اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع عایق رطوبتی بر اساس نوع مواد تشکیل دهنده می تواند شامل گروه های زیر باشد.

عایق قیر و گونی
این نمونه از جمله عایق های رایج مورد استفاده در کشور است. از مزایای استفاده از این روش می توان به خاصیت چسبندگی بالا، نفوذناپذیری در برابر آب و مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و نمک ها اشاره نمود.

در کنار مزایای ذکر شده، این عایق دارای معایبی نظیر تجزیه در دمای بالا و تغییر شکل در برابر فشار می باشد. استفاده از قیر و گونی به عنوان پوشش ضد آب، از لحاظ اقتصادی بصرفه است و با توجه به مصرف آن در طول سالیان طولانی، می توان از کارایی آن اطمینان حاصل نمود.

عایق رطوبتی

عایق ایزوگام
عایق ایزوگام لایه ای از پیش ساخته است که برای نصب و چسباندن آن به سطح از چسباننده های مخصوص استفاده می شود. این عایق لایه ای از الیاف مصنوعی و قیر است که مانع از رسیدن آب و رطوبت به سطح زیرین خود می شود. ایزوگام وزن بسیار سبکی دارد و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار می باشد. این پوشش که به صورت رول به بازار عرضه می شود مقاومت بالایی در برابر انبساط و انقباض دارد و دچار پوسیدگی نمی شود و عمر مفید آن 10 سال است.

عایق رطوبتی پیش ساخته
این نمونه وزن سبک و قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد. این عایق ها به علت اینکه در ساخت آنها لایه ای از پلی استر استفاده شده مقاومت بالایی در برابر انبساط و انقباض دارند. عایق های پیش ساخته پوسیده و شکسته نمی شوند و در دمای 130+ و 40- درجه سانتی گراد مقاومت خود را حفظ می کنند.

از معایب آن ها می توان به کوتاه بودن طول عمر، هزینه بالا و تجزیه در برابر تابش اشعه ماوراء بنفش اشاره نمود. عایق پیش ساخته اگر در شرایط مطلوب نگهداری نشود بعد از 6 ماه از تاریخ تولید فاسد می شود؛ به همین دلیل آن را باید در دمای 5 تا 35 درجه سانتی گراد نگهداری نمود.

در ساخت این مدل از یک لایه پشم شیشه و پلی استر که از هر دو طرف با قیر پوشیده شده اند، استفاده می شود. مواد تشکیل دهنده آن ها قیرصنعتی، فیلم پلی اتیلن، پودر تالک، باند و چسب، مواد پلیمری، پشم شیشه و پلی استر سوزنی می باشند.

عایق رطوبتی مایع
این نمونه به صورت مایع بوده و با استفاده از دستگاه اسپری و یا قلم مو بر روی سطوح اجرا می شود. قبل از استفاده از این عایق ها سطح باید تمیز و خشک شود. اگر سطحی دارای برآمدگی و یا شیب است قبل از عایق بندی باید آن را آماده کرد. از مزایای این نوع عایق می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • قابلیت چسبندگی به انواع سطوح را دارد.
  • نمونه ای از یک مایع ضد اشتعال است.
  • آسیب های فیزیکی و یا هر نوع آلودگی ایجاد نمی کند.
  • قابلیت رنگ پذیری دارد.
  • کاربرد آن آسان است و نیاز به افراد متخصص و حرفه ای نمی باشد.

عایق رطوبتی

عایق پلیمری پاششی
این عایق از مواد پلیمری ساخته شده است و مقاومت بسیار بالایی دارد. استفاده از این محصول هیچگونه آلودگی در محیط زیست ایجاد نمی کند. اجرای عایق پلیمری نیازی به حرارت ندارد و با پخش کردن یا پاشش آن بر روی سطوح اجرا می شود.

از مزایای این مدل این است که می توان گوشه و کنار کنج ها را به صورت یکنواخت پوشش داد. عمر مفید عایق های پلیمری 20 سال است که نسبت به سایر عایق های رطوبتی بالاتر می باشد.

عایق آرت فلکس
این نمونه بر اساس تکنولوژی های مدرن ساخته شده و ویژگی هایی نظیر نصب آسان، هزینه اندک و طول عمر بالا، از جمله مزایای این محصول به شمار می رود. انعطاف پذیری عایق آرت فلکس بالا بوده و آن را می توان در کنج ها نیز مورد استفاده قرار داد. این عایق نم و رطوبت را از خود عبور نمی دهد و به دلیل عدم نیاز به حرارت برای نصب، اجرای آن به سرعت و به آسانی صورت می گیرد.

رنگ نانو
رنگ نانو یک عایق رطوبتی است که همانند رنگ آمیزی بر روی سطوح اجرا می شود. این عایق جایگزین مناسبی برای ایزوگام و قیرگونی می باشد و طول عمر آن به نسبت بالاتر و حدود 15 سال خواهد بود. رنگ تقویت شده با مواد نانو مقاومت بالایی در برابر شرایط مختلف جوی، نور آفتاب، سرما و گرما و نفوذ آب دارد و آن را می توان بدون حلال مورد استفاده قرار داد.

عایق کاری با رنگ نانو قابل اجرا در مکان هایی نظیر کف حمام و سرویس بهداشتی، پاسیوها، استخرها، پشت بام های سیمانی و آسفالتی است و بدون تولید هیچ نوع آلاینده ای دوستدار محیط زیست می باشد. با استفاده از این عایق ها نیازی به تخریب لایه های سطح زیرین نیست و به راحتی با استفاده از رول، اسپری یا قلمو می توان سطح را با رنگ نانو پوشش داد. قیمت رنگ نانو در مقایسه با سایر عایق های رطوبتی کمتر است.

عایق رطوبتی استخر
یکی از نکات مهمی که در ساخت استخر باید به آن توجه داشت، استفاده از عایق استخر می باشد. عایق هایی که به منظور آب بندی استخر مورد استفاده قرار می گیرند، به چند دسته تقسیم بندی می شوند. متریالی که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرند شامل عایق های رطوبتی بر پایه پلیمر، اپوکسی، اکرلیک ها و سیمان پلمیری می باشد.

عایق رطوبتی نما
عایق بندی نمای ساختمان در مکان هایی که بارندگی در آن ها زیاد می باشد، امری مهم و ضروری می باشد. چرا که در صورت عدم انجام این کار نمای ساختمان به مرور زمان دچار آسیب دیدگی می شود. نمونه ای از محصولاتی که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرد، عایق رطوبتی نانو می باشد که در ادامه به بیان توضیحاتی در مورد آن می پردازیم.

نانو عایق رطوبتی
این محصول در دسته مصالح مدرن قرار گرفته و جزو عایق هایی است که از فرآیند نانو در تولید آن ها استفاده شده است. از این محصول در جهت عایق بندی رطوبتی نمای ساختمان و عایق رطوبتی بام استفاده می شود و از طول عمر بالایی برخوردار می باشد.

از ویژگی های آن ها می توان به وزن کم و مقاومت آن در برابر حریق اشاره کرد. این محصول در دسته انواع عایق بی رنگ قرار دارد. عایق رطوبتی نانو پلیمر، نمونه ای از عایق های نانو می باشد. از ویژگی های آن می توان به سازگاری آن با محیط زیست و استفاده از آن به عنوان عایق رطوبتی کاشی و چوب اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>