اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

وزن انواع نبشی

در صنعت فولاد برای استفاده از محصولات فولادی مشخصات این محصولات به نوعی تعیین کننده می باشند. برای مثال وزن نبشی و وزن ناودانی به عنوان آیتمی تعیین کننده درچند مرحله در این صنعت مورد نظر قرار می گیرد. داشتن مراجعی برای محاسبه و تعیین تولرانس ها می تواند در این مراحل تأثیر گذار باشد. مراحلی که وزن نبشی و وزن ناودانی به عنوان شاخصه های تعیین کننده ای در نظر گرفته می شوند عبارتند از:

مراحل کاربرد نبشی و ناودانی

تولید کنندگان نبشی و ناودانی

در هنگامی که تولید کننده اقدام به تولید محصولی می نماید، مشخصات فنی محصول می بایست بر اساس استاندارد مشخص باشد. به عنوان مثال نبشی تولید شده از طریق نورد گرم بر اساس استاندارد EN10056 و نبشی تولید شده از طریق نورد سرد بر اساس استاندار EN1022 مشخص شده و تولید کننده اقدام به تولید آن می نماید.

ارائه دهندگان خدمات

منظور از ارائه دهندگان خدمات انبارداران که به صورت عمده خرید انجام داده و به صورت جزئی به فروش نبشی و ناودانی می پردازند می باشد. از دیگر ارائه دهندگان خدمات می توان به کارگاه های برش نبشی و ناودانی، سوراخکاری نبشی و ناودانی، پانچ، خم و برش نبشی و ناودانی، جوشکاری و شکل دهی، رنگ و عایق نبشی و ناودانی اشاره کرد.

در بعض از کارگاه ها از نبشی و ناودانی یک محصول میانی نظیر قاب یا فریم تولید می شود و سپس در اختیار مصرف کننده نهایی قرار داده می شود. در این مرحله داشتن جدول وزنی نبشی چه در هنگام خرید نبشی و ناودانی و چه در هنگام انجام عملیات بر روی آنها بسیار تأثیر گذار خواهد بود.

مصرف کننده نبشی و ناودانی

با توجه به اینکه محصولات فولادی در نهایت می بایست به عنوان یک عضو در قطعه ای صنعتی و یا ساختمانی به کار روند، وزن آنها می تواند به صورت تحلیلی مورد بررسی قرار گرفته و برای مصرف کننده عامل تعیین کننده باشد. استفاده از نبشی و ناودانی در ساختمان سازی زمانی ارزشمند است که وزن نبشی و ناودانی خود عاملی برای تشدید بارهای وارده بر عوامل باربر نباشد.

همچنین این مشخصات باید طوری باشد که با طراحی انجام شده که بر اساس تحلیل بارهای وارده صورت می گیرد منافات نداشته باشد. لذا داشتن جدول وزنی نبشی و جدول وزنی ناودانی برای مصرف کننده نیز بسیار کاربردی می باشد.

عوامل تأثیر گذار در وزن نبشی

وزن نبشی و ناودانی به عنوان عاملی تعیین کننده در تولید و کاربردهای این محصولات شناخته می شود. اما عواملی هستند که به طور مستقیم در وزن نبشی و وزن ناودانی تأثیر گذار می باشند. این عوامل بر اساس جداول واستانداردهای مخصوص متفاوت می باشند اما مزیتی که استانداردها و جداول مرجع دارند، یکپارچه سازی عوامل تأثیر گذار در وزن ناودانی و نبشی می باشد. این عوامل عبارتند از:

مراحل تولید نبشی و ناودانی

اولین عامل تأثیر گذار در وزن نبشی و ناودانی مراحلی است که منجر به تولید این محصول شده است. کاربردهای نبشی و ناودانی باعث شده است نحوه تولید این محصولات تنوع پیدا کند. نبشی های موجود در بازار آهن و فولاد عموما از روش نورد گرم و شکل دهی سرد تولید می شوند. روش تولید نبشی با استفاده از فرایند اکستروژن یا خروج کاری نیز عموما برای نبشی های غیر فلزی به کار می رود. پس روش های تولید نبشی و ناودانی به شرح زیر می باشد:

نورد نبشی و ناودانی

منظور از نورد نبشی و ناودانی تولید نبشی و ناودانی با استفاده از فرآیند نورد گرم می باشد. تولید کنندگان محصولات فولادی که به نوردکاران مشهور هستند با استفاده از بیلت و بلوم اقدام به تولید نبشی و ناودانی از طریق نورد گرم می نمایند. این نوع روش تولید خود منجر به دو نوع نبشی و ناودانی می گردد. نبشی و ناودانی سبک و نبشی و ناودانی سنگین.

وزن نبشی پرسی | ناودانی پرسی

به دلیل نیاز صنعت به مزایای نبشی و ناودانی در جنس های گوناگون و عدم امکان تولید نبشی و ناودانی با جنس های متفاوت از طریق نورد گرم، روش تولید از طریق شکل دهی ورق نیز مرسوم و رایج شده است. با این روش می توان از هر نوع ورق و به خصوص ورق نورد گرم یا ورق سیاه اقدام به تولید نبشی و ناودانی نمود. قیمت نبشی و ناودانی در این نوع پروسه تولید بیشتر است اما وزن نبشی و ناودانی که از این طریق تولید شده است خود به ضخامت ورق مورد استفاده بستگی دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>