اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


انواع برش cnc

CNC چیست؟

به طور کلی روش های متفاوتی برای برشکاری فلزات وجود دارد. یکی از روش هایی که در آن تکنولوژی بسیار پیشرفته ای به کار رفته و باعث تسهیل هرچه بیشتر انجام عملیات برش بر روی فلزات خصوصا برشکاری آهن شده است، برشکاری CNC نام دارد. کلمه CNC از عبارت Computer Numerical Control machine یا به فارسی ماشین کنترل کننده کامپیوتری گرفته شده است.

اولین بار ماشین CNC به وسیله ریچارد کگ در سال 1952 طراحی گردید. این طراحی حاصل همراهی کگ با شرکت ام آی تی بود. شش سال بعد الگوی بهتری برای این ماشین برشکاری تهیه شده و به مرحله اجرا گذاشته شد. از آن پس تحولاتی که در زمینه استفاده بیشتر از کامپیوتر در صنایع ایجاد گردید باعث شد تا ماشین برشکاری CNC نیز پیشرفت قابل ملاحظه ای کند. برش انواع ورق فولادی یکی از مهم ترین کاربرد های این دستگاه ها محسوب می گردد.

انواع برشکاری CNC

اگرچه ساختار ماشین های سی ان سی به نوعی مشابه یکدیگر می باشند اما تفاوت هایی وجود دارد که باعث طبقه بندی ماشین های برش کاری CNC می گردد و دسته بندی های کلی تری را شامل می گردد:

ماشین برشکاری CNC غلطکی

این نوع ماشین ها طراحی هیبریدی دارند. این ماشین ها ابزارهای غلتکی قدیمی را شامل می گردند که به وسیله کنترلر های CNC حالت به روز شده اند. تجهیز غلتک های قدیمی به کنترلر ها باعث می گردد تا کامپیوتر بتواند آنها را کنترل کرده و با دقت بالایی کارآیی لازم را از غلتک بگیرد.

سوراخ کار CNC

دستگاه سوراخ کار CNC یا روتر یکی دیگر از دستگاه های سی ان سی رایج به حساب می آید. نکته مهم این است که دستگاه روتر CNC به طور کامل مکانیزه بوده و اوپراتور در کاربرد آن نقشی ایفا نمی نماید.

دستگاه برشکاری با پلاسما CNC

دستگاه برش پلاسما CNC بسیار به دستگاه غلتکی شباهت دارد. به این معنی که روند عملیات برشکاری در دو دستگاه به صورت مشابه می باشد. هر دو به صورت خطی برشکاری را انجام می دهند اما دستگاه برش پلاسما قابلیت برش در دو بعد را نیز دارد.

دستگاه برش CNC لیزری

این دستگاه نیز شباهت زیادی به دستگاه پلاسما CNC دارد تنها تفاوت آن عامل برش به حساب می آید.

موارد استفاده از برش واترجت

معرق کاری سنگ: برای تولید معرق سنگ از دستگاه واترجت یا همان جت آبی استفاده می شود. از مزیت دستگاه CNC واترجت نسبت به روش های صنعتی این است که قطعات به صورت دقیق و با کمترین درز بین قطعات مونتاژ می شوند.

قطعات صنعتی: چون برشکاری با واترجت سرد است و گرما بروی قطعات برش تأثیر نمی گذارد برای برش انواع قطعات فولادی، آلومینیوم، برنج، استیل و.. کاربرد دارد.

معماری: همانند بازار هنر در بسیاری از ساخت و ساز ها برای طراحی بروی سنگ ها، کفپوش ها و... از دستگاه واترجت استفاده می کنند.

صنعت خودرو: برای ساخت و تولید خودرو و نیز ابزارآلاتی که برا ساخت خودرو مورد نیاز می باشد از برش CNC واترجت استفاده می کند.

هوا فضا: شرکت هایی که قطعات صنایع هوا و فضا را تولید می کنند. بیشتر آلومینیوم ها را ماشین کاری می کنند که توسط یک جت آب به راحتی ماشین کاری می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>