اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


انواع رنگ روغن ساختمانی

انواع و کاربرد رنگ های روغن

3 نوع رنگ روغن در بازار وجود دارد که عبارتند از: رنگ روغنی براق، رنگ روغن نیمه براق و رنگ روغن مات. درادامه به بررسی هرکدوم از این سه نوع می پردازیم.

رنگ روغنی براق

یکی از ویژگی های خوب رنگ روغن براق، پوشش دهی بالای اونه. بنابراین با حجم کمی، میتونین سطح بزرگی رو رنگ آمیزی کنین. این رنگ برای ساختن بتونه هم کاربرد داره.از رنگ های روغنی براق برای رنگ آمیزی پنجره ها و چارچوب درب ها و سایر وسایل فلزی استفاده میشه اما به دلیل اینکه نور رو زیاد منعکس میکنه، برای رنگ آمیزی سقف استفاده نمیشه. البته بگیم که برای دیوار هم از این نوع رنگ استفاده نمیشه.

دلیل اینکه برای دیوار از رنگ روغنی براق استفاده نمیشه اینه که نور رو زیاد منعکس کرده و موج ها و ناهمواری هایی که برروی دیوار وجود داره، خیلی زیاد نشون میده.رنگ روغنی براق نسبت به رنگ های مات خیلی راحت تر تمیز میشه و ماندگاری بیشتری داره. به طور کلی رنگ های براق، از نظر بهداشتی نسبت به رنگ های مات، بهترند.

رنگ روغنی نیمه براق

رنگ های روغنی نیمه براق از ترکیب رنگ روغنی براق و مات با نسبت های مشخص ساخته میشن. میتونیم براساس مقدار درخشش یا مات بودنی که انتظار داریم، این نسبت رو تغییر بدیم و رنگی با مقدار درخشندگی دلخواه ایجاد کنیم.از این نوع رنگ روغن می توان برای رنگ آمیزی دیوار ها استفاده کرد. چون هم دارای مقدار درخشندگی مناسب تری نسبت به انواع براق و مات بوده و هم ایرادات دیوار رو کمتر از رنگ روغن براق نشون میده.

این رنگ مشابه رنگ روغن براق، قابلیت شستشوی کامل داره ولی تمیز کردنش از رنگ روغنی براق سخت تره! یک نکته ی خیلی مهم در مورد استفاده از رنگ روغنی نیمه براق وجود داره و اون هم اینه که قبل از هربار استفاده، باید به صورت کامل سطل رنگ رو مخلوط کنیم که رنگ مات به دلیل چگالی بیشتر، رسوب نکنه.

رنگ روغنی مات

قیمت رنگ روغنی مات از رنگ روغنی براق کمتر است. به علاوه نسبت به رنگ های روغنی براق، ناهمواری ها و ایراد هایی که دیوار داره رو کمتر نشون میده. البته در مورد این مسأله ای وجود داره و اونم اینه که اگه بخواد بدون ترکیب با رنگ براق کار بشه، اجراش سخته و زمان زیادی میخواد.

رنگ های روغنی مات قابلیت شستشوی کمتری نسبت به رنگ های براق و نیمه براق دارن و بنابراین برای جاهایی که باید مداوم با آب شسته بشن مناسب نیستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>