اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ آمیزی با رنگ روغن

اولین مرحله ی رنگ آمیزی ساختمان با رنگ روغن، بتونه کاری محل اجرای رنگه. به بتونه کاری، زیر سازی هم میگن. در این مرحله کلیه ی محل هایی که برروی دیوار و یا سایر محل های رنگ آمیزی، دارای فرورفتگی یا نقص هستند، نقصشون به کمک بتونه برطرف میشه و روی اون سمباده کشیده میشه. در این وضعیت سطح مورد نظر، به مقدار مناسبی از همواری میرسه. مهم ترین بخش نقاشی ساختمان همین قسمت بتونه و زیر سازیه.

عد از اینکه محل مورد نظر بتونه زده شد، برروی اون آستری زده میشه. آستری میتونه از جنس رنگ اصلی باشه یا اینکه از رنگ مخصوص آستری استفاده بشه که توصیه میشه از نقاش بخواین که از رنگ مخصوص آستری براتون استفاده کنه. حواستون باشه که آستری بسیار مهمه و باید خیلی با دقت و حرفه ای زده بشه. آستر زیربنای رنگ رو تشکیل میده و باعث میشه در انتها رنگ یکنواختی داشته باشید.

بعد از اینکه آستری زده شد، با بتونه ی مخصوصی لکه گیری و موج گیری انجام میشه و درنهایت سمباده برروی سطح کشیده شده و گرد و غبار ناشی از بتونه زدن و سمباده زدن گرفته میشه تا سطح آماده ی آستر دوم یا دست دوم رنگ بشه.

پس از انجام مراحلی که ذکر شد، دست پایانی رنگ برروی دیوار زده شده و نقاشی به پایان میرسه. توجه داشته باشید که هرکدوم از مراحلی که گفتیم، باید بینشون حدود 24 ساعت فاصله باشه تا رنگ ها و آستر ها کاملاً خشک شده و آماده ی دست بعدی رنگ شوند.

یک نکته رو از قلم نندازیم که این مراحلی که ذکر شد برای دیواری بود که قبلاً روی اون رنگ روغن زده شده و الان میخواد تجدید رنگ بشه. در صورتی که دیواری گچی باشه، ابتدا یک دست روغن الیف یا پرایمر نقاشی به دیوار زده میشه تا سطح گچ اشباع یا اصطلاحاً سیر بشه و سپس روی روغن الیف آستر زده میشه.

کاربرد روغن الیف و پرایمر این است که سطح رو پایدار کرده و ذرات سست گچ رو که برروی سطح قرار دارند رو به هم میچسبونه! این چسبندگی باعث میشه رنگ و آستر به خوبی روی دیوار قرار گرفته و پایداری نسبی داشته باشه. کاربرد دیگرش هم اشباع سطح گچ است. اشباع گچ از هدر رفت رنگ جلوگیری کرده و مانع مصرف زیاد رنگ میشه.

روغن الیف مایعی غلیظ هست که زیر بتونه کاری یا نقاشی اجرا شده و به دلیل بوی بد و ماندگاری بوی آن، حلال پایه ی نفت (تینر) که دارد، زمان بر بودن خشک شدن و سخت بودن تمیز کردن آن از روی لباس و دست و … امروزه کاربرد کمتری داشته و اکنون از پرایمر های نقاشی ساختمان استفاده میشه.

پرایمر های نقاشی مثل روغن الیف، قبل از بتونه کاری و نقاشی استفاده میشه و سطح مورد نظر رو اشتباع میکنه و باعث میشه رنگ به راحتی روی سطح بنشینه! این پرایمر ها معایب روغن الیف رو ندارن. یعنی فاقد بو و رنگ بوده و به راحتی از روی لباس تمیز شده و سریع خشک میشن. همچنین نیازی به رقیق کردن هم ندارن.استفاده از پرایمر مخصوص در نمای ساختمان از داخل ساختمان مهم تره و حتماً باید از اون استفاده کرد.

هرگز برای رقیق کردن رنگ از تینر فوری استفاده نکنید و از تینر روغنی استفاده کنین. تینر فوری رنگ شما رو میخوره و مجبور میشین که دوباره دیوار رو رنگ بزنین.بعد از رنگ آمیزی هم تا زمانی که رنگ خشک نشده، حواستون باشه که گرد و غبار برروی محل رنگ آمیزی شده قرار نگیره و خش و یا ضربه نخوره.

برای خانه هایی که در حال ساخت یا تعمیرات هستند، بهترین زمان برای نقاشی به نظرتون کیه؟ زمانی که کمترین ضرر رو به رنگ بزنه یعنی بعد از اتمام تمامی عملیات ساختمانی. البته با یک استثناء  اون هم کابینت آشپزخانه ست که اگر نصب نشده باشه، بهتره که ابتدا رنگ آمیزی بشه و سپس کابینت های آشپزخانه نصب بشه.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>