اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاشت گل آهار در گلدان
گل آهار (Zinnias) یکی از محبوب ترین گل ها برای کاشت در باغ و باغچه و فضای سبز است. این گل رشد سریعی دارد و گل های بزرگ و بسیار زیبایی تولید می کند. گل آهار در رنگ های زیاد و متنوعی وجود دارد. این گل به سادگی در گلدان هم رشد می کند. با کاشت گل آهار در گلدان، می توان آن را در حیاط، بالکن، درون خانه و... قرار داد. با داشتن یک پنجره آفتاب گیر، می توانید گل آهار را در خانه نیز نگه داری کنید. این گل به مراقبت زیادی نیاز ندارد. هر بوته تعداد زیادی گل تولید می کند و چشم انداز بسیار زیبایی دارد. گل آهار یکی از بهترین گل ها به عنوان شاخه گل بریده است. گل ها بعد از چیده شدن ماندگاری خیلی خوبی دارند.

کشاورزی

کاشت بذر گل آهار در گلدان
1 - ابتدا بذرها را در گلدان های کوچک یا سینی نشا بکارید، سپس نهال ها را به گلدان بزرگ انتقال دهید.
2 - از یک خاک غنی دارای زهکشی خوب برای کاشت بذر گل آهار استفاده کنید. خاک مخصوص گلدان توصیه می شود.
3 - بذر گل آهار را به عمق نیم سانتی متر در خاک بکارید. بعد از کاشت خاک را مرطوب کنید و تا زمان جوانه زنی خاک را مرطوب نگه دارید. مواظب باشید خاک بیش از حد خیس نشود. برای حفظ رطوبت خاک، یک پلاستیک روی گلدان بکشید.

کشاورزی

4 - دمای مناسب برای جوانه زنی بذر گل آهار 27 تا 29 درجه سانتی گراد است.
5 - بذر گل آهار کمتر از یک هفته جوانه می زند. در دمای پایین تر از 27 درجه سانتی گراد، ممکن است مدت زمان جوانه زنی بیشتر طول بکشد.
6 - زمانی که اندازه نهال ها به 8 تا 10 سانتی متر رسید، هر نهال را به یک گلدان با قطر و عمق حداقل 25 سانتی متر انتقال دهید. اگر از گلدان های بزرگ تر استفاده می کنید، فاصله بین نهال ها را 20 تا 25 سانتی متر در نظر بگیرید.
7 - گلدان را در یک مکان آفتابی قرار دهید. گل آهار به حداقل روزی 6 ساعت نور مستقیم خورشید نیاز دارد.

کشاورزی

نکات
در صورتی که قصد دارید گل آهار را در خانه نگه دارید، هر زمان از سال می توانید اقدام به کاشت کنید. برای نگه داری گل آهار در خانه، باید حتما گلدان را در یک مکان آفتابی مانند یک پنجره آفتاب گیر قرار دهید که روزی 6 ساعت نور مستقیم داشته باشد.
برای قرار دادن گلدان در بالکن یا حیات، باید بهار اقدام به کاشت کنید. مناطق گرمسیر در پاییز هم می توانند گل آهار را بکارند.

کشاورزی

در طول فصل رشد، ماهی یک بار به گیاه کود کامل مانند کود 10-10-10 بدهید.
لکه های باکتریایی و قارچی، کپک پودری و پژمردگی باکتریایی از بیماری های گل آهار است. برای جلوگیری از این بیماری ها، از خیس کردن شاخ و برگ ها باید پرهیز کرد. آبیاری را از پایه گیاه انجام دهید.
کرم ها، شپشک ها و کنه ها باعث ایجاد مشکلاتی در گل آهار می شوند. مواظب این حشرات باشید. در صورت لزوم از حشره کش ها به صورت کنترل شده باید استفاده کرد.
با توجه به واریته گل آهار و بسته به مناسب بودن شرایط، دوره رشد و گلدهی 70 تا 90 روز طول می کشد. گل ها را قبل از اینکه کاملا باز شوند بچینید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
میلاد احمدی :
گل من خشک شده
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>