اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ورق آلوزینک

ورق آلوزینک که در فارسی به آلوزینگ نامیده می شود (در لاتین Aluzink و Aluzinc) یکی از انواع ورق های پوششدار فولادی محسوب می گردد که به علت کاربرد فراوان در صنعت همواره مورد توجه قرار گرفته است. این ورق که در دسته ورق های گالوانیزه به حساب می آید دارای پوششی همراه با 55 درصد آلومینیوم و 43.4 درصد زینک یا روی می باشد.

البته عنصر سیلیس هم در پوشش آلوزینک به میزان 1.6 درصد موجود می باشد. از درصد مواد موجود در پوشش ورق آلوزینک مشخص می گردد که با ورق گالوانیزه که بخش اعظم آن روی می باشد به لحاظ پوشش تفاوت دارد.

ویژگی های ورق آلوزینک

فولاد به طور معمول دارای ویژگی هایی است که باعث شده کاربردهای زیادی در صنعت پیدا کنند. اما با عملیات بعدی که بر روی آن انجام می گردد ممکن است کارایی های خاص و ظریف تری نیز از آن به دست آید. از آنجمله ورق آلوزینک که با داشتن پوشش آلومینیوم - زینک خود خصوصیات قابل توجهی پیدا نموده است. مهم ترین ویژگی های ورق آلوزینک را با هم بررسی می کنیم:

یکپارچگی ورق آلوزینک

یکپارچگی در ظاهر و ثبات در کیفیت این نوع ورق های از ویژگی های منحصر به فرد ورق های آلوزینک به حساب می آید. می توان این گونه در نظر گرفته که به دلیل فرآیند تولید ورق آلوزینک که به آن خواهیم پرداخت، سطحی یکپارچه و ظاهری یکدست در این محصول ایجاد می گردد. از این خصوصیت می توان در برخی کاربردها که ویژگی ظاهری محصول اهمیت دارد استفاده نمود

دوام ورق آلوزینک

ورق آلوزینک با توجه به مقاومت بالایی که در برابر خوردگی اتمسفریک دارد عمری تا 20 برابر ورق فولادی معمولی دارد. دوام این ورق خصوصا در محیط های مرطوب به قدری است که به راحتی می توان کاربردهای زیادی را به آن اختصاص داد. خصوصا در مورد محصولات فولادی مورد استفاده در تولید سقف ساختمان در نواحی با رطوبت بالا از این نوع ورق استفاده می گردد.

شکل پذیری ورق آلوزینک

یکی از مواردی که به عنوان ویژگی های ورق آلوزینک اهمیت بسیاری پیدا می نماید قابلیت شکل پذیری بالای این محصول می باشد. پایه این محصول همان ورق روغنی یا ورق نورد سرد می باشد که به خودی خود شکل پذیری و انعطاف بالایی دارد.

اما مواد به کار رفته در تولید ورق آلوزینک باعث می گردد خاصیت شکل پذیری بهبود یافته و پس از انجام عملیات فرم دهی، ظاهر ورق تغییرات منفی نداشته باشند.از دیگر خصوصیات ورق آلوزینک می توان به وزن پایین، قابلیت رنگ کاری، جوش پذیری و امکان برشکاری با استفاده از لیزر عنوان نمود.

نحوه تولید ورق آلوزینک

بر اساس استاندارد ASTM A924 و الزامات آن در خصوص تولید ورق آلوزینک، ابتدا درصد وزنی عناصر مورد استفاده در پوشش دهی ورق مشخص گردیده و حوضچه های مذاب این فلزات تهیه می شود. از آنجایی که روش پوشش دهی در این ورق گالوانیزاسیون گرم می باشد، ورق روغنی پس از تولید می بایست از این حوضچه ها عبور نماید.

اگر این فرآیند به صورت رول ورق انجام گردد کاملا مکانیزه و اتوماتیک می باشد و در صورتی که ورق ها به صورت شیت در حوضچه های گالوانیزه قرار گیرند گاهی اوپراتورهایی به صورت دستی نیز در فرآیند گالوانیزاسیون دخالت دارند. دیگر مراحل تولید ورق آلوزینک دقیقا مشابه با تولید ورق گالوانیزه می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>