اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


مزایا و معایب رنگ پلاستیک



کاربردهای رنگ پلاستیکی ساختمان

از جمله موارد استفاده از رنگ پلاستیکی در ساختمان ها برای سقف ساختمان می باشد. استفاده از رنگ پلاستیکی در محل هایی که تردد زیادی دارد توصیه نمی شود. همچنین استفاده از رنگ پلاستیکی برای دیوار راهروها و راه پله ها اصلا توصیه نمی گردد چرا که در مسیرهای پر تردد سریعاً دچار لک می شود. همچنین استفاده از رنگ پلاستیکی برای سطوح فلزی و چوبی مناسب نمی باشد.

مزایای رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک قدیمی ترین نوع رنگ در بین رنگها بوده که استفاده از این نوع رنگ رواج بیشتری داشته است از جمله مزایای این رنگ می توان به قابلیت مخلوط شدن این رنگ با حلال های نفتی اشاره کرد همچنین رنگ های پلاستیک اگر از نوع با کیفیت و درجه یک باشد، قابل شستشو نیز است. از مهم ترین پارامترهایی که رنگ پلاستیک را پرکاربردترین رنگ کرده است،

سرعت بالا در رنگ آمیزی می باشد، در واقع برای رنگ کاری ساختمان با استفاده از رنگ پلاستیک مدت زمان کمتری صرف می شود. به طور کلی می توان مزایای رنگ پلاستیک را در موارد زیر خلاصه کرد:

  • اجرای سریع
  • پوشش دهی بالا
  • مناسب برای محیط هایی که در معرض تعرق نیستند.
  • بوی بسیار کم که سریع رفع شود.

معایب رنگ پلاستیک

اما از معایب رنگ پلاستیک می توان به چروک شدن زود هنگام نوع غیر قابل شستشوی آن می باشد. همچنین رنگ پلاستیک آبگریز می باشد و آب را به خود جذب می کند که این اصلا خوب نمی باشد. از دیگر معایب رنگ پلاستیک می توان به غیر قابل استفاده بودن آن بر روی آهن آلاتی مثل نرده، درب و پنجره اشاره کرد. همانطور که گفته شد چون رنگ پلاستیک قابلیت شستشوی 100% را ندارند هرگز نباید در محل های پر رفت و آمد استفاده شود. از جمله معایب رنگ پلاستیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماندگاری پایین نسبت به سایر رنگ ها
  • جذب کردن آب به خود
  • چروک شدن زود هنگام
  • غیر قابل استفاده بودن بر روی آهن آلات مثل نرده و درب و پنجره ها
  • به مرور زمان بر اثر تابش نور تغییر رنگ می دهند.
  • مانند رنگ روغن سازگاری نسبتا خوبی با غلطک را ندارد.


توجه به مزایا و معایبی که گفته شد اما این رنگ همچنان پر استفاده ترین نوع رنگ می باشد و برای مواقعی که زمان کمی برای نقاشی ساختمان دارید استفاده از رنگ پلاستیک مناسب ترین گزینه می باشد همچنین برای افرادی که هر دو یا سه سال قصد رنگ کاری ساختمان خود را دارند استفاده از رنگ پلاستیک توصیه می شود. از مهم ترین پارامترهای که استفاده از این نوع رنگ را رواج داده است بعد از زمان کم اجرای آن، هزینه کم آن می باشد که نسبت به سایر رنگها هزینه مناسب تری دارد.

چون رنگ پلاستیکی بوی زننده ای ندارد و حلال آن نیز آب می باشد، برای کسانی که نسبت به بوی رنگ حساسیت دارند استفاده از رنگ پلاستیکی گزینه مناسبی است و همچنین برای مواقعی که نیاز است سریعاً رنگ ساختمان خشک شود استفاده از رنگ پلاستیکی توصیه می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>