویند ما مثلا دانش آموز یا دانشجو هستیم و می خواهیم سایت 5 هزار تومانی داشته باشیم، این افراد با این سایت 5 هزار تومانی نمی خواهد تجارت کنند فقط می خواهند تست کنند و یاد بگیرند و پول زیادی هم دستشان نیست چون خودشان درآمدی ندارند یا خانواده شان پولی ندارند که بخواهند کمکشان کنند به خاطر همین از دامنه ir استفاده می کنند اما کسی که می خواهد پول در بیاورد 190 هزار تومان برایش عددی نیست، پس پیشنهاد می کنیم که همه شما از دامنه com بهره بگیرید.

پس متوجه شدیم که دامنه ها یا ir هستند یا com و پسوندهای دیگر می باشند که برای تجارت com بهترین گزینه است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>