اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ روغن ساختمانی

رنگ های روغن ساختمان با اینکه در حال حاضر طرفداران زیادی دارد اما به دلیل معایبش، استفاده از آن در حال کاهش است. مهم ترین دلیلی که رنگ روغن با وجود قدیمی بودن و معایبی که دارد، هنوز در حال استفاده است، ضد آب بودن و قابلیت شستشوی آن است. علت این مسأله به ساختار شیمیایی این نوع رنگ برمی گرده.

این رنگ دارای پایه ی حلال نفتی بوده و بنابراین در آب حل نمیشه. پس خیلی راحت میشه اون رو با آب شست. در مقابل رنگ های پلاستیکی که دارای پایه ی آبی هستند، عمدتاً مقاومت کمی در برابر آب دارند.البته با وجود رو به کاهش بودن استفاده از رنگ روغن و افزایش سهم رنگ های جدید تر مثل رنگ اکریلیک، مولتی کالر و … در بازار، هنوز هم برای رنگ آمیزی فلز ها مثل چارچوب درب و پنجره و همچنین سطوح چوبی و نمای ساختمان، از رنگ روغن استفاده می شود.

رنگ روغن می تواند به عنوان ضد خوردگی و زنگ زدگی نیز برروی فلزات استفاده شود.در هنگام خرید رنگ روغن به این دو ویژگی بسیار ساده و ظاهراً پیش پا افتاده توجه کنید. همچنین دقت کنین رنگی که میخرین، براساس نیازتون باشه.

مثلاً شما نیاز به رنگ مات دارین و اشتباهی رنگ براق رو نخرین! پس به براق یا ماتی رنگ هم توجه کنین و در پایان به این مسأله هم حواستون باشه که برای رنگ آمیزی یک ساختمان مسکونی، رنگ مات و براق رو باید با نسبت برابر باهم مخلوط کنید.

اما بعد از اینکه رنگ رو خریداری کردید باید در چه محیطی اون رو نگهداری کنین؟! برای نگهداری رنگ باید دما نه خیلی زیاد و نه خیلی کم باشه. دمای بین 5 تا 35 درجه برای نگهداری رنگ روغن مناسبه و باید حتماً از منجمد شدن رنگ در اثر سرما جلوگیری کنین.

رنگ های روغنی به علت اینکه دارای پایه حلال نفتی هستند، در برابر حرارت حساس بوده و احتمال آتش سوزی براشون وجود داره. پس حتما باید از حرارت مستقیم یا حتی حرارت غیر مستقیم و زیاد دور نگه داشته بشن تا آتش نگیرن. تینر که حلال رنگ های روغنیه، بسیار قابل اشتعاله و اصلاً نباید در معرض گرما و حرارت و حتی نور مستقیم خورشید قرار بگیره. اگر چیزی به تینر آغشته بشه هم شامل این مواردی که در مورد تینر گفتم میشه.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>