اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پنیر نخل:
پنیر نخل در فصل پاییز وزمستان که آب وهوا و اقلیم بوشهربرای بارگیری وتولید آن مناسبتر است بیشتر است. چون در فرورین تا آخر شهریور که فصل ثمربخشی نخل ها و چینش خرماست مناسب برداشت نیست. پنیر نخل نر همه رنگ و لعاب زیباتری دارد و هم ظریف تر است و به دلیل تردی و مزه شیرین آن مشتری بیشتری نسبت به سایر نخل ها دارد.

کشاورزی

پس از حذف شاخ و برگ اضافی که با تبحر خاصی برداشته می شوند قسمت مخروطی شکل پنیر جهت استفاده آماده می شود البته قسمت تحتانی آن که زیرتر است از خواص بیشتری برخوردار است که در بین عوام مشهور است که برای شستشو معده مناسب است.

هر نخل به طور متوسط 30تا 35 کیلو پنیر دارد که هرکیلوی آن 30هزار تومان قیمت دارد می گوید: هر چه نخل تنومندتر باشد و سبزتر، پنیر آن هم بهتر و سنگین تر خواهد بود پس از به دست آمدن پنیر باید ظرف 10 روز استفاده شود یا در یخچال نگهداری شود تا فاسد نشود.

در بعضی کشور ها این محصول عمدتا به صوت کنسرو و در دسترس می باشد و به صورت افزودنی به سالاد سبزیجات استفاده ی جهانی قرار دارد.

کشاورزی

خواص پنیر نخل:

عضو گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به ارزشهای غذایی پنیر خرما می گوید: پنیر خرما که در واقع در قسمت انتهایی بالای درخت خرما قرار گرفته و در حقیقت سلولهای بنیادی درخت خرما را تشکیل می دهد از ارزشهای غذایی بالایی برخوردار می باشد تا آنجا که به عنوان یک داروی گیاهی در مواردی چون تقویت بنیه و درمان ضعف جنسی به کار برده می شود.

محمد مهدی محمدی با بیان اینکه پنیر خرما منبعی غنی از اسیدهای چرب ضروری است می افزاید: اهمیت این گونه اسیدهای چرب آزاد موجود در پنیر خرما در پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروقی است بنابراین این ماده غذایی می تواند در رژیم غذایی روزانه مخصوصا در قالب سالاد سبزیجات گنجانده شود.

این کارشناس با اشاره به نتایج حاصل از مطالعات صورت گرفته بر روی پنیر نخل تصریح می کند: این مطالعات نشان داده که مواد معدنی شامل منیزیم، روی، آهن، کلسیم، سدیم، روی، پتاسیم و سلنیوم با نسبت های گوناگون در پنیر خرما وجود دارد. این مواد معدنی نقش های متعددی در بدن انسان ایفا می نمایند و جزء منابع بالقوه سلامتی انسان می باشند.

وی اضافه می کند: از آنجا که جذب روده ای روی در سالمندان کاهش می یابد پنیر خرما می تواند به عنوان یک منبع غذایی حاوی روی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین پنیر خرما به خاطر وجود 23 اسید آمینه در آن که بعضی از آنها در میوه های رایج از جمله پرتقال، سیب و موز وجود ندارد از ارزش غذایی خوبی برخوردار است. ضمن اینکه پنیر خرما منبع غذایی خوبی از لحاظ کربوهیدرات نمی باشد و این خود برای بیماران دیابتی بسیار مفید است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>