اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


مزایا و معایب رنگ روغن

مزایای رنگ روغن

یکی از مزایا و میشه گفت مهم ترین مزیت رنگ روغنی که با وجود قدیمی بودن و معایب مهم این نوع رنگ، هنوز هم کاربرد داره، قابلیت شستشوی بالای اونه. با استفاده از رنگ روغن برای رنگ آمیزی دیوار ها، به دلیل اینکه دارای پایه ی حلال نفتی هست، میتونین راحت دیوار های خونه خودتون رو با آب شستشو بدید.

به دلیل ضد آب بودن، برای رنگ آمیزی نرده و چارچوب ها و درب های فلزی و چوبی بسیار مناسبه.رنگ روغن پوشش دهی بالایی داره. یعنی با مقدار و حجم کمتری رنگ، میتونین سطح بزرگ تری رو نسبت به رنگ پلاستیک رنگ کنین.

معایب رنگ روغن

رنگ روغن با اینکه به راحتی تمیز شده و اصلاً با آب پاک نمیشه، معایبی هم داره که کم هم نیستند. در ادامه به این معایب اشاره می کنیم.

اجرای رنگ روغن نسبت به رنگ های پایه آب مثل اکرولیک و پلاستیک، خیلی سخت و زمان بره. رنگ روغن دارای چندین مرحله ی اجراست که بین مراحل اجرایی باید حداقل 24 ساعت فاصله بیفته. به همین علت اگر شما خیلی عجله داشته باشین نمیتونین از رنگ روغن برای رنگ آمیزی خانه ی خودتون استفاده کنید.

اگر خانه ی شما از قبل دارای رنگ روغن باشه مراحل اجرای رنگ روغن شامل بتونه یا زیرسازی، رنگ آستر، 1 یا دو دست رنگ برروی رنگ آستر و رنگ نهاییه و همونطور که گفتیم بین هر مرحله حداقل 24 ساعت زمان میخواد. پس در بهترین حالت، رنگ آمیزی خانه شما در کمتر از 4 یا 5 روز تموم نمیشه.

اگه دیوار های خانه ی شما از قبل رنگ روغن نداشته باشن و گچی باشن، یک یا دو مرحله به پروسه ی رنگ آمیزی اضافه میشه و یعنی زمان رنگ آمیزی خانه ی شما طولانی تر میشه.رنگ روغن به دلیل اینکه دارای پایه ی حلال نفتی هست، بوی خیلی تند و بدی داره. این بو به شدت برای شما که در معرضش قرار می گیرید، مضر است.

غیر از بوی بدی که در هنگام اجرای پروژه وجود داره، بعد از اون هم تا مدتی این بو ماندگار بوده و از بین نمیره. یعنی اگه میخواین از رنگ روغن استفاده کنین خودتونو برای تحمل بوی زننده ی نفت و رنگ برای مدت نسبتا زیادی آماده کنین.

رنگ روغن باز هم به دلیل اینکه دارای پایه ی حلال نفتیست، سازگاری مناسبی با محیط نداره و برای محیط زیست خیلی مضره! ضرر برای خودمون و محیط اطرافمون! این مسأله واقعاً قابل چشم پوشی نیست!

البته با وجود این معایب رنگ روغن، هنوز بهترین رنگ برای رنگ آمیزی قسمت های فلزی موجود در ساختمان، نظیر چهارچوب درب ها، پنجره ها، میله های نرده و … رنگ روغنه و جایگزین بهتری براش وجود نداره.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>