اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیب زمینی گونه های مختلفی دارد و به ارقام زودرس، معمولی و اصلی دسته بندی می شود. قرار گرفتن در هر یک از این دسته ها نشان دهنده این می باشد که سیب زمینی چه موقع محصول می دهد، نیازمند چه فضایی است و حتی باید در چه فاصله ای کاشته شود. کاشت سیب زمینی نیز همانند دیگر محصولات زراعی از جمله صیفی جات نیازمند رعایت آداب و اصول مخصوص به خود می باشد و انتخاب نوع سیب زمینی بسته به سایر شرایط از جمله عوامل مهم در این زمینه می باشد.

کشاورزی

اگر در فضای کمی می خواهید به کاشت سیب زمینی بپردازید بهتر است که از سیب زمینی زودرس استفاده کنید. این گونه از سیب زمینی چون زود برداشت می شود از آفت زدگی نیز در امان می ماند. گونه های معمولی سیب زمینی به شانزده تا هفده هفته زمان برای رسیدن نیازمند هستند و از اوایل تیرماه تا شروع مرداد ماه می توانید جهت برداشت این نوع سیب زمینی اقدام کنید. سیب زمین های اصلی به هجده تا بیست هفده زمان برای رسیدن نیاز دارند و از تیر تا مهر ماه برای برداشت آن اقدام می شود، این گونه فضای زیادی را اشغال می کند اما برای انبار کردن بسیار مناسب است.

القای جوانه زنی در سیب زمینی:
ترغیب سیب زمینی بذری به جوانه زنی قبل از کشت را chitting می گویند. تقریبا شش هفته قبل از نشاء کاری از اواخر دی ماه در نقاط گرم تر و از اوایل بهمن در نقاط سردتر شروع می کنند. هر سیب زمینی بذری دارای یک سر گرد و ضخیم با چند چشم می باشد. قسمت های غده مانند سیب زمینی را به شکلی قرار دهید که سر ضخیم آن در بالاترین قسمت سینی یا جعبه تخم مرغ و در برابر نور طبیعی فراوانی قرار بگیرد. هنگامی که جوانه ها به 1/5 تا 2/5 سانتی متر رسیدند برای کشت در بیرون آماده شده اند.

کشاورزی

کاشت سیب زمینی:
هنگامی که خاک شروع به گرم شدن می کند، سیب زمینی های جوانه زده را بکارید. این کار به طور معمول از اواسط اسفند تا فروردین ماه صورت می گیرد. برای آغاز کار شیاری به عمق 7/5 تا 13 سانتی ایجاد کنید با توجه به این نکته که عمق این شیار بسته به گونه سیب زمینی متفاوت است. پیش از آنکه جوانه سیب زمینی را درون خاک بکارید یک لایه نازک کود نیز در شیاری که ایجاد کرده اید، بیفزایید.
سیب زمین های زودرس را در فاصله ای حدودا سی سانتی متری از هم و با چهل تا پنجاه سانتی متر فاصله بین ردیف ها بکارید.

در کاشت سیب زمینی های معمولی و اصلی رعایت فاصله سی و هشت سانتی متری و با هفتاد و پنج سانتی متر فاصله بین ردیف ها الزامی می باشد.
غده های جوانه زده را با دقت بردارید و درون شیار به شکلی که جوانه ها به سمت بیرون باشند، قرار دهید. حواستان باشد که جوانه ها نشکنند. روی سیب زمینی ها را با خاک بپوشانید. بعد از ظاهر شدن جوانه روی آنها را با یک تل خاک بپوشانید به گونه ای که جوانه ها در زیر خاک مدفون شوند. این کار را باید در فاصله های زمانی معین انجام دهید. به شکلی که در آخر فصل هر یک از گیاهان در اطراف خود یک تل خاک کوچک به حدود پانزده سانتی متر خواهند داشت.

برداشت سیب زمینی:
سیب زمینی های کاشته شده شما بسته به گونه آن باید از تیر ماه تا ماه شهریور آماده برداشت باشند. گونه های زودرس را زمانی که جوانه های روی خاک سبز هستند و گل های آن باز شده است می توانید برداشت کنید و به مصرف برسانید. نوع معمولی و اصلی سیب زمینی را می توان به مدت بیشتری در دل خاک نگه داشت و این کار تا شهریور امکان پذیر است. دو هفته قبل از اینکه به برداشت سیب زمینی مشغول شوید جوانه های روی خاک را ببرید تا پوست گیاه فرصت ضخیم شدن پیدا کند و در هنگام برداشت آسیب کمتری ببیند و برای انبار کردن آمادگی پیدا کند.

کشاورزی

نکات مهم:
سیب زمینی گیاهی روز بلند است و به نور فراوانی نیاز دارد. از کاشت سیب زمینی در مکان های مستعد سرما بپرهیزید زیرا به رشد برگ های آن آسیب می زند. سیب زمینی با رشد زود هنگام خود می تواند به زدودن علف های هرز درون یک باغ یا باغچه کمک کند.

اگر می خواهید سیب زمینی ها را درون گلدان بکارید توجه داشته باشید که عمق و عرض آن حداقل سی سانتی متر باشد و از زهکشی خوبی برخوردار باشد. گلدان را تا نصفه از کود چند منظوره یا کود مرغوب باغچه پر کنید. روی کود دو عدد بذر سیب زمینی قرار دهید و روی آن را با خاک بپوشانید. این کار تا فاصله 2/5 سانتی متری از لبه گلدان انجام دهید. بعد از اینکه غده های سیب زمینی به اندازه یک تیله شدند آبیاری آن مسئله مهمی می باشد. اگر به سیب زمینی به اندازه کافی آب ندهید کیفیت و اندازه سیب زمینی ها کاهش پیدا می کند. آبیاری باید در فواصل منظم انجام شود.

چنانچه برای حمل و نقل یا صادرات محصولات خود نیاز به مشاوره دارید، زینگ را دانلود کرده یا با ما تماس بگیرید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>