اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی روش های نوینی در ساختمان سازی به کار گرفته می‌شوند که کمک شایانی به ساخت اصولی ساختمان و سبک سازی سازه می‌کنند. سبک سازی سازه مسئله ایست که همواره مورد توجه مهندسین قرار گرفته است و از اهمیت ویژه ای برخوردار می‌باشد. سیستم ICF روشی جدید برای سبک سازی و عایق کاری سازه است که در حال حاضر در صنعت ساخت و ساز کاربرد دارد.

icf

تکنولوژی آی سی اف (ICF)
ICF نوعی سیستم ساخت و ساز است که در آن از پنل های پلی استایرن به عنوان عایق صوتی, حرارتی و قالب بتنی استفاده می‌شود و از بتن مسلح به عنوان عضوی باربر بهره گرفته می‌شود. ICF مخفف عبارت Insulating Concrete Formwork می‌باشد که امروزه به عنوان یک ساختار پایه ای توسعه پیدا کرده است. سیستم سازه ای آی سی اف از دو لایه عایق از جنس پلی استایرن که به موازات یکدیگر قرار گرفته و در قسمت میانی با میلگرد مسلح و قطعات اتصال دهنده بهم متصل شده اند ساخته می‌شود. این دو لایه عایق بعد از بتن ریزی بخشی از دیوار می‌شوند. تکنولوژی ICF قابل ساخت در ساختمان های ورزشی, تجاری, اداری و صنعتی می‌باشد و علاوه بر آن در احداث تأسیسات شهری, مناطق روستایی, بیمارستان ها, استخرها و… نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیستم آی سی اف به عنوان شیوه ای نوین در صنعت ساختمانی برای انجام پروژه های مسکونی بسیار مناسب است.این سیستم با فراهم آوردن بالاترین بازدهی از نظر کمی و کیفی باعث صرفه جویی در وقت و سرمایه می‌شود. مدول های این سیستم وزن سبکی دارند و حمل و نقل آنها نیز آسان می‌باشد. این سیستم برای ساختمان های 1 تا 6 طبقه قابل اجراست و استفاده از آن در سازه های بالاتر از 6 طبقه نیز در صورت تقویت سازه با مسلح نمودن داخل قالب ها امکان پذیر می‌باشد.

ویژگی های سیستم سازه ای ICF

  • نصب سیستم آی سی اف بسیار سریع و بدون نیاز به ماشین آلات سنگین در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.
  • در این سیستم قالب ها از پیش ساخته شده اند و نیازی به قالب بندی ویژه در اجرای دیوارکشی نمی‌باشد.
  • سازه هایی که با سیستم ICF ساخته می‌شوند عمر مفید ساختمان را بالا برده و در برابر تغییرات جوی و نیروهایی مانند زلزله و باد مقاوم هستند.
  • این سیستم سازه ای با مقررات و ضوابط ملی ساختمان مطابقت داشته و می توان آن را در کنار دیگر سیستم های ساخت و ساز اجرا نمود.
  • به دلیل وجود فوم پلی استایرن در ساخت ICF, این سیستم نوعی عایق حرارتی, برودنی و صوتی محسوب می‌شود و نقش موثری در کاهش هزینه های مصرف انرژی ایفا می‌کند.
  • امکان اضافه نمودن طبقات در این سیستم وجود دارد به نحوی که سازه را می توان تا ارتفاع 50 متر بالا برد.
  • نسبت به سایر سازه ها, در ساخت سیستم آی سی اف میلگرد کمتری استفاده می‌شود, به همین دلیل وزن آن بسیار سبک بوده و رفتار آن در برابر ارتعاشات و زلزله بهتر است.
  • به دلیل ضد حریق بودن فوم پلی استایرن و نسوز بودن بتن, سازه هایی که با سیستم ICF ساخته می‌شوند نسبت به سایر ساختمان ها مقاومت بالاتری در برابر حرارت و آتش سوزی دارند.
  • این سیستم قابلیت طراحی در فرم های متنوع را دارا می‌باشد.
  • ICF برای نماکاری انواع ساختمان ها قابل استفاده است.

icf

روش اجرای سیستم icf
اجرای سیستم icf دارای شش مرحله می باشد که این مراحل به ترتیب شامل آماده سازی فونداسیون، چینش بلوک ها بر روی فونداسیون، آرماتوربندی درون بلوک ها، استقرار پشت بندها، اجرای بازشوها و بتن ریزی می باشد.

قیمت سازه icf
سیستم سازه icf با توجه به نوع قالب و ساخت آن، قیمت مناسب تری نسبت به سازه های بتنی و سنتی دارد. ماندگاری و استحکام این گونه سازه ها نسبت به سازه های دیگر بیش تر بوده و نیاز چندانی به نگهداری و تعمیرات ندارند.

icf

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>