اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

و اما مرحله اول:

در مرحله نخست شما بایستی از گردوی درجه یک و با ارزش بالای کاشت استفاده نمایید و همانطور که واقف هستید نهال های تولید شده در نهایت شبیه همین درختی می شوند که در حال حاضر از آن گردو چیده اید(در صورتی که پیوند نزنید) پس این مرحله را به درستی انجام دهید تا در نهایت نهال هایی با ارزش بالایی داشته باشید.
در مرحله بعد گردو ها را در آب بریزید تا خیسانده شوند و سپس آنها را در یک کیسه پلاستیکی قرار داده و درون فریزر یخچال قرار دهید مدت زمان قرار گیری درون فریزر یخچال بایستی بین سه الی هفت روز باشد توجه نمایید که اگر پس از گذشت یک یا دو روز متوجه خشکی بذرها شدید آنها را بیرون آورده مجددا خیسانده و درون یخچال قرار دهید

کشاورزی

این روش می تواند برای انبوه کاری و هم کاشت در گلدان مناسب باشد. ( این مرحله با توضیحات داده شده توسط ما تست شده و از بین گزینه های موجود بهترین نتیجه را داده است).
در این رابطه آمده است

قبل از کاشت بذرهای گردو را به مدت یک شب در یک سطل آب قرار دهید. سپس یک کیسه پلاستیکی بدون منفذ را با پرلیت مرطوب پر کنید و بذرها در پرلیت قرار دهید به گونه ای که با پرلیت پوشانده شوند. کیسه پلاستیکی را به مدت 3 الی 7 روز در یخچال قرار دهید و هر زمان که پرلیت در حال خشک شدن بود آن را مرطوب کنید.

محل کاشت بذر های گردو
تفاوتی نمی کند که قصد کاشت دانه ها را در باغ یا زمین کشاورزی - خزانه - گلدان و... دارید توجه داشته باشید که خاک بایستی ترکیبی از کمپوست، خاک گلدان، شن و ماسه درشت باشد. این بدین معنا نیست که حساسیت بسیار زیادی در انبوه کاری نشان دهید اما این نکته برای کاشت گلدانی مهم است.

نکته طلایی برای کسانی که قصد تأسیس باغ دارند

بهترین مکان برای کاشت گردو به صورت انبوه - کاشت در خزانه و با فاصله حداقل 20 سانتی متر است.

اقدام به کاشت در خاکی نمایید که حداقل 10 سانتی متر قسمت بالایی مرطوب باشد.

طریقه کاشت دانه گردو در خاک
گردو ها را در عمق 3 تا 5 سانتی متری از خاک قرار دهید

توجه داشته باشید دانه های گردو را به صورت افقی در خاک قرار دهید در این حالت قدرت جوان زنی به طرز چشم گیری افزایش می یابد.

کشاورزی

قصد دارید در گلدان بکارید؟

گلدان را در یک مکان با سایه جزیی قرار دهید.
خاک را مرطوب نگه دارید به گونه ای که همیشه 8 سانتی متر از قسمت بالایی خاک مرطوب باشد. هر زمان که احساس کردید قسمت بالایی خاک در حال خشک شدن است آن را مرطوب کنید. هرگز اجازه ندهید خاک به طور کامل خشک شود. همچنین از خیس کردن خاک پرهیز کنید.
گلدان را در مکانی که دما کمتر از 18 درجه سانتی گراد است قرار ندهید. اگر دما کمتر از این میزان است با کمک یک سیستم حرارتی دما را افزایش دهید.

نکته برای انبوه کاران

آبیاری غرقابی برای بذر ها مناسب نیست اگر از این روش استفاده می کنید دقت داشته باشید

دمای مناسب برای جوانه زنی بذر گردو 24 تا 29 درجه سانتی گراد است.

