اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تولید نبشی و ناودانی

از آنجایی که برای تولید نبشی و ناودانی دو فرآیند به کار گرفته می شود مواد اولیه این دو روش با یکدیگر متفاوت می باشند. در مقاله های مرتبط با نبشی گفته شد نبشی تولید شده از روش فرآیند فرم دهی سرد را نبشی پرسی می گویند. به همین نحو ناودانی تولید شده از این روش ناودانی پرسی نامیده می شود که در بازار به ناودانی سبک نیز مشهور است.

برای تولید این نوع ناودانی و نبشی نیاز به ورق فولادی می باشد. در بازار ایران عمده ترین ورقی که کارگاه های کوچک و بزرگ برای تولید نبشی و ناودانی به کار می گیرند ورق St37 می باشد که به ورق سیاه یا ورق نورد گرم نامیده می شود. حال بایستی توجه داشت در کشور ما میزان تولید این ورق به طور سالانه بسیار بالا بوده و چیزی در حدود 10 میلیون تن می باشد.

از این رو مواد اولیه تولید این نوع نبشی و ناودانی به وفور در ایران تولید می گردد. بنابراین داشتن تدبیر و برنامه ای که به سبب آن ورق آهنی تبدیل به نبشی و ناودانی صادراتی شوند باعث ارزآوری بسیاری شده و به رشد و شکوفایی اقتصادی منتج خواهد شد.

نوع دیگر فرآیند تولید نبشی و ناودانی، تولید این دو محصول از طریق نورد گرم می باشد. نبشی و ناودانی تولید شده از طریق نورد گرم را نبشی و ناودانی فابریک می گویند. این نوع محصول دارای مشخصات مکانیکی و ظاهری متفاوتی نسبت به محصول تولید شده از طریق فرم دهی سرد می باشد. همچنین در بیشتر کاربردهای صنعتی و ضخامت های بالا نبشی و ناودانی فابریک به استفاده می شود.

اما مواد اولیه مورد استفاده برای تولید این نوع نبشی و ناودانی شمش فولادی می باشد. نبشی با گرید St52 و چند گرید فولادی دیگر از جمله محصولات فولادی نورد گرم هستند که با استفاده از شمش های تولیدی در ایران به طور انبوه تولید می گردند. شمش 5SP و 3SP به میزان زیادی در کشور ما تولید می گردد. از این رو مواد اولیه مورد نیاز برای تولید نبشی و ناودانی فابریک به وفور موجود می باشد.

در چنین شرایطی صادر کردن شمش های تولید شده توسط کارخانه های داخل کشور اگرچه ممکن است سود فراوانی برای واسطه گران داشته باشد ولی در کل باعث ضربه به ساختار اقتصادی و صنعتی کشور خواهد شد.از این رو شایسته است شمش تولیدی داخل ابتدا به نبشی و ناودانی تبدیل گردد و سپس صادر شود و از این طریق ارزآوری چندبرابر بیشتر و نتایج اقتصادی آن بیشتر گردد. چنین رویکردی به طور مستقیم می تواند در توسعه اقتصادی یک کشور تأثیر مثبت ایجاد نماید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>