اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

برش انواع آهن آلات

کاربرد فلزات در صنایع و ساختمان سازی سالیان درازی است که به طور روزافزون افزایش یافته است. عملیات مختلفی بر روی فلزات صورت می گیرد تا فلزات، در شکل و شمایل دلخواه به کار گرفته شوند.

عملیاتی از قبیل برشکاری وجوشکاری عمده ترین فعالیت هایی هستند که بر روی فلزات انجام می شود. در این مقاله می خواهیم مختصری در خصوص برشکاری ورق آهن صحبت کنیم. در این زمینه روش های مختلف برشکاری فلزات را برشمرده و در خصوص برش ورق آهنی جزئیاتی را بیان می نماییم.

قیچی Steel Plate cutting Scissor

اولین روش مرسوم در برش آهن آلات استفاده از قیچی برش ورق می باشد. بدیهی است بیشتر در ضخامت های پایین از این دستگاه استفاده می گردد. برش ورق گالوانیزه، برش ورق روغنی و برش ورق رنگی معمولا با قیچی ها صورت می پذیرد. قیچی ها در انواع گوناگون نظیر طویل بر، زاویه بر، سوراخ بر و لوله بر یافت می شوند.

گیوتین Guillotine steel

گیوتین نوعی قیچی در ابعاد بسیار بزرگ است. تکیه گاه آن بر روی زمین و عموما با استفاده بر جریان الکتریسته و جکهای هیدرولیکی کار می کند. قدرت گیوتین بسیار بالاست ولی عموما برش های طولی و عرضی را با آن انجام می دهند. در کارگاه های تولیدات آهنی همواره یک دستگاه گیوتین مشاهده می گردد. ضخامت های متوسط را می توان با این دستگاه به خوبی برش داد.

کاتر

کاتر بیشتر برای برش ورق گالوانیزه و ورق رنگی که ضخامت بسیار پایینی دارد مورد استفاده قرار می گیرد. عمده نیروی برشکاری با کاتر به دست برشکار بر می گردد. با کاتر می توان برشهای بسیار ظریفی بر روی ورق آهنی ضخامت پایین انجام داد. تولید تابلوهای راهنمایی رانندگی، داکت های فلزی و برشکاری ورق به صورت تزیینی از کاربردهای کاتر می باشد.

دستگاه برش میلگرد Rebar Scissor

این دستگاه نیز نوعی قیچی مخصوص به حساب می آید. در کارگاه های ساختمانی اغلب یک دستگاه برش میلگرد مشاهده می گردد. تولید خاموت و آرماتور، میلگردهای حرارتی، میلگرد بستر، میلگرد زیگزاگ و میلگرد مش از بیشترین کاربردهای دستگاه برش میلگرد می باشد.

سنگ فرزGrinding Machine

سنگ یا سنگ فرز از جمله سنتی ترین دستگاه های برش می باشد. این دستگاه برای برش لوله، میلگرد، تیرآهن، ورق و اغلب محصولات فولادی کاربرد دارد. از دستگاه سنگ فرز می توان برای صیقل دادن نیز بهره گرفت. صفحه سنگ مورد استفاده برای برش معمولا سه میلیمتر و سنگ ساب آن عموما شش میلیمتر ضخامت دارد. صفحه های گوناگونی برای برش کاری انواع فلزات به کار می رود.

به عنوان مثال صفحه مخصوص استینلس استیل تولید شده است و شایسته است برای برش استینلس استیل از سنگ مخصوص آن استفاده گردد. استفاده از صفحه سنگی که برای برش ورق سیاه به کار رفته است در برش استینلس استیل باعث زنگ زدگی آن می گردد.

برش پلاسما Plasma cutting machine

دستگاه برش پلاسما در دو نوع دستی و اتوماتیک، یکی از مدرن ترین دستگاه های برش به حساب می آید. اغلب معایب برشکاری سرد و گرم در روش برشکاری پلاسما برطرف شده است. دقت این برش بالا، ضایعات کم، ایمنی نسبتا خوب، امکان حمل و نقل در نوع دستی آن بسیار عالی و در کل روش بسیار مناسبی برای برش انواع ورق آهن، برش لوله، سوراخ کاری و... می باشد.

هوا برش Flame cutting equipment

هوابرش یکی دیگر از مرسوم ترین روش های برش کاری انواع آهن آلات به حساب می آید. این روش با استفاده از ایجاد شعله بر روی فلز و اکسید نمودن آن پیش از اینکه مذاب گردد برشکاری را انجام می دهد. در خصوص هوابرش می توان مطالب زیادی مطرح نمود لذا در اینجا فقط به معرفی آن اکتفا می کنیم. برشکاری ورق با استفاده از هوابرش نیز از مرسوم ترین روش های برش ورق آهن می باشد.

گرد بر Rounded cutter machine

گرد بر که در دو نوع قیچی و دستگاه سنگ وجود دارد می تواند به طور اختصاصی اشکال دایره ای شکل بر روی لوله، ورق و دیگر مقاطع فولادی ایجاد نماید.

واترجت Water jet cutting machine

دستگاه برش واترجت نیز در زمره دستگاه های به روز مورد استفاده در برش می باشد. انرژی مورد نیاز در برش ورق از فشار آب خروجی از نازل های این دستگاه تامین می گردد. دستگاه برش واترجت با الهام از دستگاه برش لیزری ساخته شده است فقط به جای نیروی لیزر از نیروی فشار آب بهره می برد.

CNCComputer numerically controlled

دستگاه سی ان سی برای برش انواع و اقسام محصولات فولادی کاربرد دارد. در دستگاه های سی ان سی روش های متفاوتی برای برش به کار گرفته می شود. از آن قبیل می توان پلاسما، لیزر و هوا برش را نام برد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>