اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روش های پاک کردن رنگ پلاستیک

اجرای رنگ در محیط خانه می تواند منجر به ایجاد لکه های رنگ بر روی وسایل یا سطوح مثل شیشه شود که ناخوشایند است. خوشبختانه، از بین بردن رنگ پلاستیک فرآیندهای نسبتا ساده ای دارد که می تواند چاره ساز باشد. رنگ پلاستیک نسبت به رنگ روغنی بسیار آسان تر از بین می روند. با این حال، مهم ترین عامل برای تمیز کردن آن ها زمان است. با گذشت زمان رنگ ها خشک شده و پاک کردن آن ها سخت تر می شود. هر چه زمان کوتاه تری از پیاده سازی رنگ گذشته باشد، فرآیند تمیز کردن آن ساده تر است.

به طور کلی برای تمیز کردن رنگ پلاستیک، به راحتی می توان از آب گرم و صابون استفاده کرد و نیازی به حلال های نامطبوع احساس نمی شود. بنابراین برای پاک کردن این رنگ از روی سطوح می توان روش کلی زیر را دنبال کرد. ابتدا باید یک سطل آب گرم را آماده کرده و مقداری صابون به آن اضافه و کاملا مخلوط کرد. سپس باید یک پارچه نرم را با محلول به دست آمده مرطوب کرد و سطوح مورد نظر را با آن پاک کرد.

در این مرحله نباید از پارچه های زبر استفاده کرد زیرا ممکن است خراش یا نقشی بر روی سطح باقی بگذارند. اگر با این کار رنگ از روی سطح پاک شد، باید محل آن را با آب تمیز شسته و خشک کرد. اما اگر رنگ از بین نرفت، باید از پاک کننده های سطح استفاده کرد، این پاک کننده ها دارای سطح ساینده بسیار ناچیزی هستند و می توانند بسیاری از لکه ها را بدون آسیب رساندن به سطح آن از بین ببرند. در پایان مجددا باید اسفنج را با آب ساده مرطوب کرده و سطح را کاملا پاک کرد.

البته روش های دیگری برای پاک کردن رنگ پلاستیک از روی سطوح مختلف وجود دارد که در ادامه به آن ها پرداخته می شود.

پاک کردن رنگ پلاستیک از روی چوب

در ابتدا و در صورت امکان می توان مقداری از رنگ را به کمک یک جسم تیز مثل چاقو تمیز کرد. سپس باید یک چهارم فنجان آب لیمو و سه چهارم فنجان الکل را در یک کاسه کوچک مخلوط نمود. پس از مخلوط کردن و یک دست شدن، باید محلول را روی یک پارچه نرم ریخته و روی سطح موردنظر کشید تا رنگ را از آن جدا کند. در گام بعد باید با استفاده از یک برس نایلونی نرم یا مسواک، رنگ را کاملا از روی چوب برداشت. در پایان باید محل موردنظر را با یک پارچه مرطوب تمیز کرد.

پاک کردن رنگ پلاستیک از روی دیوار

برای پاک کردن لکه های رنگ از روی دیوار ابتدا باید در یک گالن آب، حدود نصف قاشق چای خوری صابون ریخته و آن را تکان داد. سپس باید یک اسفنج را برداشته و داخل سطل فرو برد. سپس آن را فشار داده تا مایع اضافی آن خارج شود زیرا نباید هنگام تمیز کردن رنگ را خیس کرد. سپس می بایست با اسفنج دیوار را پاک کرد تا هرگونه گرد و غبار از روی آن از بین برود.

اگر رنگ تازه باشد این کار به تنهایی می تواند رنگ را تمیز کند. باید توجه داشت که این کار باید به آرامی انجام شود. سپس باید منتظر ماند تا سطح موردنظر در مجاورت هوا خشک شود. در گام بعد باید یک تیغ را با زاویه 45 درجه نگه داشته و روی لکه رنگ کشید تا از روی دیوار بلند شود. اگر در این مرحله قسمتی از رنگ اصلی بلند شود، می توان آن را پر کرده و مجددا رنگ کرد. در این مرحله می توان مقداری الکل را روی یک پارچه نرم ریخته و با فشار کم انگشت لکه های رنگ را پاک کرد.

پاک کردن رنگ پلاستیک از روی پارچه

پاک کردن رنگ پلاستیک از روی پارچه به مراتب راحت تر از رنگ روغنی است. برای این کار روش های متفاوتی وجود دارد که در ادامه به آن پرداخته می شود. قابل توجه است که در تمام این روش ها باید نکاتی را در نظر داشت. ابتدا باید تمام محلول های تمیز کننده را روی قسمت کوچکی از پارچه تست کرد تا اگر باعث لک شدن پارچه می شود، استفاده از محلول را متوقف کرده و روش دیگری را امتحان کرد.

بنابراین باید تمام محلول های تمیز کننده را به مدت 5-10 دقیقه روی قسمت موردنظر قرار داد تا از عدم تأثیر آن بر رنگ پارچه مطمئن شد. همچنین باید برچسب های مخصوص شستشوی انواع پارچه را مطالعه و طبق دستور آن عمل کرد. در عین حال می توان از نکات ذکر شده روی جعبه های رنگ نیز برای شستشوی پارچه بهره گرفت. در پایان باید توجه داشت که همواره پاک کردن لکه های رنگ قبل از خشک شدن آن ها بسیار ساده تر است.

از بین بردن لکه با دست

ابتدا باید رنگ اضافی و خشک شده را به کمک یک جسم تیز مثل چاقو از روی پارچه تمیز کرد. با این کار رنگ کمی سبک تر می شود. سپس باید پارچه را برعکس کرده و زیر آب گرم نگه داشت تا رنگ از آن خارج و برای شستشو با مواد شوینده آماده شود. در گام بعد باید یک فنجان آب گرم را با 2-3 قطره صابون به خوبی مخلوط کرد. از این محلول می توان به عنوان یک ماده پاک کننده خفیف استفاده کرد تا رنگ پلاستیک تا حد ممکن از پارچه خارج شود.

سپس باید یک اسفنج را در محلول فرو برده و چندین بار روی لکه کشید. با این کار مواد شوینده به قسمت موردنظر منتقل می شود و مقداری از رنگ را بلند می کند. باید توجه کرد که نباید لکه را مالش داد زیرا ممکن است رنگ را به قسمت های عمیق تر پارچه منتقل کند. در پایان باید اسفنج و پارچه را زیر آب گرم شست تا مواد شوینده و رنگ از روی آن ها پاک شود. ممکن است برای تمیز کردن کامل رنگ نیاز باشد تا این مراحل را چندین بار تکرار کرد.

از بین بردن لکه های قدیمی

برای این کار باید مقدار کمی الکل را روی لکه رنگ ریخت و محل موردنظر را با مسواک پاک کرد. این کار را باید تا زمانی که لکه به طور کامل برداشته شود ادامه داد، سپس باید لباس را زیر آب گرم شست. اگر رنگ برای مدت طولانی تری روی پارچه مانده باشد، ممکن است برداشتن آن سخت تر باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
سام:
با سلام رنگ اسپری شده روی وسایل برنجی رو چطور میشه پاک کرد
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>