اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تسمه چیست؟

تسمه از برش های صاف و یکسانی که روی انواع ورق صورت می گیرد و به صورت باریکه هایی با عرض های مختلف و جنس های متفاوت, ایجاد می شود. این محصول از پر استفاده ترین مصالح فولادی در ساختمان سازی و صنعت است که به صورت رول و تخت عرضه می شوند. طول استاندارد آن ها 6 و 12 متر است و عرض آن ها بین 20 تا 60 میلی متر و ضخامت شان نیز بین 2 میلی متر تا 20 میلی متر است.

انواع تسمه

شیوه تولید آن به دو صورت نوردی و ماشین کاری است:

تسمه نوردی چیست ؟

اگر این محصول از ضایعات آهن و به صورت ذوبی تولید شود و دارای طول متغیر بین 5٫5 تا 6٫5 متر است. همچنین ابعاد آن نیز تا 1 میلی متر تلورانس دارد.نوع فابریک از نوع نوردی است که از نورد شمش فولادی در کارخانه ها تولید می شود و عمدتا تمیزتر و با کیفیت تر از نوع های نوردی است، که در کارگاه ها تولید می شود. طول آن 6 متر است اما ابعادش همانند نوع نوردی تا 1 میلی متر تلورانس دارد.

تسمه ماشینکاری چیست؟

این نوع که از ورق فابریک و درجه یک بریده شده و به صورت یکدست و طول ثابت 6 متری است که لبه های آن صاف و از نوع نوردی گران تر و با کیفیت تر است.

تسمه در چه جنس هایی تولید می شود؟

  • فلزی
  • غیر فلزی

یکی از تفاوت های اصلی بین انواع فلزی و غیر فلزی، مقدار استحکام کششی آن ها است.به طور کلی نوع های غیر فلزی در بسته بندی اجسام سبک مانند لباس، کاغذ، بطری های نوشابه، مصالح ساختمانی و الیاف اکریلیک کاربرد دارند.

در حالی که نوع های فلزی در بسته بندی اجسام سنگین مانند کلاف های ورق فولادی، لوله و پروفیل، شمش های آلومینیوم و مس، الوار و در بستن ماشین آلات سنگین روی پالت جهت حمل و نقل استفاده می شوند. علاوه بر این در بسته بندی اجسام داغ، استفاده از نوع های فلزی به جای انواع غیر فلزی اجتناب ناپذیر است.

استفاده از این محصول در حال افزایش است، به طوریکه در حال حاضر بیش از 12000 تن نوع فولادی بسته بندی در کشور مصرف می شود و این مقدار در سال های آتی افزایش خواهد داشت.انواع فلزی معمولا در جنس هایی مانند آهنی, استیل, گالوانیزه, فولادی, ck45 , آلیاژی و آلومینیوم تولید و عرضه می شود.

از انواع این محصول می توان از نوع مقاوم به حرارت و نوع های براق فولادی نیز نام برد. البته ورق هایی از جنس فلزات غیر آهنی نیز به صورت تسمه به بازار عرضه می شوند.کاربرد ورق و این محصول مقاوم به حرارت مخصوص در همه روش های جوشکاری ذوبی و جوشکاری برقی لب به لب ضربه ای، مخازن تحت فشار، لوله های تحت فشار و تأسیسات و دیگ بخار است.

ورق و این محصول فولاد ساختمانی محدودیت جوشکاری ندارند و تمام تولیدات آنها مخصوص پوشش رنگ است. ورق و این محصول از جنس فولاد آلیاژی نرم را می توان جوشکاری و یا روی آنها عملیات کشش انجام داد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>