اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیمان به عنوان رایج ترین مصالح ساختمانی در انواع زیر تولید و در اختیار مشتریان قرار می گیرد. هر کدام از آن ها تأثیری متفاوت در دوام سازه های بتنی دارند و بر اساس میزان مقاومت و کارایی خود برای مکان های مختلف قابل استفاده می باشند.

سیمان

سیمان در انواع سیمان پرتلند، سیمان بنایی، سیمان نسوز، سیمان سفید و سیمان رنگی تولید و برای مصارف گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. سیمان پرتلند خود در 5 نوع به بازار عرضه می شود که هر نوع دارای خواص منحصر بفرد خود می باشد.

  1. سیمان پرتلند نوع 1 همان سیمان معمولی است که برای ساختمان سازی در شرایط آب و هوایی عادی مورد استفاده قرار می گیرد.
  2. سیمان پرتلند نوع 2 در مقایسه با سیمان معمولی حرارت هیدراتاسیون پایین تری دارد و در مکان هایی که حمله سولفات ها به مقدار کم صورت می گیرد مصرف می شود.
  3. سیمان پرتلند نوع 3 به عنوان یک سیمان زودگیر شناخته شده است که در طول یک روز، بتنی با مقاومت بسیار بالا ایجاد می کند. سیمان نوع 3 در تعمیر فوری قسمت هایی از سازه که می بایست هرچه زودتر مورد استفاده قرار گیرند نیز کاربرد دارد. از این سیمان به علت حرارت هیدراتاسیون بالا در آب و هوای سرد به منظور آزاد کردن گرمای بالا استفاده می شود.
  4. سیمان پرتلند نوع 4 برخلاف سیمان نوع 3، یک سیمان کندگیر با حرارت بسیار پایین است. این سیمان در مناطق گرم به منظور تولید حرارت کمتر و سهولت در نگهداری بتن مصرف می گردد. استفاده از سیمان نوع 4 تنش های حرارتی را در بتن ریزی های حجیم کاهش می دهد. در بتن ریزی حجیم که عرض، طول و ارتفاع بتن ریزی زیاد است، مبادله ی حرارتی بین بتن و محیط سخت تر و در مدت زمان طولانی تر انجام می شود. بنابراین زمانی که سطح بتن محکم شده است، همچنان در قسمت های داخلی گرما وجود دارد، که منجر به ایجاد تنش حرارتی می شود. با توجه به این موضوع می توان گفت استفاده از سیمان نوع 4 که حرارت کمتری ایجاد می کند، در کاهش این تنش مؤثر است.
  5. سیمان پرتلند نوع 5 سیمانی بسیار مقاوم در برابر حمله سولفات ها است و در مقایسه با سیمان نوع 1 به میزان کمتری حرارت تولید می کند.

برای حفاظت از سازه های بتنی در برابر سولفات ها علاوه بر اهمیت نوع سیمان مورد استفاده، باید سولفاتی بودن خاک و آب های نزدیک به سازه نیز بررسی شود. توجه به این نکته که سولفات زمانی که در آب حل می شود می تواند برای بتن خطرناک باشد، در انتخاب نوع سیمان مصرفی مؤثر است.

سیمان سرباره

وجه تسمیه سیمان سرباره استفاده از سرباره کوره های ذوب آهن می­ باشد، چرا که سنگ آهن همراه مقداری ناخالصی که شامل سنگ آهک نیز هست وارد کوره شده و به علت سبکی، این مواد روی آهن مذاب قرار می گیرند.

این سرباره ها را سریع سرد کرده و در تولید سیمان از آن استفاده می کنند. این نوع سیمان ارزان است و در برابر عوامل مخرب شیمیایی نیز مقاومت خوبی دارد، تنها باید توجه داشت، مقاومت این سیمان در هوای سرد پایین می آید.

سیمان پوزولانی
سیمان پوزولانی، سیمانی است که در تولید آن از نوعی ماده سیلیسی که در طبیعت به صورت سنگ است و پوزولان نامیده می شود، استفاده می گردد. این سیمان در مقایسه با سیمان پرتلند معمولی مقاومت بیشتری در برابر حمله­ سولفات ها دارد و مقرون به صرفه تر است.

سیمان بنایی
سیمان بنایی از جمله سیمان های پرکاربرد برای انجام کارهای بنایی، تولید ملات و امور نازک کاری ساختمان محسوب می شود. این سیمان برای تولید بتن مناسب نیست. سیمان بنایی از ترکیب سیمان پرتلند معمولی با پودر سنگ و مواد حباب ساز ساخته می شود و نیازی به استفاده از آهک در تولید ملات آن نیست.

سیمان نسوز
سیمان نسوز نیز همانطور که از نامش پیداست مقاومت بالایی در برابر حرارت و آتش دارد. این سیمان از ترکیب اکسید کلسیم با سایر اکسیدها حاصل می شود. سیمان نسوز اگر با آب ترکیب شود و در مجاورت هوا یا آب قرار گیرد مقاومت و سختی آن به مقدار زیادی افزایش پیدا می کند.

سیمان

سیمان سفید
روش تهیه سیمان سفید نیز مانند سیمان پرتلند معمولی است و برای تولید آن از خاک رسی که مقدار منیزیم و سولفات آهن آن بسیار کم و زیر 8 درصد است استفاده می شود. برای آن که رنگ سیمان تیره نشود اصولاً سوخت کوره را از موادی که دوده تولید نمی کنند، انتخاب می کنند. علاوه بر آن برای سفیدتر شدن رنگ سیمان و افزایش مقاومت و دوام آن هنگام آسیاب کردن سیمان کمی پودر سنگ گچ به آن افزوده می شود.

سیمان رنگی
سیمان رنگی همان سیمان سفید است که به وسیله رنگدانه ها به سیمان رنگی تبدیل می شود. از این سیمان برای نمای ساختمان، طرح های دکوراتیو و سطوح رنگی در خیابان استفاده می شود.

سطح رنگی این سیمان ها نور خورشید را یا جذب و یا تشدید می کند. سیمان رنگی از چسبندگی لازم برخوردار است و مقاومت مکانیکی آن در مقایسه با ضخامت کم بالا می باشد. این سیمان سطحی یکپارچه و بدون درز ایجاد می نماید و دچار ترک خوردگی نمی شود.

سیمان انبساطی
سیمان انبساطی سیمانی است که در هنگام سخت شدن مقداری منبسط شده و برای دیوار آب انبارها و قسمت هایی که می بایست آب بندی شوند به کار برده می شود.

انواع مختلف سیمان در صورت ترکیب با آب به ماده ای سخت تبدیل می شوند که در برابر عوامل مختلف مقاومت بالایی دارند. اگر اختلافی بین آن ها دیده می شود به دلیل میزان مقاومت و زمان گیرش آنهاست. سیمان هنگامی که سخت می شود منقبض می گردد، از این رو به تنهایی از آن استفاده نمی شود و مواد پر کننده با آن ترکیب می شوند.

پر کننده ها انقباض سیمان را کاهش می دهند اما استفاده بیش از حد آن ها خواص مکانیکی مصالح را پایین می آورد. سیمان متریالی بسیار مقاوم در برابر آتش است و محصولات آن نیز از این قابلیت برخوردار هستند.

این محصولات مقاومت فشاری بالایی دارند و در برابر ضربه دچار آسیب نمی شوند. مقاومت و استحکام بسیار بالای سیمان این ماده را به عنوان یک مصالح ضروری و کاربردی در صنعت ساختمان تبدیل کرده است که استفاده از آن عمر سازه را نیز طولانی تر می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>