اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

عایق حرارتی

مقایسه پشم سنگ و پشم شیشه

تفاوت عمده در ماده اولیه برای تولید پشم شیشه و پشم سنگ سبب شده است که تفاوت های زیادی در نحوه استفاده از آن ها وجود داشته باشد.

  1. تراکم بیشتر الیاف پشم سنگ سبب می شود که این ماده برای استفاده به عنوان عایق حرارتی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر باشد.
  2. هر دو ماده در برابر آتش سوزی مقاومت بسیار خوبی دارند. با این حال به علت تولید پشم سنگ از ماده اولیه بازالت، این ماده در برابر حریق مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد.
  3. برای عایق کردن کف و دیوارها استفاده از پشم سنگ از لحاظ فنی به صرفه تر بوده و با جلوگیری از تلف شدن انرژی در دراز مدت صرفه اقتصادی پیدا می کند.
  4. اگر هدف عایق کاری صوتی باشد، قطعا پشم سنگ انتخاب مناسب تری است و کیفیت آن در جلوگیری از ورود صوت جایی برای استفاده از پشم شیشه باقی نمی گذارد.
  5. تماس با پشم شیشه در طولانی مدت سبب ابتلا به بیماری های تنفسی خواهد شد. الیافی که پشم شیشه از آن ها تولید شده، دارای پودرهای بسیار ریزی می باشد که تنفس کردن آن ها در طولانی مدت ممکن است باعث بروز بیماری های ریوی شود. الیاف این ماده سوزنی شکل بوده و در صورتی که وارد ریه شود دیگر قادر به خارج شدن از آن نمی باشد. این در حالی است که پشم سنگ یک ماده ضد آلرژیک بوده و هیچ حساسیتی ایجاد نمی کند.
  6. عمر مفید پشم سنگ در مقایسه با پشم شیشه بالاتر است.
  7. مقاومت حرارتی پشم شیشه نسبت به پشم سنگ در برابر شعله مستقیم آتش کمتر می باشد.

مقایسه پشم سنگ و پشم سرباره

  1. میزان مقاومت حرارتی پشم سنگ بالاتر از پشم سرباره است.
  2. پشم سنگ در برابر رشد باکتری، قارچ، آفت و حشرات موذی مقاومت بیشتری دارد.
  3. پشم سنگ از منابع طبیعی اما پشم سرباره از ضایعات کوره آهن به دست می آید.
  4. قیمت پشم سرباره حدود 30 درصد کمتر از قیمت پشم سنگ است.

مقایسه پشم سنگ با عایق پلی یورتان

  1. پشم سنگ به واسطه عملکرد عالی در جذب صدا شناخته شده می باشد و این ویژگی پشم سنگ، امتیاز بالاتری نسبت به پلی یورتان داشته و می تواند طیف وسیع تری از اصوات را جذب کند.
  2. عایق پلی یورتان سریع آتش می گیرد و باعث انتشار حریق می شود، اما عایق حرارتی پشم سنگ یک عایق ضد حریق محسوب می شود و مقاومت بالایی در برابر آتش دارد.
  3. قابلیت استفاده پلی یورتان به دلیل تزریقی و پاششی بودن، در فضاهایی که دسترسی کمی به آنها برای عایق کاری وجود دارد، نسبت به پشم سنگ بیشتر است.

مقایسه پشم سنگ با عایق پلی استایرن

  1. عایق حرارتی پلی استایرن به سرعت آتش می گیرد و باعث انتشار حریق می شود، اما عایق صوتی حرارتی پشم سنگ یک عایق ضد حریق به حساب می آید و ایستایی بالایی در برابر آتش دارد.
  2. عایق پلی استایرن جذب آب بسیار بالایی نسبت به پشم سنگ دارد که باعث شده تا پشم سنگ در این مورد نسبت به پلی استایرن برتری داشته باشد. ساختار پشم سنگ به گونه ای است که با روغن ترکیب شده تا آب را روی خود شناور نگه دارد و جذب خود نکند. همین مسئله باعث می شود با گذشت زمان این عایق دچار قارچ نشود.
  3. از معایب عایق حرارتی پلی استایرن شکست مکانیکی، ضعف آن در برابر حلال ها، برخی چسب ها و رنگ ها و پایداری کم آن در برابر شرایط محیطی خارجی است، درحالی که پشم سنگ دارای ثبات ابعادی، فیزیکی و شیمیایی می باشد و به همین دلیل استفاده از عایق صوتی حرارتی پشم سنگ در عایق کاری ساختمان ها بسیار توصیه می شود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>