اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پشم سنگ که در انگلیسی Rock wool نامیده می شود، یک عایق صوتی، حرارتی و ضد حریق می باشد که از نوعی سنگ آذرین به نام بازالت که بازمانده فعالیت های آتشفشانی است، تولید می شود. در فرآیند تولید این عایق، بازالت در دمای 1500 درجه سانتی گراد حرارت می بیند و ذوب می شود، سپس با روش های ویژه به الیافی با بافت بسیار ریز و قطر میکرونی تبدیل می شود.

مشکلی که امروزه اکثر ساکنین ساختمان با آن مواجه هستند، سر و صدا در آپارتمان ها و منازل مسکونی است. سر و صدای افراد بیرون ساختمان، صدای بوق ماشین و تردد ماشین ها آرامش ساکنین را برهم می زند. برای حل این مشکل می توان از پشم سنگ به عنوان عایق آکوستیک در ساختمان استفاده نمود. با استفاده از این عایق، خانه به محیطی آرام تبدیل می شود که آرامش را برای ساکنین به ارمغان می آورد.

عایق حرارتی

مزایای عایق پشم سنگ

  • پشم سنگ متریالی نارسانا است و هدایت الکتریکی آن صفر می باشد.
  • عایق پشم سنگ را می توان به راحتی در ابعاد مختلف برش داده و مورد استفاده قرار داد.
  • این عایق ضد آلرژی است و هیچ گونه ضرری برای انسان ندارد.
  • پشم سنگ یک عایق حرارتی و صوتی بسیار با کیفیت است.
  • پشم سنگ مانع از رشد باکتری، حشرات و قارچ می شود.
  • وزن این عایق سبک است و بار اضافی بر ساختمان وارد نمی کند.
  • پشم سنگ ضد حریق است و در هنگام آتش سوزی از انتقال آتش از قسمتی به قسمت دیگر جلوگیری می نماید.
  • در تولید پشم سنگ مواد شیمیایی به کار نمی رود و همین امر آن را به ماده ای که دوستدار طبیعت است تبدیل نموده که هیچ نوع ضرری برای محیط زیست ندارد.
    • دوام و طول عمر این عایق بالا بوده و مواد شیمیایی تأثیری بر آن نمی گذارد.2321÷3صش2ض

ضایعات پشم سنگ
ضایعات این محصول به خودی خود قابل استفاده نیستند، اما می توان آن ها را با خرد کردن یا عدم خرد کردن برای صنایع مختلف استفاده کرد. کارایی این ضایعات در مواردی مانند کف سوله ها، لنت ترمز ماشین، جداره کوره ها و جاهایی که نیاز به ازبست احساس می شود، می باشد.

نوع خرد نشده پشم سنگ معمولا برای فر و کوره های نان پزی به کار می رود. ضایعات پشم سنگ از کارخانه هایی که این محصول را تولید می کنند قابل تهیه است و در بعضی از کارخانه ها پشم های بدون فرم و نیمه بریده بنا به درخواست مشتری به صورت بسته بندی های داخل گونی آماده و فرستاده می شوند.

پشم سنگ در کشاورزی
یکی از مهم ترین کاربردهای پشم سنگ، استفاده از آن در صنعت کشاورزی است. هایدروپونیک به روش های پرورش گیاهان در محیط بدون خاک گفته می شود. در سال های اخیر تولید پشم سنگ با ابعاد و اندازه های گوناگون برای کشت بدون خاک در کشور ما پیشرفت چشم گیری داشته است.

در این روش معمولاً موادی برای حفظ و نگهداری سیستم ریشه ای به کار می رود و تغذیه گیاه از طریق محلول غذایی که به محیط اضافه می شود، صورت می گیرد. ماده بکار رفته به عنوان بستر رشد ممکن است یک ماده آلی مانند فوم و یا یک ماده غیرآلی مانند پشم سنگ باشد.

امروزه در سراسر جهان در گلخانه های هایدروپونیک از پشم سنگ برای پرورش برخی صیفی جات از جمله گوجه فرنگی، خیار، فلفل و تولید گل هایی مانند رز، میخک و داوودی به طور گسترده استفاده می شود. بازالت به سبب داشتن ترکیباتی مفید برای کشاورزی از جمله اکسید مولیبدن، می تواند سبب بهبود خاک های زراعی و به دنبال آن افزایش تولید محصولات کشاورزی شود.

فرآیند تولید پشم سنگ

مواد خام مورد نیاز یعنی سنگ و کک اندازه گیری و به کوره کوپلا فرستاده می شود. این مواد در کوره در دمای 1400 تا 1500 درجه سانتیگراد ذوب و سپس در دستگاه الیاف ساز، الیاف تولید و رزین به آنها تزریق می شود و در نهایت الیاف آغشته به رزین وارد قسمت شکل دهی اولیه شده و پشم خام تشکیل می گردد.

پشم خام تولیدی در دستگاه کریمپر به ضخامت و فشردگی مورد نظر رسیده و سپس داخل کوره در دمای حدود 270 درجه سانتیگراد پخت انجام می شود. محصول نهایی با توجه به نوع، ضخامت، دانسیته و ابعاد مورد نظر تولید و بسته بندی می گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>