اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیمان پرتلند کامپوزیتی یا همان Composite Portland Cement نوعی سیمان هیدرولیک است که در اثر ترکیب با آب و ایجاد واکنش هیدراتاسیون، سفت و محکم می شود. این محصول از ترکیب آهک هیدرولیک و خاک رس ایجاد می شود و سهم بسیار بالایی را در صنعت ساختمان به خود اختصاص داده است.

این ماده در تیپ های مختلف از جمله تیپ 1، تیپ 2، تیپ 3، تیپ 4 و تیپ 5 در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد. امروزه از این متریال برای مصارف گوناگون استفاده می شود، زیرا تیپ های مختلف آن کارایی و دوام بالایی داشته و مقاومت لازم را برای سازه مورد نظر فراهم می کنند. در این نوشته به معرفی سیمان پرتلند کامپوزیتی که به نسبت سیمان پرتلند معمولی خواص متمایزتری دارد، می پردازیم. با ما همراه باشید.

\vjgkn

ویژگی های سیمان پرتلند کامپوزیتی

  • سیمان پرتلند کامپوزیتی نوعی سیمان متشکل از آهک، سرباره و خاکسترهای فلزی است که نقش مهمی در افزایش مقاومت و کارایی بتن ایفا می کند.
  • حرارتی که در اثر فرآیند هیدراتاسیون این سیمان ایجاد می شود پایین است و به همین دلیل در مقایسه با سایر سیمان ها ترک هایی که در آن ایجاد می شوند به نسبت قابل توجهی کمتر می باشند.
  • در تولید سیمان پرتلند کامپوزیتی از آهک و پوزولان با کیفیت عالی به طور همزمان استفاده می شود، در نتیجه گیرش این ماده و مقاومت اولیه و نهایی آن در حد ایده آل است. بتنی که از این نوع سیمان ساخته می شود بسیار مقاوم و با دوام است و سال ها بدون آسیب و ترک خوردگی باقی می ماند.
  • وجود مقادیری از منیزیم، مواد قلیایی و آهک در این متریال دلیل اصلی مقاومت بالای آن است.
  • برای افزایش مقاومت و کارایی بتن در صورت استفاده از سیمان کامپوزیتی، میزان آب مصرفی باید از کمتر از 10 درصد باشد.
  • بتن ساخته شده از این نوع سیمان یکپارچه بوده و میزان آب انداختگی آن کم است.
  • از سیمان پرتلند کامپوزیتی در ساخت ملات مورد نیاز برای بتن ریزی انواع ساختمان ها و کانال ها استفاده می شود.
  • این محصول دارای ظرفیت کرنشی 3 تا 7 درصد می باشد.
  • سیمان کامپوزیتی بیشتر به شکل یک آهن شکل پذیر رفتار می کند تا یک شیشه ترد و شکننده.

پرتلند


تفاوت سیمان پرتلند با سیمان پرتلند کامپوزیتی

برخی افراد سیمان کامپوزیتی را کاملا متفاوت از سیمان پرتلند می دانند در حالی که سیمان کامپوزیتی از افزودن پوزولان ها به سیمان پرتلند معمولی به وجود می آید. گرمایی که از واکنش هیدراتاسیون سیمان کامپوزیتی حاصل می شود، در مقایسه با سیمان پرتلند معمولی کمتر است، به همین دلیل از سیمان کامپوزیتی در مناطق گرمسیر استفاده می شود.

سیمان کامپوزیتی برخی ویژگی های سیمان پرتلند از جمله مقاومت در برابر یون های کلر و سولفات و امکان استفاده در بتن ریزی های حجیم را بهبود بخشیده و تقویت کرده است.

ما در این مقاله به بررسی یکی از انواع سیمان های پرتلند موسوم به پرتلند کامپوزیتی پرداختیم که دارای ویژگی ها و مزایای بسیاری می باشد. این نوع سیمان هیدرولیکی است و در اثر ترکیب با آب و ایجاد واکنش هیدراتاسیون، سفت و محکم می شود. همچنین در برابر مواد شیمیایی مقاوم است و طول عمر بالایی دارد.

امیدواریم توانسته باشیم نقش کوچکی در اطلاع رسانی در مورد این محصول ایفا کرده و اطلاعات مفید و کاربردی راجب سیمان کامپوزیتی را در اختیار شما کاربران گرامی قرار داده باشیم. نقطه نظرات خود را در مورد این نوشته با ما در میان بگذارید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>