اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجارت الکترونیک

تأثیر زمان بر تجارت الکترونیک:
امروزه رقابت بیشتر تاجران در حوزه تجارت الکترونیک است و تقریبا اکثریت آنها به بستر نت وارد شده و آنجا فعالیت می کنند و رقابت اصلی آنها زمان تحویل کالاست که بر روی موفق بودنشان تأثیر مهمی دارد.

افرادی که دنبال روش های آموزش تجارت الکترونیک هستند با موارد و سایت های مختلفی همراه می شوند که در مورد این که آموزش تجارت الکترونیک چیست و چگونه می توان ورود پیدا کرد توضیح داده اند.

تجارت الکترونیک و نمونه ای از آن:
اساس تجارت الکترونیک e-commerce یا در واقع فروش اینترنتی از طریق فروشگاه های آنلاین است. یک مدل از تجارت الکترونیک e-commerce است و این مدل ها فقط برای فروش یک کالا از فروشگاه های اینترنتی و آنلاین نیست.

بحث در مورد مدل های تجارت الکترونیک بسیار حائز اهمیت است در حالی که می توان در مورد موضوعاتی صحبت کرد که سودآوری ها و فرصت های تجاری بیشتری داشته باشد.

e-commerce مدلی از تجارت الکترونیک:
شما به عنوان یک فروشنده، کالای خود را برای افرادی که خریدار هستند عرضه می کنید یعنی خریدارهایی که end user هستند در این مدل محدودیت هایی وجود دارد.

فروش عمده از فروش تک کالا بهتر است و مزیت دارد. در این مدل از تجارت الکترونیک مشتری که به صورت تک کالا از شما خریداری می کند که حمل و نقل آن مشکلات خاص خود را دارد.

مشکلات تجارت به مدل e-commerce:

  1.  اگر به عنوان انبار دار و تولید کننده آن محصول نیستید برای تامین و ارسال کالا در صورتی که چند قلم کالا باشد و بخواهید از انبارهای مختلف جمع آوری کنید مشکلاتی به وجود می آید.
  2.  از طرفی مشتری شما چون مشتری حرفه ای نیست در مواقع زیادی ممکن است کالا را مرجوع کند یا با نظر و سلیقه ای که مد نظرش بوده مطابقت نداشته باشد و بگوید این کالا آن کالایی که می‌خواستم نبوده است و دردسرهای مرجوع و برگشت یا بحث خسارت یا تحمیل کالا را خواهید داشت.
  3. مشتری های امروز که در تجارت الکترونیک به صورت e-commerce کار می کنند توقع بسیار زیادی در زمان دارند.

در دنیا فروشگاه های آنلاین بر سر چه چیزی رقابت می کنند؟
امروزه بین فروشگاه های آنلاین ایران و دنیا در زمان رقابت می کنند چند روز طول می کشد تا کالا را تحویل دهند. هر چه زمان کوتاه تر شود این تجارت الکترونیک موفق تر خواهد بود.

این مدل تجارت e-commerce موفق تر خواهد بود. همه موارد فروش جایگاه گرفتن در اینترنت یک طرف و زمان هم در طرف دیگر قرار دارد.

نمونه ای از سوپر مارکت های اینترنتی:
امروزه کسانی آمده اند در سرویس هایی مانند سوپر مارکتی کار کردند که نمونه آن اسنپ مارکت است. حتی دیجی کالا هم در سرویس های سوپر مارکتی وارد شده است که فقط در تهران مستقر است.

محدودیت های سوپر مارکت های اینترنتی:
مخاطب در کالاهای دیگر می تواند صبر کند اما در مواد سوپر مارکت نمی تواند. در سوپر مارکتی زمان اگر از یک حدی بگذرد متقاضی آن کالا را خریداری نمی کند.

پس زمان یکی از عوامل مهم در تحویل کالا و نوع موفقیت تجارت از نوع e-commerce است. تجارت الکترونیک اساسا مدلی از تجارت است که بستر بر اینترنت گذاشته شده است. یعنی اینترنت فرصت های آن تجارت را به ما می دهد.

آیا صرف فروختن تجارت محسوب می شود؟
تجارت مدل های مختلفی دارد اما صرفا فروختن کالا به یک نفر از نظر کارشناس آراد نمی تواند یک تجارت محسوب شود بلکه یک خرده فروشی است و در واقع در سطح یک تجارت مطرح نمی شود اگر چه در خیلی از منابع به عنوان تجارت مطرح شده است.

مدل های تجارت امروزه در دنیا:
تجارت هایی مثل b to b ها یا سایت هایی هستند که کار تریت می کنند کار آن ها در واقع معرفی تامین‌کننده ها و ارتباط بین دو تامین کننده است و هدف آن ها در این مرحله بین تاجران است. و در نوع و روند کالا موانع خاص خود را حل کنند تا این تجارت ها موفق شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>