اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


برشکاری با ماشین واتر جت


ماشین برشکاری CNC واتر جت چیست؟

یک ماشین برشکاری CNC واتر جت یا CNC Waterjet یک دستگاه صنعتی است که از فشار قوی آب برای برش متریال متنوع استفاده می گردد. دستگاه واترجت می تواند فقط از آب به عنوان جریان برش دهنده استفاده کند که این نوع در برش چوب و لاستیک به کار می رود. این دستگاه ممکن است از آب به همراه یک ماده ساینده همچون گارنت یا اکسید آلومینیوم بهره مند گردد که این روش برای برش کاری متریال مستحکم تر نظیر فولاد های مختلف به کار می رود.

دستگاه CNC واترجت دارای پمپ واترجت برش می باشد که این پمپ تامین کننده آب با فشار بالا می باشد. در واقع پمپ واترجت دارای استهلاک بالایی است و تهیه یک پمپ با کیفیت، امری ضروری برای برشکاران واترجت می باشد.

در سال های متمادی در ایالات متحده تقاضای زیادی برای ماشین های برشکاری CNC واترجت وجود داشته است. ممکن است افراد زیادی باشند که در مورد برشکاری CNC واترجت و دستگاه آن اطلاعی نداشته باشند. اما باید بدانیم این روش یک روش بسیار ایمن تر و آسان تر از روش های برشکاری سنتی به حساب می آید. در روش برشکاری با واترجت، جریانی از آب به همراه یک ماده ساینده Abrasive بکار گرفته می شود تا ورق فلزی را برشکاری کند. از این قطعات برش خورده در ساخت دیگر تجهیزات استفاده می گردد.

از برشکاری با روش واتر جت در کارگاه های ساخت استفاده زیادی می گردد. دقت بالای این روش برشکاری یکی از مزایای آن محسوب می گردد. از دیگر محاسن این روش، و ستفاده فراوان آن در صنعت عدم نیاز به اوپراتورهای زیاد و همچنین کاهش زمان اجرای عملیات می باشد.

همیشه برشکاری با روش های سنتی که با استفاده از دستگاه های الکتریکی انجام می شود همراه با خطرات زیادی بوده است. به علاوه روش گفته شده میزان مصرف بالایی از برق را به همراه خواهد داشت. اما در برشکاری CNC با واترجت یک پمپ الکتریکی با موتور بسیار بسیار قوی به کار گرفته می شود تا فشار جریان آب را بالا ببرد.

اعمال آب با فشار بالای اینچنین منجر به امکان برش کاری روی ورق فلزی می گردد. در روش حرفه ای برشکاری با واترجت اوپراتوری با سطح مهارتی بالا مورد نیاز می باشد. به دلیل اینکه چنین کاری نیاز به مهارت بالا و دقت فراوانی دارد. برای رسیدن به دقت های بالا در برش با واترجت، ماشین های برشی با موتورهای الکتریکی برنامه ریزی شده و قوی نیاز می باشد. هرچقدر دستگاه برشکاری CNC واترجت پیشرفته تر باشد، توقع می رود برش دقیق تری انجام گردد.

برش فولاد با واترجت

از دستگاه واترجت برای برش انواع فلزات نظیر برش آلومینیوم، برش آهن و یا موارد دیگر نظیر سنگ و گرانیت استفاده می شود. دستگاه واترجت از یک جریان آب خالص به همراه یک ماده ساینده مانند اکسید آلومینیوم که با سرعت از یک محفظه خارج می شود استفاده می کند. اگر فلز در برابر حرارت ضعیف باشد برش آن با واترجت در رتبه اول قرار می گیرد.

در مواردی که دستگاه واترجت از مواد ساینده برای برش استفاده نمی کنند بازه ضخامت برش آن ها بین 0.17 الی 0.33 می باشد. دستگاه واترجت قابلیت برش های پیچیده با سرعت بالا و با استفاده از اهرم های سه بعدی را دارد. در کل برش واترجت برای مواردی که به حرارت حساس و بسیار سخت می باشند مانند برش فولاد مناسب می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>