اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ویژگی های ظاهری درخت پرتقال
از ویژگی های ظاهری یک درخت پرتقال می توان به برگ های همیشه سبز و چرم مانند آن اشاره کرد. این درخت تا ارتفاع 10 می تواند رشد کند و همچنین دارای گل های سفیدرنگی است. درخت پرتقال جزو درختان مرکبات است که باید در کاشت و در نحوه ی نگهداری آن بیشتر دقت شود.

کشاورزی

مرکبات در مناطقی که دارای آب و هوای مرطوب هستند مثل شمال ایران به خوبی رشد می کند، اما ریشه ی آن از آب زیاد بیزار است و همینطور خشکی هم به درخت آسیب می زند. بنابراین خاک این درخت را باید همیشه مرطوب نگه داشت. مرکبات را در همه ی فصول بجز تابستان می توان کاشت.

نحوه ی کاشت درخت پرتقال
کاشت درخت پرتقال به روش های مختلفی انجام می شود که عبارت اند از کاشت دانه ی پرتقال، قلمه زدن و یا خریدن نهال درخت پرتقال. در هر یک از این موارد کیفیت نهال بیشترین اهمیت را در رشد و کیفیت محصول دارد و بهترین روش برای کاشت درخت پرتقال، قلمه زدن می باشد. زیرا درختانی که با کاشت دانه شروع به رشد می کنند، عمر کوتاهی دارند و عمدتا در معرض پوسیدگی ریشه قرار دارند.

در روش قلمه زنی، برای رشد بهتر نهال، از شیوه قلمه زدن بین یک شاخه جوان و ساقه زیرزمینی از یک درخت پربار پرتقال استفاده می کنند. رشد میوه ی این گیاه از نهالی که قلمه زنی شده بهتر از کاشت دانه ی آن می باشد.

برای کاشت درخت پرتقال به صورت نهال گودالی به عمق 70 سانتی متر حفر کنید. سپس 10 بیل ماسه، 10 بیل برگ و 15 الی 20 بیل کود دامی را با خاکی که از گودال درمیارید، مخلوط کنید. حال کل گودال را از خاکی که درست کردید، پر کنید.

حال نهال را روی مرکز خاک درون گودال بگذارید و دور تا دور آن را از همان خاک پر کنید. در واقع مرکبات را در شمال ایران که بارندگی زیاد است نباید درون زمین کاشت بلکه آن را باید روی زمین کاشت تا آب زیاد دور ریشه جمع نشود.

کشاورزی

نحوه ی مراقبت از درخت پرتقال
درخت پرتقال جزو درخت مرکبات است. مرکبات در جای مرطوب مانند شمال ایران خوب رشد می کنند و برای تولید محصولات با کیفیت از آن باید به موارد زیر توجه کرد.

خاک
خاک های سبک، شنی و رسی با PH پنج الی هفت برای کاشت مرکبات مناسب می باشند. موضوع مورد اهمیت در کاشت درخت پرتقال، خاک مناسب است. درختان مرکبات از زمین هایی که آب دائما در آن تجمع می کند خوششان نمی آید و رشد خوبی نخواهند کرد.

خاک مناسب برای کاشت نهال مرکبات عبارت است از 15 درصد ماسه، 15 درصد برگ جنگلی، 25 درصد کود دامی، 45 درصد هم خاک باغچه یا همان خاکی که از گودال حفر کرده اید.

آبیاری
با توجه به انواع مختلف درخت پرتقال نیاز آنها به آبیاری با توجه به آب و هوا و بارش سالانه متفاوت است.درخت پرتقال در بهار نیازمند آبیاری منظم است و از پژمردگی آن جلوگیری شود ولی در پاییز نباید آن را آبیاری کرد.

در کاشت درخت پرتقال و مراقبت از آن به این نکته توجه کنید که آبیاری منظم و صحیح در کیفیت محصول موثر است. عمق کاشت نیز در میزان آبیاری مهم است. عمق آبیاری باید بین 2٫5 تا 4 سانتی متر در خاک باشد تا رشد درخت پرتقال بهتر شود.

دما
مناسب ترین دما برای حداکثر رشد 25 تا 28 درجه سانتی گراد می باشد.

نور
کاشت و پرورش درخت پرتقال، به نور زیاد آفتاب نیاز دارد.

کشاورزی

کوددهی
برای تولید محصول خوب و با کیفیت از درخت پرتقال باید بین 500 گرم تا 1 کیلوگرم کود نیتروژنه برای هر درخت استفاده شود. کود باید دارای پتاسیم و فسفر باشد.

آفت
مرکبات را آفت و مریضی های زیادی تهدید می کند که باید به موقع آن را سم پاشی کرد. سم پاشی مرکبات از خردادماه هر سال تا مهر ماه در هر 15 روز یک بار انجام می شود.

فواید استفاده از پرتقال
پرتقال سرشار از ویتامین ث است.
روغن نرولی Neroli Oil از گل های درخت پرتقال تهیه می شود که دارای بوئی بسیار مطبوع بوده و خیلی گران است و در عطر سازی از آن استفاده می شود.
پرتقال دارای انواع مواد مغذی گیاهی و انواع فیبر غذایی است.
پرتقال حاوی آنتی اکسیدان است.
پوست و آب پرتقال تقویت کننده معده، ضد نفخ و ادرارآور است.
مصرف جوشانده پوست آن، برای آرام کردن سرفه، رفع سرماخوردگی و سوء هاضمه مفید است.
پوست آن به عنوان مرهم برای اگزما و ناراحتی های پوستی مفید است.
پرتقال به طور کلی ضد اسپاسم و آرام بخش است.
اسانس پرتقال اثر ضد عفونی کننده دارد و از پوست آن گرفته می شود، اما چون خیلی زود فاسد می شود، همیشه باید تازه مصرف شود و اگر نگهداری شود برای مدت کم، در جای تاریک و خنک باید گذاشته شود.

چنانچه برای حمل و نقل یا صادرات محصولات خود نیاز به مشاوره دارید، زینگ را دانلود کرده یا با ما تماس بگیرید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
علی:
سلام ببخشید ما چند تا پرتقال داشتیم که از دانه پرورش دادیم می خواستیم انها را به یک گلدان مستقل انتقال دهیم خواستیم بدونیم خاک گلدان ها باید چگونه باشد و یا از کجا تهیه کنیم و ترکیب کنیم در کنار ان میوه های دیگری هم داریم ایا خاک و شرایط نگه داری همه یکسان است یا تفاوت دارد
پاسخ زینگ:
سلام.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

متین :
ماکاشتیم اینتئوری در نیامند در گلخانه بخار خ.رد چرادر نیامد
پاسخ زینگ:
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

مهدی :
سلام ممنون از راهنمایی خوب و ارزنده تان
باران کیوان پور:
سلام من یک نهال پرتقال دارم در گلدان است برگ های جوانتر قارچ زده خواستم ببینم چند بار در ماه باید انرا قارچ کش بزنم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

:
لطفا راهنماییم کنید
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>