جوانه زنی بذرهای گردو
برای جوانه زنی عجله نداشته باشید جوانه زنی معمولا یک تا دو ماه طول می کشد و این زمان ممکن است در شرایط های مختلف بیشتر نیز شود پس تا جوانه زنی و از خاک بیرون آمدنشان صبر کنید و خاک را مرطوب نگه دارید

اگر در گلدان میکارید

برای اینکه نهال ها با هوای جدید خو بگیرند آن ها را به مدت یک هفته روزی چند ساعت در خارج از خانه قرار دهید و هر روز این ساعات را بیشتر کنید تا نهال به هوای جدید عادت کنند. بعد از یک هفته، نهال ها را در یک مکان با آفتاب کامل خارج از خانه قرار دهید. در مناطق خیلی گرم نهال ها را در یک مکان با سایه جزیی بگذارید.
نهال گردو به چه میزان آب نیاز دارد
نهال گردو به هفته ای 2.5 لیتر آب نیاز دارد.
کسانی که در حیاط منزل و قصد کاشت در محلی را دارند که آن مکان محل دائمی گردو خواهد بود به این نکته توجه نمایند

یک مکان با آفتاب کامل یا سایه جزیی با خاک اسیدی و مرطوب با زهکشی خوب برای کاشت نهال گردو انتخاب کنید. فاصله بین درخت ها با یکدیگر و فاصله بین درخت و ساختمان را 7.5 متر در نظر بگیرید.

آبیاری درخت گردو بسیار مهم بوده، آب غیر کافی موجب رشد کم، کاهش عملکرد و کاهش کیفیت گردو می شود و آبیاری بیش از حد نیز باعث کندی رشد و نیز موجب بروز بیماریهای طوقه و ریشه درخت می گردد. همچنین لازم به توضیح است برای جلوگیری از شیوع بیماری باید به روش آبیاری درخت گردو توجه داشته باشید ونباید طوری آبیاری کنید که آب به تنه درخت برسد.

کشاورزی

مراقبت از درخت گردو
درخت گردوی جوان به هفته ای یک بار آبیاری نیاز دارد. در سال اول برای هربار آبیاری به اندازه 12 تا 20 لیتر آب به گیاه بدهید. بعد از اینکه درخت به خوبی در خاک تثبیت شد، هر دو یا سه هفته یک بار به گیاه آب دهید.

نکات در زمان نگهداری از درخت گردو
به درختان گردو که در خاک تثبیت شده اند در اوایل بهار کود بدهید. درخت گردو به نیتروژن زیادی نیاز دارد. به میزان 3 تا 4 کیلو کود دارای آمونیوم سولفات برای درخت گردو استفاده کنید. به آرامی کود را اطراف درخت پخش کنید. کود را با فاصله 45 سانتی متری از تنه درخت روی خاک اضافه نمایید. بعد از کوددهی، آبیاری عمیق انجام دهید.

نکته طلایی باغداری:

مواظب علف های هرز باشید و از رشد علف های هرز و چمن ها در اطراف درخت خودداری کنید. زیرا این گیاهان در جذب مواد مغذی با درخت گردو به رقابت می پردازند و همچنین باعث جذب حشرات و آفات می شوند.

هر سال زمستان قبل از افتادن برگ ها، زمانی که درخت خفته است آن را هرس کنید. تمام شاخه های آسیب دیده و بیمار را حذف کنید. همچنین شاخه در هم رفته و شلوغ را نیز هرس کنید، این شاخه ها از رسیدن نور خورشید به مرکز درخت جلوگیری می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
حسن غلامی:
منظور از یخچال همان جا یخی که منجمد میکنه یا جایی که همه وسایلو میزارند وفقط سرد نگه میداره تا خراب نشن ومنجمد نمیکنه
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

علی محمدی :
سلام دوستان اینجانب نیاز به بذر گردوی فرنور و چندلر به تعداد یکصد عدد از هر کدام لطفآ قیمت هر عدد را لطف بفرمائید.ممنون از شما
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

محرمعلی بابایی:
باسلام خیلی اموزنده خیلی چیزا یاد گرفتم مرسی
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>