اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اجرای رنگ پلاستیک

رنگ های پلاستیک که بر پایه آب هستند، جزو نخستین انواع رنگ بوده اند و شروع استفاده از آن ها به زمان های خیلی دور در تاریخ برمی گردد. در واقع می توان گفت که از غارنشین ها گرفته تا مصری ها، از رنگ های بر پایه آب برای نقاشی دیوارها و مصارف دیگر استفاده می کردند.

با گذشت زمان این رنگ ها بهبود پیدا کرده اند به گونه ای که بشرِ امروز شاهد رنگ های پلاستیک با ویژگی های مختلفی است. اما همواره رنگ های پلاستیک بیشترین استفاده را در نمای داخلی ساختمان مانند سقف و دیوارها داشته اند. رنگ پلاستیک بر پایه پلی وینیل استات برای مصارف ساختمانی نیز برای اولین بار در سال 1338 در ایران تولید و عرضه شد.

پیاده کردن رنگ پلاستیک روی سطوحِ بدون رنگ یا پوشیده شده با رنگ پلاستیک به سادگی و با در نظر گرفتن نکات فوق قابل انجام است. اما اگر سطح مورد نظر قبلا با رنگ روغنی پوشیده شده باشد برای رسیدن به یک پوشش مناسب باید مواردی را در نظر داشت. در قدم اول و قبل از پیاده کردن رنگ پلاستیک روی رنگ روغنی باید از پوشش روغنی آن رها شد.

از آنجا که رنگ پلاستیک مبتنی بر آب است به خوبی به سطح براق رنگ روغنی نمی چسبد بنابراین باید تا آنجا که ممکن است سطح براق را از روی آن جدا کرد. برای این کار می توان از کاغذ سنباده ریز استفاده کرد و آن را روی تمام سطح کشید. باید توجه نمود که هدف از این مرحله پاک کردن تمام رنگ نیست، فقط باید سطح مورد نظر را به خوبی تمیز کرد تا کاملا نرم و صاف شود. سپس باید آن را با یک پارچه پاک نموده تا هرگونه گرد و غبار از روی آن برداشته شود.

در گام بعد و قبل از استفاده از رنگ پلاستیک می توان سطح را با تری سدیم فسفات رقیق شده نیز تمیز کرد. زیرا این ماده شن، ماسه، خاک و آهک را که می تواند باعث کاهش چسبندگی رنگ پلاستیک شود را، از سطح رنگ روغنی خارج می کند. باید توجه نمود که در این مرحله حتما باید از دستکش و عینک ایمنی استفاده کرد و سطح را با یک اسفنج نرم که به محلول آغشته است پاک نمود. سپس باید اثرات آن را با یک اسفنج مرطوب تمیز کرده و زمانی را برای خشک شدن آن در نظر گرفت.

در مرحله بعد باید در نظر داشت که همیشه هنگام پیاده کردن رنگ پلاستیک روی رنگ روغنی باید از رنگ آستر مناسب استفاده کرد. در حقیقت برای پوشش تمام نواقص و لکه های رنگ روغنی، جلوگیری از لایه لایه شدن رنگ پلاستیک و رسیدن به یک پوشش یکنواخت از آن، توصیه می شود که از یک یا دو لایه رنگ آستر استفاده شود.

در پایان بهتر است حداقل دو لایه رنگ پلاستیک را با استفاده از یک قلم موی مناسب یا غلطک روی رنگ روغنی پیاده کرد و در هر مرحله زمان کافی را برای خشک شدن لایه ها در نظر گرفت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>