اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در عصر حاضر کمبود منابع انرژی به یکی از مسائل مهم روز تبدیل شده است که مسئولان و دست اندرکاران را بر آن داشته تا به دنبال راهکارهای مفید برای بهینه سازی مصرف این منابع باشند و حتی الامکان مصرف بی رویه انرژی را به حداقل برسانند. در کشور ما بالاترین میزان مصرف انرژی مربوط به ساختمان های اداری و مسکونی می باشد، به همین دلیل در چند سال اخیر ساختمان سازان سعی می کنند برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان ها از عایق های مختلف استفاده نمایند.

پشم معدنی

امروزه با توجه به اهمیت محیط زیست و پرهیز از آسب رساندن به آن، عایق های معدنی بهترین گزینه برای بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان محسوب می شوند و به دلیل اینکه در ساخت آن ها از مواد معدنی موجود در طبیعت استفاده می شود، دوستدار محیط زیست بوده و هیچ گونه آسیبی به آن وارد نمی کنند.

از ویژگی های این عایق ها می توان به اشتعال ناپذیر بودن، مقاومت حرارتی بسیار بالا و نقطه ذوب بالا تا 2000 درجه فارنهایت اشاره نمود. 

پشم معدنی

مقایسه کلی عایق های پشم سنگ، پشم شیشه و پشم سرباره

  • پشم سنگ از سنگ بازالت که باقی مانده فعالیت های آتشفشانی ست تولید می شود، در حالی که پشم شیشه نوعی الیاف است که از ذوب کردن شیشه به دست می آید و پشم سرباره نیز از سرباره کوره های آهن تولید می گردد.
  • استفاده از پشم سنگ به عنوان عایق صوتی در ساختمان ها نسبت به پشم شیشه مقرون بصرفه تر است، زیرا با هزینه کم می توان پشم سنگ را به تراکم بیشتر رساند.
  • برش پشم شیشه و کار کردن با این عایق راحت تر از کار با پشم سنگ می باشد.
  • عایق پشم سرباره ضریب انتقال حرارت بالاتری نسبت به پشم سنگ دارد و به همین دلیل می توان گفت پشم سنگ عایق حرارتی مناسب تری می باشد.
  • عایق پشم سنگ نسبت به عایق پشم شیشه مقاومت بالاتری در برابر سر و صدا دارد و عایق صوتی قوی تری محسوب می شود.
  • مقاومت حرارتی هر سه عایق بالا می باشد، اما به دلیل استفاده از سنگ بازالت در تولید پشم سنگ، مقاومت آن در برابر آتش و حرارت بالاتر است.
  • تراکم پشم سنگ نسبت به پشم شیشه بالاتر است و به همین دلیل مقاومت گرمایی آن بالاتر است.
  • استفاده از سرباره کوره بلند در تولید پشم سرباره منجر به بازیافت ضایعات ذوب آهن می شود، بنابراین هزینه های عایق کاری کاهش پیدا می کند.
  • الیاف پشم شیشه سوزنی شکل هستند و در صورت استفاده از آنها باید از ماسک و دستکش استفاده نمود، زیرا این الیاف باعث خراشیدگی پوست شده و اگر ذرات معلق وارد ریه شوند مشکلات تنفسی ایجاد می کنند، اما پشم سنگ از جمله عایق هایی است که هیچ نوع حساسیت و آلرژی ایجاد نمی کند و نصب آن نیاز به تجهیزات خاصی ندارد.
  • پشم سنگ آب و رطوبت را جذب نکرده و محیطی مناسبی برای رشد قارچ و باکتری فراهم نمی کند. در مقابل پشم شیشه رطوبت و بخار آب را جذب می کند و مانع از رشد قارچ و باکتری نمی شود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>